WWII Landschap

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door robbi7770, 1 aug 2011.

  1. robbi7770

    robbi7770

    Lid geworden:
    1 aug 2011
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi mede-modelbouwers,
    ik wil een project beginnen van een World War 2 scenario.
    Ik ben nog best onervaren dus ik besloot het klein te houden.
    Ik heb een houten ondergronds plaat van 80x40 cm en 18mm dik.

    Ik heb 2 ideën: In de lengte van de plaat een weg maken met WW2 voertuigen van de duitsers erop, en dan aan de zijkanten de amerikaanse troepen te plaatsen. En dat moet dan een hinderlaag worden.
    Een paar voertuigen zullen al aan het branden zijn (rookgenerator?) en de voertuigen die het nog doen hebben koplampen erop enz. Ik wil het zoveel mogelijk in detail maken en zo echt mogelijk.

    2e idee: de plaat in de breedte leggen en een schietpartij naabeelden tussen amerikanen en duitse troepen. met loopgraven en kraters. in de loopgraven (of tenten?) dacht ik lampjes te hebben.

    Krijgen jullie een idee wat ik bedoel?
    nou, ik heb nog een paar vragen: Hoe maak ik het beste (met gaas en gips?) het terrein/loopgraven/kraters? welk soort grasmatten? alles wat je maar kunt verzinnen zal zeer helpzaam voor mij zijn!
    Ik plaats nog een paar foto's over wat soort terrein ik wil.

    http://tinyurl.com/3heakv6
    http://tinyurl.com/3vuzcgn
     
  2. johannesw

    johannesw

    Lid geworden:
    21 okt 2010
    Berichten:
    398
    Locatie:
    Hoogezand
    Begin eens met het vertellen in welke schaal je dit wilt doen!
     
  3. robbi7770

    robbi7770

    Lid geworden:
    1 aug 2011
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Rotterdam
    Sorry, helemaal vergeten! Schaal 1:87
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2011
  4. johannesw

    johannesw

    Lid geworden:
    21 okt 2010
    Berichten:
    398
    Locatie:
    Hoogezand
    Voor landschap kun je kijken naar de Modelspoorbouwers. Ik gebruik veel strooispul van Woodland Scenics te koop in de betere treinen zaak.

    Woodland Scenics - Model Layouts, Scenery, Buildings and Figures

    Ik zelf vind grasmatten foeilelijk. Het landschap kan je met alles doen wat je voorhanden hebt. Piepschuim (verpakkingsafval) gips (wel mee uitkijken omdat het ook weer snel beschadigd) gaas en papier-maché...
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2011
  5. robbi7770

    robbi7770

    Lid geworden:
    1 aug 2011
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Rotterdam
  6. kuperus

    kuperus

    Lid geworden:
    18 nov 2005
    Berichten:
    1.220
    Locatie:
    Den Haag
    NOTE: loopgraven oorlog is iets van wwI. werd in wwII een HEEEL stuk minder toegepast.
     
  7. robbi7770

    robbi7770

    Lid geworden:
    1 aug 2011
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Rotterdam
    bedankt voor de tip!
     
  8. motormuis

    motormuis

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Haarlem
    Loopgraven waren er inderdaad bijna niet ,wat er wel was dat waren de schuttersputjes.
    (SchutzenLoch) en Machinegeweer nesten (Wiederstandnesten )

    Menige soldaat heeft zijn leven gelaten in zo,n schuttersputje doordat een vijandelijke tank dat putje ontdekte, en er met een track op ging staan ,en daarna een keer in de rondte draaide

    oorlog is waanzin
    mvg motormuis
     
  9. kuperus

    kuperus

    Lid geworden:
    18 nov 2005
    Berichten:
    1.220
    Locatie:
    Den Haag
    @motormuis: ehm... weet niet hoe je aan die info komt, maar als een tank een schuttersputje ontdekte werd er inf op afgestuurd, want in schuttersputjes liggen vaak ook een paar van die plakmijnen, wil je met je tank niet in de buurt komen.

    en rondje draaien met de tanks uit die tijd was een goede manier om je track van de wielen af te laten lopen, werd ook niet echt vaak gedaan. (ja 1 of 2x daarna reprimande van je commandant :)... )
     
  10. motormuis

    motormuis

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Haarlem
    Hoi Kuperus
    Ik weet niet hoe jij aan die wijsheid komt ,je kunt nl niet in die tijd geleeft hebben ,daar ben je in tegenstelling tot mij te jong voor

    mvg Motormuis
     
  11. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Het was een normale gang van zaken als een tank werd ingezet tegen ingegraven infanterie om te gaan zigzaggen door de linies heen.
    Dit om zo veel mogelijk schade aan te richten zonder zelf in gevaar te komen.
    Tanks werden over het algemeen ondersteunt door infanterie om de resterende overlevenden onschadelijk te maken.
    Ook in die tijd waren de tank goed genoeg om dit te doen.
    Ga je nu over WW1 praten, dan is het een ander verhaal.

    mvg Roy


     

Deel Deze Pagina