X 400 " Ark" bevindingen

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door tduc, 11 mei 2006.

  1. tduc

    tduc Guest

    Hallo allemaal,

    Heb zelf en mijn zoon een paar CCPM trexen tot alle tevredeneheid, en ook ontevredenheid toe.

    Een vriend aan huis heeft thans een Ark X400 gekocht.

    Hij is benieuwd naar dit ding en vraagt me regelmatig of deze elektro heli wat te betekenen heeft.

    Zo, wat vinden jullie ervan en wat zijn de voor- en nadelen ervan.

    tduc
     
  2. Aaalie

    Aaalie Guest

  3. Dflyer

    Dflyer

    Lid geworden:
    6 dec 2004
    Berichten:
    1.050
    Locatie:
    Loppem (BE)
    Mits één upgrade (alu center hub) vliegt deze gewoon super !

    Ik heb 2 TREX'en gehad en heb nu een X-400, en ik moet zeggen dat ik meer tevreden ben met mijn x400 dan met de TREX'en.

    Ik moet wel zeggen dat mijn x-400 de versie is met de mechanische mixing.

    Het ding vliegt super.

    Grtz,
    Dirk
     
  4. rikdragonfly

    rikdragonfly

    Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Berichten:
    1.111
    Locatie:
    waalre/demen
    de mijne is nog niet eens aan het vliegen en ik vind hem nu al geweldig :p
    er word gezegd dat deze heli met de juiste elektronica zeer stabiel vliegt

    gr. Rik

    p.s. in afwachting tot bestelling van benodigde onderdelen
     
  5. Lainke

    Lainke Guest

    Even :offtopic: , tduc, vlieg jij soms op de indoor in tongerlo?
     
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    De X-400 vliegt prima zo uit de doos, met de houten T-rex bladen vliegt hij beter, die zijn ietsje langer.
     
  7. tieske

    tieske

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Roermond
    Ook zonder deze upgrade vliegt de X-400 super. Het enige wat ik in het begin extra zou aanschaffen is wat Rhelie zegt, de 115 mm houten bladen van de T-rex. Je hebt dan veel meer lift.

    tieske
     
  8. tduc

    tduc Guest

    Hallo Lainke,

    Ja, inderdaad, ik vlieg steeds alle homeflyer "indoors" te Tongerlo/Westerlo. Ik ben er steeds en heb meestal mijne zoon bij, dewelke een Trex heeft.

    Vlieg aldaar met mijne Zoom. Dacht mij te verbeteren met die Trexen doch dat is even anders uitgedraaid.

    .........Ik verneem dat Ttiger met een kleine elektro Raptor uitkomt, zo dat zie ik dan misschien wel zitten gelet ik meer dan tevreden ben van mijn nitro Raptor.

    Tduc.
     
  9. rikdragonfly

    rikdragonfly

    Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Berichten:
    1.111
    Locatie:
    waalre/demen
    weet je het zeker? :lol:
     
  10. tduc

    tduc Guest

    Hallo Tieske,

    Ja, zeker weten, ik heb het overal al gehoord :lol:

    Die grote elektro, zoals die nieuwe Align 600 interesseert me geen barst.
    Leuk ding wel, maar als je weet dat ik zo'n 10 lipo's in gebruik heb om wat indoor te kunnen vliegen en eens even een uurtje non stop buiten te vliegen ..... . Als ik dan de berekening maak wat mij dat kost aan lipo's voor dat grotere ding, geef mij dan maar nitro fuel.

    Power tot de laatste druppel.

    Als je moest zien hoe ik mijn lipo's verzorg en dan bemerk ik nog dat ze bij regelmaat van de klok wegkwijnen dan wordt ik wel gek dat er zo'n grote superdure lipo omzeep gaat.

    Neen, er is elektro spul genoeg, er is dringend nood aan goede lipo's, hier is duidelijk het probleem.

    tduc.
     
  11. tieske

    tieske

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Roermond
    Ik denk waarom lacht hij daar nu mee. Heeft even geduurd maar ik zie het nu. De 315 mm bladen zullen het beslist beter doen.

    tieske
     
  12. Dflyer

    Dflyer

    Lid geworden:
    6 dec 2004
    Berichten:
    1.050
    Locatie:
    Loppem (BE)
    Hebben jullie nog niet gehoord dat plastic hub spontaan afbreekt bij een hoge headspeed ?

    Wel lees dan volgende topic maar
    http://www.runryder.com/helicopter/t240438p1/, de alu center hub is echt een must wil je je heli niet in de kortste keren in de prak vliegen. Voor een 14 euro heb je de upgrade al, dus dat valt dus niet van zo hoog :)

    Binnenkort volgt van mij een bouwverslagje van mijn volledig geupgrade x-400 (carbon frame en bijna alle x400 upgrades die er zijn !)
     
  13. tieske

    tieske

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Roermond
    Het zou best mogelijk kunnen zijn wat je zegt maar wie zegt dat de heli niet eerst een crash heeft mee gemaakt.
    Ik heb een seisoen met de originele kop gevlogen tot ik hem in de afrastering plante. De kop was toen gebroken en heb ik er een aluminium op gezet. De tijd dat ik met de kunstof kop gevlogen heb heb ik hier nooit problemen mee gehad terwijl ik toch best heftig met de heli omging.
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik het toerental nooit super hoog instel. Normaal zo rond de 2600 toeren maar 1500 bij windstil weer vind ik ook leuk.

    tieske
     
  14. Lainke

    Lainke Guest

    Ik sta altijd naast je links, tot vanavond !!!
     
  15. rikdragonfly

    rikdragonfly

    Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Berichten:
    1.111
    Locatie:
    waalre/demen
    lol 8)
     
  16. Aiki

    Aiki Guest

    :evil: :cry: die center hub in plastic zijn inderdaad niet steven.
    Was voor de 2de dag een poging aan het doen om te hoveren, kwam ± 30cm van de grond, en toen ik wou bijsturen omdat hij steeds naar links overhelde kwam hij met een smak op de grond.
    Het enige was stuk is de Center hub en het middelste gedeelde van de Rotor head .
    Heb deze helaas al besteld in plastic omdat het goedkoper is, maar denk dat het duurder word mocht deze weer zo snel breken.
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Met alu in de kop vliegt de ark erg goed :) De enige reden dat ik hem heb verkocht is dat hij wel aardig klein werd toen ik ver weg vloog :( Hij vloog super strak ;)
     
  18. nosmo

    nosmo Guest

    Wat ook gedaan wordt is heel je rotohead alu, behalve de bladegrips, als je crashed is de kans groot dat alles nog heel is behalve de bladegrips.
    Als alles alu is, is de kans groot dat je meer moet vervangen dan alleen de bladegrips.
     
  19. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    dat was ook het enigste wat nog plastic was :) Gewoon om dat er met de de originele blade grips helemaal niets mis is.......
     

Deel Deze Pagina