Wright brothers airplane

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door guyken, 15 nov 2016.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Heeft er iemand al geprobeerd om de met rubber aangedreven versie van HK om te bouwen naar rc versie ?
    Rubber Band Powered Freeflight Wright Flyer 490mm Span
    [​IMG]
     
  2. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Ik heb er geen ervaring mee, maar op RCgroups zijn er wel meerdere discussies terug te vinden over Guillow's vrije vlucht modellen die omgebouwd zijn naar RC in het 'Scratchbuilt Indoor and Micro Models' subforum. Het ene project al met meer succes dan het andere.

    In neem aan dat je het als indoor model wil vliegen (lijkt me zonde om zo'n model buiten de strijd met de wind te zien verliezen). Eén van de grote uitdagingen bij indoor toestellen is het gewicht zo laag mogelijk te houden (om een zo laag mogelijke vleugelbelasting en dus zo laag mogelijke vliegsnelheid te hebben). Bij de meeste ombouw projecten die ik heb gezien op RC groups heb ik toch het gevoel dat het uiteindelijk om relatieve hoge vliegsnelheden gaat. Meer dan rondjes vliegen is er dan niet bij (maar dat hoeft ook niet natuurlijk, het is geen acro model)
     
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Ik heb idd al een paar filmpjes gevonden op youtube en de snelheid lijkt me aan de hoge kant . Eigenlijk is hij ook niet in EU warehouse te krijgen . Ik zet zoektocht verder naar eigenbouw toestel van ong 40 a 50 cm spanwijdte .
     
  4. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    De regel is dat opschalen van een toestel makkelijker leidt tot een lagere vleugelbelasting dan het verkleinen van toestellen.