www.f5b.nl

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Kimble_Schmitz, 23 mrt 2009.

  1. Is er misschien iemand bereid om een hele simpele website op te zetten?!

    UK F5B

    Net zo iets als ze hier in Engeland hebben. Kunnen we daar de competitie datums met locatie duidelijk plaatsen en piloten kunnen hun gegevens er op zetten zodat we elkaar kunnen vinden om samen te oefenen enzovoorts.

    Wat zou het kosten om het domein te claimen voor een tijd?

    Gr, Jos
     
  2. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Een domein-naam registeren kost ongeveer 15 euro per jaar.

    Tarieven domeinnamen

    Er zijn ook goedkopere mogelijkheden, vooral als je een hostingpakket neemt kan het voor minder.
     
  3. joeri369

    joeri369

    Lid geworden:
    24 dec 2008
    Berichten:
    86
    Je kunt ook bijv: .nl.tp nemen dat is gratisss.
     
  4. Mmmm, 15 euro per jaar. Das nog te doen!

    Zal eens vragen hoe Alan dat heeft gedaan met de Engelse website.

    Cool.
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.878
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    edit
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2009
  6. Gertjan,

    Niet iedereen kijkt op dit forum of welk forum dan ook. Sommige zijn er ook niet op te krijgen!

    Maar na het vliegen van een demo een simpel website adress noemen zoals www.f5b.nl werkt wel. Al helemaal als er dan duidelijk op staat waar en wanneer er wordt gevlogen en door wie.

    Beetje voorbarig wel ja, maar als het bijna niks kost dan waarom niet? Wilde gewoon even weten of er iemand op zou staan om zoiets te doen. Een pilot/webdesigner of iemand die weet hoe je zo iets doet.

    Globaal gezien verwacht eigenlijk wel dat het aantal deelnemers in F5B nu gaat toenemen, omdat het speelveld nu zo eerlijk is met de energy limiter.

    De nummers 2 en 3 van de wereld vliegen met materieel dat gewoon te koop is, wellicht niet in iedere modelbouwzaak maar wel via het web en een paar e-mailtjes. Maar genoeg daar over!

    Jos
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.878
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als de website ergens in mei/ juni live gaat is dat vroeg genoeg.
    Ik zal er eens over denken.

    Zoals je weet kan ik wel aan spullen komen als mensen echt zouden willen maar het blijft een dure tak van sport in het modelvliegen, ook met limiter.

    Denk dat we minimaal een jaar of 2 een limited klasse er naast zouden moeten houden.
    Anders sterft het weer een vroege dood.

    Daarom wil ik ook wat mensen op de meeting hebben die niet met kanonnen vliegen.
    Ik ga eens kijken of ik op tijd een goedkope F5B kist met een 1000 watt aandrijving in elkaar kan zetten.
    Vliegklare kist moet onder de 600 euro blijven maar wel presteren.


    GJ
     
  8. GJ,

    Goed plan!

    Ik zal Alan nog wel even rustig aan de tant voelen over de UK website, was geloof ik niet zo moelijk en het zou we mooi zijn als we voor de NL site de zelfde layout kunnen gebruiken. Liefst nog beter! ;)

    Ga trouwens mijn Surprise S11 eens met wat goedkoop materiaal laten vliegen, voor de normale vlieg kick zonder te veel stress.

    Jos
     
  9. JEffBr

    JEffBr

    Lid geworden:
    16 sep 2008
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Uithoorn, the Netherlands
    Ok dan, na veel aandringen van Capt. Jozzie eindelijk een Post van Jeff.

    Leuk die initiatieven om het F5B/F5F gebeuren hier in NL weer van de grond te krijgen. Zelf heb ik nooit aan F5B meegedaan voornamelijk omdat het toen best een prijzige grap was met die dure motoren met een vertraging en packs van 27 cellen... etc etc. Veel hotliners had je toen nog niet, meer de Skippy´s, Medusa´s etc. (heb zelf nog een prima vliegende 10 cellen Skippy.)
    Maar nu met huidige technologische en prijstechnische ontwikkelingen wordt het allemaal een stuk interessanter en beter bereikbaar.
    Ik wacht (zucht al zooo lang hahahaha Jos..) op mijn S15, die Jos al die tijd aan het prepareren is.. nou het moet me wel een pronkstukje worden na 1,5 jaar sleutelen eraan... geintje Jos.
    Maar ik heb hem meer genomen en uitgekozen omdat ik gewoon een lekkere speerbak wil hebben, maar hoef niet tot het uiterste daarmee te gaan. Dus een S15, met een Neu 1509 (geloof ik) met een 4S pakketje is ruim voldoende voor het... What the F.. was that!!! effect op de velden... :)

    Wedstrijden: Tja daar probeert Jos me al een tijd voor om te krijgen, maar eerlijk gezegd is het mij daar niet om te doen. Heb jaren geleden actief meegedaan aan de KNVvl elektroduur wedstrijden en het zelfs zonder één dag trainen tot een tweede plaats overall weten te schoppen, en toen hadden we nog makkelijk 12-15 deelnemers.
    Maar ik had het er toen niet voor over om er echt voor te gaan, wat dus inhoudt, veel trainen, en div. kisten (een A en B kist) voor de div. weerstypen etc etc.
    Een keer meedoen wil ik best wel, en als het uitkomt dan kom ik 19 Juli naar Stompetoren om mee te doen. Als ik m´n S15 dan eens heb...

    Sportieve groetjes, Jeff.
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.878
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hoi Jeff,

    de nadruk op 19 juli ligt niet op de wedstrijd maar meer op de meeting en een beetje met elkaar kijken wat er voor de toekomst mogelijk is.
    Jij hebt ook wel wat ervaring die je misschien met anderen kan delen.
    We gaan wel een wedstrijdje houden maar voor de fun en niet voor de eer!


    Maar als je wilt komen, je bent welkom!

    GJ
     
  11. Jeff,

    Je kan die S15 ook zelf bouwen?! ;) Oh ja, jij koopt alleen dingen die vlieg klaar zijn! :)

    Denk dat jj veel meer plezier gaat beleven tijdens een F5B/F wedstreid dan je destijds had met het vliegen van electro slot.

    Wat ik zo hoorde van jou en anderen was dat men het na een tijdje beu was een taak te vliegen die niet uitdagend was. Een beetje goed vermogen in de kist en je bleef zo 5 minuten hangen na een paar seconde motor. Zoals je zelf al zij, je werd 2de zonder moeite te doen. Daarnaast ook de toenemende kosten van de KNVvL voor het deelnemen aan "wedstrijden".

    Als we het nu gewoon oefen dagen noemen dan heeft de KNVvL er niks mee van doen en kost het deelnemen ten minste niks. Mocht er een kloeg selectie komen voor een EK of WK dan kunnen we dan wel weer eens met de KNVvL om de tafel gaan zitten.

    Denk dat je de F5B taak nog niet zo snel onder de knie krijgt ome Jeff! ;)

    Jos

    P.s. Oh en trouwens, als er geen deelnemers zijn vindt ik het ook best. Kan ik lekker alleen en zonder enige selectie naar het WK in Munchie, USA eind 2010. Muhahaha!
     
  12. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.878
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Jos, ik heb tot nu tot goed advies en goede medewerking gehad van de KNVvL.
    Als we met concrete plannen komen dan verwacht ik dat de KNVvL niet al te moeilijk doet.

    Oh, en ik heb inmiddels een rakkenset.

    GJ
     
  13. GJ,

    Peter Keim is wel OK.

    Wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben om geld te vragen om mee te mogen doen.

    Wat voor een rakkenset? Foto's?! :)

    Jos
     
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.878
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ach, het geld wat de knvvl vraagt vloeit ook weer een deel terug naar de organiserende club en een deel naar de verzekering.
    Dus ik zie het probleem niet zo, als je een modelletje van 1500 euro vliegklaar kan betalen moet je ook niet zeuren om een paar euro die je moet betalen om mee te kunnen doen.

    Als ik een leuke dag heb en het kost een paar tientjes, prima toch.

    We hebben met 2 man wel eens 7 vol gfk hotliners platgevlogen in het duin bij het DS-en.
    Binnen 2 uurtjes.
    Maar wel een leuke dag gehad, dus die kisten waren het waard.

    Het zijn F3B rakken , mag ik lenen van een club.
    Maar een rakkenset is alleen maar een paar stokkies met touwtjes en 2 buzzers, dus foto???

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2009
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.878
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
  16. GJ,

    Net aan de telefoon geweest met Alan. Hij heeft het zelf gedaan met een of ander web pakket om het frame er op te zetten. Alles wat er verder opstaat is door de mensen die zich geregistreerd hebben gedaan. Schijnt een eitje te zijn. Hij zal mij een paar links sturen met wat hij heeft gebruikt. Het is overigens gratis.

    Paar tientjes?! Zoals je misschien wel door hebt hou ik meer van het geld uit geven aan goeie spullen. Niet om er mee te mogen vliegen. ;)

    Ik laat de KNVvL er liever eerst een tijdje buiten.

    Jos
     
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.878
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik wil er even niet te veel tijd instoppen.
    Eerst maar de 19e afwachten.
    Een website bouwen is zo gedaan.

    En even over de KNVvL.... door hen kon je wel naar het WK....

    Zolang het geen wedstrijden zijn hoeft de KNVvL geen geld.
    Maar we zijn wel een KNVvL club.... je hebt er alleen geen last van, dat is al geregeld met de KNVvL.

    GJ
     
  18. GJ,

    Nee idd, doe rustig aan! Doen we wel als het zo ver is en/off als we tijd hebben.

    Maar dit draadje was wel gestart over dat onderwerp, dus vandaar.

    Jos
     
  19. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    GJ, wat ga jij nou vliegen dan op 19 Juli?!

    En daarna?

    Wat ben je van plan wat betreft F5B Nederland?!

    Jos
     

Deel Deze Pagina