x-peak aan autobatterij

X-peak 3 PLUS vandaag binnen gekomen ...

nu zitten daar kleine krokodillenklemmetjes aan die in geen 100 jaar om die autobatterijpolen kunnen ...

welke oplossing is daarvoor de beste ?

Bedankt !

Guy

Ik heb de mijne op de boutjes van de auto zn eigen accuklemmen geklemd. Dus niet op de polen zelf, maar op die ring klemmen die dr omheen zitten. Dat past net en zit lekker strak. Gaat dat bij jouw niet?

Freak, ik weet wat je bedoelt ....maar het gaat hier om een nieuwe verse autoaccu die nergens op aangesloten is en enkel voor mijn "vliegtuigdoeleinden allerhande" wordt gebruikt ( en natuurlijk dan ook met een speciale auto-loodaccu wordt opgeladen )

Moet ik nu best op zoek naar een kabel met aan weerszijden een "tussenklasse" krokodillenklem, waarbij ik 1 set op de accu zet en dan de andere set op de klemmetjes van x-peak ? zal dat geen nefaste gevolgen hebben voor nauwkeurigheid van de lader ?

Hallo,

Zéér simpel: boor loodrecht in het midden van de polen een gaatje van b.v. 3 mm. diameter en zo'n 10 tal mm. diep en draai daar een zelftappende schroef ( of zoals we hier in België zeggen: een parkervijs)
in met een lengte van 20 à 25 mm.
Nu kan je je klemmen op het uitstekende gedeelte van de schroef aansluiten.

Mvg,
Paul Siemons

Pas op met boren in de polen van een loodaccu. het lijken masieve blokken lood maar ze zijn hol. Ik heb bij eentje dit ook willen doen en na enkele milimeters bleek ik er al doorheen te zijn. Zo een gat krijg je niet meer goed dicht en de accu zal dan ook altijd daarlangs lekken met alle gevolgen van dien.

Bedankt Paul, maar ik vrees dat Theo gelijk heeft ... de polen voelen totàààl niet vol aan ( je hoort het ook als je er tegen tikt ) is gewoon een heel goedkope gel accu die voor mijn packs ideaal is maar die nooit of te nimmer in een wagen zou horen ....

op zoek naar adaptor-klemmen dan maar ? of van de eerste keer die kleine krokodillekes eraf gooien en grotere solderen op de lader ?

Gooi dan die kleine klemmen eraf en soldeer er gelijk 4 mm stekkers aan die weer in speciale klemmen gestoken kunnen worden dan is je lader gelijk universeel aansluitbaar.

zie deze lader van graupner, di is al voorzien van dit systeempje.
6416.69gr.jpg

van die grote klemmen uit de graaibak van de gamma halen, voor 5 € heb je dan 4 klemmen met prachtig dikke (veeeel te dik ;) ) siliconekabel.

owja, das dan natuurlijk een startkabel he;)

Ik heb ook een x-peak 3 plus, en ik heb expres die klein bekjes laten zitten. Waarom? Ik wil ze thuis ook nog n beetje fatsoenlijk aan de netvoeding kunnen hangen. ;)

Waarom doe je dr niet van die tuinslang krammetjes omheen? Die kun je mieters hard aandraaien, en je hebt n mooi tuitje dr aan om em dr op te bijten.

solar_slangklem_kopie.JPG

Bedankt voor alle tips, heren !

Ik denk dat ik maar direct die Graupner-klemmen erop ga (laten) solderen :D

By the way Freak : dit is by far de grootste cockring die ik ooit in mijn leven heb gezien ! :lol: :wink:

Nouja zeg. :oops: One size fits all. :lol:

Maar succes met je tangetjes. :P Hoe ga je ze straks dan op je netvoeding hangen?

Ik heb een lichte gestabiliseerde netvoeding (1.5 A ) waaraan ik mijn ( hopelijk snel weer herstelde ) Power Peak 400 hang... die wordt dan gebruikt om mijn receiveraccu en mijn Graupner MC 12 zenderaccu mee op te laden aan 100, 200 of 300 mah

al de rest wordt met die autobatterij gechargeerd via dus die nieuwe X-peak plus ... er zit een redelijk omvangrijke handleiding bij trouwens, wel enkel auf Deutsch naturlich !

Eigenlijk is dat idee van die spanring verdomd goed gevonden !

Wil je de engelse handleiding? Die heb ik voor je liggen hoor, in .pdf formaat. In kleur zelfs. 250kb. Als je em wil moet je je email adres maar even PBen. ;)

Weet er soms iemand of de X-peak 3 automatisch uitschakeld bij het laden van een autoaccu , op het moment dat die volgeladen is natuurlijk?

En met welke stroom laden jullie een autoaccu? Ik heb ergens gelzen dat dit aan 2,1 A max mag. Is dit zo ?

:) :) :)

Wat bedoel je precies met auto accu? :P Lood accutje? Of zon 6/7cell NiCd pack ofzoiets voor n model auto?

Hij heeft automatische afslag, en hoeveel je moet laden ligt geheel aan hoegroot die accu is natuurlijk.

Back