WWII Waco CG-4a

• Topicstarter Topicstarter ikkewileenmustang
  • Startdatum Startdatum
Wow!

laat ik nu net vorige week eens gek gemaakt zijn door een foto op deze pagina van die kist!

http://www.largemodelassociation.com/binham06.htm

Niet qua afmeting/motorisering van wat jij zoekt maar wel een simpele/ mooie kist die goed als 2-motorige trainer kan dienen!
Mmm, 2x Saito .56.. (heeft er toevallig iemand nog eentje over?) 2.6m span, zonder dure retracts
Eenvoud troef, leuk scratch-bouwtussendoortje en goed zichtbaar door invasiestrepen!

Wie weet... :wink:
Succes iig met jouw projekt!

Groet Ralf

strutter zei:
Mmm, 2x Saito .56.. (heeft er toevallig iemand nog eentje over?)

Heel toevallig vorige week met een handeltje een Saito 50 verkregen. Ook e.v.t. goed :?:

Gr. Teus

De waco cg-4a Hadrian is een zwever! Dan moet je er geen motoren op gaan schroeven :nooo:

(Leuke motor onder aan die pagina trouwens! 8O)

Ha Teus!

Heb zelf 1x een .56 liggen,
uit kosten overwegingen zou ik zodoende voor een 2e kiezen (2e hands),
Die Waco lijkt me niet zo'n kritische kist om er 2 motoren in te zetten met exact dezelfde motorduurloop

tenzij je 2x de .50 hebt liggen...(?) :wink:

Groet, Ralf

Oké vooruit dan maar weer.
Hier trouwens een mooie site over de waco. Daar staan overigens alleen maar zwevers op dus het is mooier om hem zwevend te maken en hem dan te laten slepen door een c-47 :wink:

With a production number of 13 903, the CG-4A was by far the most produced glider in aviation history. The United Kingdom build 5 935 gliders (including the Horsa, Hamilcar and other types), Germany 3 995 (all types, including DFS 230, Gotha 242 …). Also in comparison to powered planes, the CG-4A production number is unique : more CG-4A’s were build than, for example, B-17 Flying Fortresses or P-38 Lightnings.
Best belangrijk vliegtuig geweest dus 8O

Back