WSAT Rookie - voor kids vanaf 8 jaar

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door jitze, 29 aug 2021.

  1. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Via de Speedster kwam ik op de site van Aviation Toys de Rookie tegen. De Rookie is een klein vliegtuigje, bedoeld voor kinderen vanaf 8 jaar om zelf te bouwen en te vliegen. Het werkt als volgt: de 'accu' van het vliegtuig is een condensator. Deze is verbonden met de motor. Bij de condensator zit een laadpoort. Om hem op te laden gebruik je een batterijblokje met stekker. De laadtijd bepaald je zelf, ergens tussen de 5 en 20 seconden. Trek je de lader los, dan begint de motor te draaien. Hoe langer je laadt, hoe langer de motor zal draaien.

    Dit is hem dus:

    Ik vind het een leuk kitje en de prijs is ook nog eens erg netjes. Omdat het zomervakantie was heb ik er twee besteld die mijn dochter samen met een vriendje kon bouwen.

    Hij wordt geleverd in een klein pakketje:

    Inhoud:

    Wat heb je allemaal nodig om hem te bouwen:
    1. Lijm (bij voorkeur Foamsafe CA of UHU Por)
    Dat was het al, je hebt alleen lijm nodig! Ik had geen foamsafe CA, dus ik heb het met normale CA gelijmd en daarna activator gebruikt. Gaat ook prima.

    De bouw begint bij de staart. De 'staartstok' heeft een scherpe en een stompe kant. De stompe kant lijm je aan het stabilo:

    Daarna schuif je het kielvlak erop en die zet je met een paar druppeltjes lijm vast:

    De volgende stap is de romp. Het is belangrijk om eerst de rechterzijde op het middendeel te lijmen:

    Vervolgens plaats je de condensator. Nu zie je waarom je eerst de rechterzijde moest doen: links zitten er groefjes in het middendeel voor de draadjes naar de motor.

    Het linkerdeel kan er nu ook op worden geplakt:

    Nog even de motor vastlijmen:

    De romp is nu ook klaar. De volgende stap is om de staart in de romp te drukken. Hierbij duw je de staartboom met de punt in de romp. Doordat er sleuven in de romp zitten kun je goed zien of hij op de goede plaats zit. Hieronder op de foto zie je tot hoe ver je hem erin moet duwen:

    Als laatste moet de vleugel in de romp geschoven worden. Wij bouwden hem dus met 2 kids en ze zijn even met stiften in de weer geweest om de onderkant van de vleugel te personaliseren.


    Zit alles dan in elkaar dan ben je klaar om te vliegen! Hier de Rookie en de Speedster samen klaar om op te stijgen:

    Hierna volgt een post over het vliegen met de Rookie.
     
    Cnn en HansH vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina