WOT 4 Foam-E Mk2 ARTF

Hier volgt een bouwverslagje van de WOT 4 Foam-E Mk2 ARTF.
Het is inmiddels mijn 2e WOT want mijn eerste was mijn beginnersvliegtuig en heeft dit niet overleefd.
Een goed anderhalf jaar verder wou ik hem dus nogmaals proberen, met toch wat meer ervaring al ;-) .

De doos ziet er alvast veelbelovend uit. Klaar in een half uurtje :lol:
2yug83n.jpg


Eenmaal uitgepakt zie je inderdaad dat er niet veel werk meer zal inkruipen. De foam voelt heel glad aan.
Zogoed als alles is al voorgemonteerd en je hebt niets van lijm nodig. Enkel een sterschroevendraaier en sleuteltje 10 is voldoende.
e807qa.jpg


Hoewel de motor voorgemonteerd is wil ik toch wel eens een kijkje nemen onder de motorkap om te chekken of alles wel correct aangesloten is en goed vast zit.
16099q1.jpg


Alles zit mooi vast op een metalen beugel.
Kabels netjes vastgezet.
29pyd1z.jpg


In het motorkapje heb ik wel een opening gemaakt zodat de regelaar en batterijcompartiment wat luchtstroom krijgt (koeling). In een aantal forums lees je over een verbrande regelaar bij de WOT. :-x Vandaar de voorzorg.
k51r8n.jpg


Ripmax heeft blijkbaar zelf ook al aanpassingen gedaan want op onderstaande zie je de oude regelaar (blauw)
en de nieuwe (geel). Je ziet dat de nieuwe regelaar grotere en dikkere koelingsribben heeft en daardoor ook een stuk groter is.
29dy5mt.jpg


We zijn gekomen aan de decals. De meesten doen dit op het laatste maar ik doe dit liever voor het assembleren.
Kwestie dat je dan meer bewegingsvrijheid hebt met de nog losse onderdelen.
2vttngk.jpg


De montage van de rudder op de elevator is heel eenvoudig in elkaar schuiven en onderaan vastschroeven
2j87pv.jpg

34yrzuu.jpg


De wielbasis is stevig en uit alluminium met schuim wieltjes.
Eenvoudig aan te brengen met 2 schroefjes, meer niet.
(De fluo tape die je aan de onderzijde van de romp ziet is aangebracht om onder/boven in de lucht beter te zien. )
17en8h.jpg


De batterij connector heb ik zelf vervangen door 4mm gold connectors, maar dat is puur persoonlijke voorkeur.
2n8r0xy.jpg

9viq9w.jpg


Je hebt zeker voldoende ruimte onder de vleugel om je ontvanger aan te sluiten.
4ibmac.jpg


De prop samen met de propadapter zijn ook meegeleverd en kan je simpelweg aanspannen met moersleutel 10.
2i5kc7.jpg


Het uitbalanceren gebeurt met cg op 60 mm en de batterij helemaal achteraan in het compartiment.
zelf heb ik een stukje foam weggenomen om nog wat dieper naar achter te kunnen schuiven.
Ook moest ik een loodstukje van 5gr aanbrengen op de staart
6sfj3b.jpg

2qcdm40.jpg

Ik koos voor een lipo 3s 2200 mah

Nog eventjes de uitslagen controleren van zowel aillerons, rudder en elevator
io3gjb.jpg


en klaar is ie. :D
1fgxlv.jpg


Het heeft me wel wat meer tijd gekost dan een half uurtje, maar voor iemand die goed doorwerkt en het niet zo nauw neemt wat controle betreft moet een half uurtje wel volstaan ;-)
Hopelijk hebben jullie hier iets aan.
 
dinsdag besteld, gisteren aangekregen, vanmorgend gemonteerd.

Het kleven van de stickers is het meeste werk, voor de rest is het eigelijk een kwartiertje werk.

morgen vliegen

hoe simpel kan modelvliegen tegenwoordig zijn.
 
Veel plezier ermee.
Je kan het vliegtuigje echt bijna overal inzetten, vliegt heel strak en is niet eens zo duur.
groetes

dinsdag besteld, gisteren aangekregen, vanmorgend gemonteerd.

Het kleven van de stickers is het meeste werk, voor de rest is het eigelijk een kwartiertje werk.

morgen vliegen

hoe simpel kan modelvliegen tegenwoordig zijn.
 
plezier niet echt, al 2 hoogteroerservo's erdoor, de originele na 3 vluchten, vervangen door een hitec 65mg, die heeft het afstelproces niet eens doorstaan.

hoogteroer gaat beetje stroef, maar een 2kg servo mag daar geen probleem mee hebben toch ?
 
Wot 4 foam

Hello, Ik vlieg zelf al meer dan een jaar met zulk model en weet hetvolgende
-Kontroleer de soepelheid van stangen...9gr servo's zijn meer dan voldoende
-Let op bij de staarwiel-montage, het dunne pvc-vinnetje breekt snel af
-Maak onderin de motorkap een koelgat (bij de nieuwe niet meer nodig) enne vooral plak de binnenkant vol met tape ...
-Kontroleer of de esc-brake aktief is, uw model zal veel langer zweven...
-De stock-esc wordt zeer warm in de zomer (zelfs de nieuwe), heb hem vervangen door een hk plush 40A en werkt perfekt (met remfunctie)
-Heb de stockschroef vervangen door een 11x7apce, de stroom is minder, vliegt evengoed en ook iets langer, de esc is u dankbaar...
-Kontroleer nu en dan eens de schroef dewelke de stabilo vast houd...(balanceer uw schroef)
-Met een normale 3s2200-lipo is het model neuslastig, heb daarom een 15gr-kogel in de staartgleuf geduwd en overplakt met tape, rugvlucht, grondstart en landingen gaan nu vanzelf...
Met deze tips komt u al een heel eind want de vliegeigenschappen zijn supergoed voor allround-gebruik, alleen jammer van de moeilijke verkrijgbaarheid der onderdelen, verder veel succes en plezier met het model want eigenlijk is het een superkoopje...
mvg Josse
 
hallo, bij ons in de club hebben we verschillende acro WOT foam modellen 2 daarvan missen wat motor power we hebben al verwisseld van batterij maar geef geen verschil. is het de motor of de regelaar iemand ervaring mee ?

grtz Dirk
 
Back
Top