Ik ben aan het spelen met de Revell VIIc (originele kit, niet de atlantic
versie)
probleem met een pijp als wtc is dat er veel ruimte niet kan worden
benut voor de WTC, zoals in de zadeltanks.
ik probeer nu een WTC te maken door middel van een mal van gips.
de wtc moet overlangs worden geopend, zodat linker en
rechterhelft van de boot van elkaar los komen.
motoren laat ik weer nat draaien, dat bevalt uitstekend, en spaart
ruimte in de WTC
verder loopt de naad tussen de WTC helften niet recht in het midden
van het dek, zodat ik ook servo actie op het dek (en in de toren)
kan laten plaatsvinden.
ik probeer de sluiting van de WTC helften te regelen met magneten,
omdat ik niet zie hoe ik schroeven of zo zou kunnen gebruiken.
eerst heb ik een laagje DAS klei aangebarcht op de romphelften.
in plaats van deze klei komt later de polyester wand van de WTC.
daarna heb ik stukken plastic op maat gesneden waar de naad tussen
de wtc helften moet komen. Deze sukken zijn in de romp gezet.
hierdoor is de mal in twee stukken te scheiden, en kan ik de wtc
helften apart maken.
verder de schotten nog maken (en met de klei afdichten).
De klei ingespoten met teflonspray (ik denk dat alle vettigheid
zou werken) het gips in de boot gegooid (in een paar keer).
naturlijk veel lekken, maar het ging. ik had ook gaten moeten
boren door de platic platen heen, want nu was het moeilijk
het gips in de smalle kant te krijgen (de kant waar de platic platen
naar toe leunen.
lossen ging goed, de klei bleek taai te zijn gebleven en was goed van
het gips af te halen. ook het scheiden van de malhelften bij de platen
ging goed.
de polyester is inmiddels gekocht, maar ik zit toch nog even te denken
over die magneetsluiting, en of daarvoor ook een plan B te verzinnen
is. Het is duidelijk dat ik met deze sluiting moet beginnen en daarna
de eigenlijke wtc helften aan die sluiting moet polyesteren...
[/img]
versie)
probleem met een pijp als wtc is dat er veel ruimte niet kan worden
benut voor de WTC, zoals in de zadeltanks.
ik probeer nu een WTC te maken door middel van een mal van gips.
de wtc moet overlangs worden geopend, zodat linker en
rechterhelft van de boot van elkaar los komen.
motoren laat ik weer nat draaien, dat bevalt uitstekend, en spaart
ruimte in de WTC
verder loopt de naad tussen de WTC helften niet recht in het midden
van het dek, zodat ik ook servo actie op het dek (en in de toren)
kan laten plaatsvinden.
ik probeer de sluiting van de WTC helften te regelen met magneten,
omdat ik niet zie hoe ik schroeven of zo zou kunnen gebruiken.
eerst heb ik een laagje DAS klei aangebarcht op de romphelften.
in plaats van deze klei komt later de polyester wand van de WTC.
daarna heb ik stukken plastic op maat gesneden waar de naad tussen
de wtc helften moet komen. Deze sukken zijn in de romp gezet.
hierdoor is de mal in twee stukken te scheiden, en kan ik de wtc
helften apart maken.
verder de schotten nog maken (en met de klei afdichten).
De klei ingespoten met teflonspray (ik denk dat alle vettigheid
zou werken) het gips in de boot gegooid (in een paar keer).
naturlijk veel lekken, maar het ging. ik had ook gaten moeten
boren door de platic platen heen, want nu was het moeilijk
het gips in de smalle kant te krijgen (de kant waar de platic platen
naar toe leunen.
lossen ging goed, de klei bleek taai te zijn gebleven en was goed van
het gips af te halen. ook het scheiden van de malhelften bij de platen
ging goed.
de polyester is inmiddels gekocht, maar ik zit toch nog even te denken
over die magneetsluiting, en of daarvoor ook een plan B te verzinnen
is. Het is duidelijk dat ik met deze sluiting moet beginnen en daarna
de eigenlijke wtc helften aan die sluiting moet polyesteren...



