Wtc

Beste medebouwers ik heb een vraag over het waterdicht krijgen van het motor compartiment ik ben de bouw van de 024 weer opgestart dat is de boot waar mijn vader nog op heeft gevaren dus nostalgie alles krijg ik voor elkaar alleen bij de motoren blijft het lekken heb kleine lagertjes in de doorvoer gezet passend rond de motor assen maar daar blijft het een beetje lekken dus graag tips alvast bedankt
 

Bijlagen

  • IMG_20230514_103806.jpg
    IMG_20230514_103806.jpg
    302,7 KB · Weergaven: 96
  • IMG_20230514_104328.jpg
    IMG_20230514_104328.jpg
    277,3 KB · Weergaven: 93
In principe is een extra lager daar niet nodig, je motoren hebben al lagers. Mooiste zou zijn de afdichting in plaats van die extra lagers te zetten, met de open kant naar buiten naar de waterdruk.
 
Dank maar ik dacht een lager met extra vet lukken maar helaas.... Nu nog van die afdicht rubbers kopen en weer proberen komt beslist goed
 
Denk eraan dat ook de stuurstangen voor je roeren waterdicht moeten zijn (en afhankelijk van je duiksysteem zelfs luchtdicht. Heeft Norbert ook goedkope oplossingen voor
 
Ik heb waterdichte servo, 's en getest omdat ik daar ook bang voor was maar dat ging/gaat tot op heden goed
 
Kun je eens een plaatje van het binnenwerk en WTC plaatsen? o24 ziet er mooi uit - duidelijk familie van mijn K-XVIII. Maar zelfs met waterdichte servos wil je geen water in de wtc. Of zitten de servos in het nat?
 
Hier 2 foto, 's 1 van de duik container en de andere van de besturing zijn beide nog niet helemaal af omdat ik alles zelf frees en draai is het blijven proberen
 

Bijlagen

  • IMG_20230514_175550.jpg
    IMG_20230514_175550.jpg
    325 KB · Weergaven: 105
  • IMG_20230514_175456.jpg
    IMG_20230514_175456.jpg
    183,4 KB · Weergaven: 99
Laatst bewerkt:
Hoe is de bedrading naar buiten toe afgedicht? Is vaak ook een lastig iets om goed te krijgen. Ook al heb je de isolatie dan de draad goed afgedicht kan er lucht tussen de koperadertjes door inwendig in de draad gaan lekken. Klinkt vergezocht, maar kan wel gebeuren. Klein drupje dunne secondelijm aan de binnenzijde bij de stekkeraansluiting tussen adertjes en isolatie laten trekken lost dat op.
 
Back
Top