Bij mij was ook de tekening niet helemaal gelijk. Ik heb de hout maten aangehouden (ook geen andere keus). De spanwijdte is geen probleem, valt binnen de norm van geprojecteerde spanwijdte.
Zeller geeft ook zelf aan: Drucktechnisch bedingt sind geringe Maßabweichungen des Bauplans möglich. Korrekte Abständeergeben sich durch die Bauteile aber automatisch!
Ik heb 3x3 balsa gebruikt voor de spoiler kast. Geen probleem.
Het lastige vind ik het goed profileren vd neuslijst. Het is behoorlijk zacht balsa, dus al heel snel is er teveel af. Je moet ook met een "rond draaiende" beweging schuren zonder de D-box balsa teveel te raken.Is ook een kwestie van ervaring. In ieder geval rustig de tijd voor nemen en heel vaak controleren met de malletjes.
Het is een fijne kist, ga je plezier van hebben. Zorg er wel voor dat de starthaak iets gebogen wordt zodat de afstand aan het einde iets minder is dan aan het begin. Anders knalt hij te snel vd lijn. Zo kan je ook de starthaak zo ver mogelijk naar achteren te zetten voor een goede drukopbouw bij de start. Maar wellicht weet je dit allemaal al.
Succes met de bouw!
Als hij te snel van de haak komt zit je haak te ver achter of op het CG. Je zult de haak dus naar voren moeten verplaatsen.
De geleverde haak is naar mijn idee dan ook prima en hoe je er niks aan te veranderen.