X-ray m18T Monster truck

Oscar

verslagschrijvers
Mijn zoon heeft het plan een mini monster truck te kopen

deze dus:

xm18tmleeg.jpg

Ik heb al gezorgd dat hij iets goeds koopt ( X-ray )

Er is ook een buggy versie met 4 schocks
maar deze heft 8 shocks

heb ik een paar vragen:

Zijn die 8 shocks ook olie gevuld ?
Kan er ook een 6 cellen 1100 side by side pack in ?
Wat zijn de grootste verschillen tussen de Buggy en de mostertruck van x-ray?

Neem is een kijkje op de site van Xray dan zijn al 2 van je drie vragen beantwoord.

Een 6 cellen side by side zal niet passen. 6 cellen past alleen als je het in stickpack vorm heb. Wil je speciaal sidebyside kan standaard alleen 5 cellen of je moet optie part kopen of je moet voor een ander chassis gaan van ander merk (Motek Racing bv.) of een beetje klussen.

Dit chassis is langer dan een M18 en kan een 6 cellen side by side aan maar mogelijk betekent dat een ander batterij-houder.

Als je op de site van XRay kijkt zie je bij opties van de M18T/MT dat je een klein houdertje kan kopen dat je met een kleine aanpassing 6 cellen sidebyside kwijt kan.

Standaard kan het niet maar is wel mogelijk op diverse manieren.

Toen had ik nog niet op de site van XRay gekeken bij de opties ;) Standaard is ie gewoon voor 5 cellen side by side en 6 cellen stickpack. Als de TS ook op de site had gekeken had ie het ook kunnen weten. Net als ik nu weet ;)

Optie part Xray # 386155:
showphplc0.jpg

Een goed idee is het vervangen van de standaard aandijfassen door de alu versie. Ik heb een M18T en daar hebben ze het al zwaar laat staan met nog grotere wielen en banden. Neem wel die van X-ray want die passen goed, die van Atomic passen niet lekker in de lagers en daardoor heb je veel speling.

Jasper

Er is ook een buggy versie met 4 schocks
maar deze heft 8 shocks

er bestaat geen buggy alleen associated heeft er een de rc18b:

xray heeft alleen de truck en de monstertruck waarvan de mt 8 schokbrekers heeft en de truck 4.

wel raar dat hij normaal voor 5 cellen is gemaakt :? in de associated rc18t passen wel 7 cellen gewoon standaard al. dit zijn wel 2/3 accu's

De M18T is 99% hetzelfde als de M18MT.
Ik had de M18T gekost en vervolgens omgebouwd naar M18MT door 2 shocktouwers en 4 schockbrekers en een ander kappie te bestellen.

De standaard schockbrekers zijn gevuld met olie.

Ik heb bij mijn M18MT nu een carbon chassis van 3racing gemonteerd. Hier kunnen 6 cellen side by side in.
Nadeel is wel dat de accu door middel van een ellastiekje op zijn plek moet worden gehouden.

Ik weet niet met welke motor configuratie hij gaat rijden maar de standaard difs zijn niet zo heel errug sterk. De mamba 8000kV drukt ze er aardig door heen. (slipt dus).

Al met al is het een leuke wagen waar je veel gekke dingen mee kan doen.

badmuts20 zei:
Ik weet niet met welke motor configuratie hij gaat rijden maar de standaard difs zijn niet zo heel errug sterk. De mamba 8000kV drukt ze er aardig door heen. (slipt dus).

Geen mamba hoor,
de boel moet heel blijven.

Kan er een speed 400 6V. in ?

PS: bedankt voor je duidelijke info.

Speed 400 is niet sneller dan een speed-300

Begin gewoon met een speed-300/6v als referentie, van daar kan je altijd uitkijken naar bv. een Trinity Mini Monster tot een Trinity Cobalt-14.

De Mamba 8000 is inderdaad erg extreem, misschien voor een 5400 gaan die wat gemoedelijker is.

badmuts20 zei:
De M18T is 99% hetzelfde als de M18MT.
Ik had de M18T gekost en vervolgens omgebouwd naar M18MT door 2 shocktouwers en 4 schockbrekers en een ander kappie te bestellen.

De standaard schockbrekers zijn gevuld met olie.

Ik heb bij mijn M18MT nu een carbon chassis van 3racing gemonteerd. Hier kunnen 6 cellen side by side in.
Nadeel is wel dat de accu door middel van een ellastiekje op zijn plek moet worden gehouden.

Al met al is het een leuke wagen waar je veel gekke dingen mee kan doen.

En de M18T heeft anti-roll bars, de M18MT niet. Ik heb allebei, maar met de MT wil je niet gaan racen, die staat te hoog op de wielen. En voor wat betreft de schokbrekers maakt het niet veel uit, die 4 extra zijn voor de sier (het oog wil ook wat :wink:). Als je je M18T/MT wilt aanpassen zul je toch moeten gaan rommelen met andere asjes voor het verstellen van de wielstand en de schokbrekers aan moeten passen voor het soort ondergrond. En op tapijt voldoet de conversieset voor het gebruik van 1:10 bandjes heel goed, kun je rijden met grotere foam banden.

Maar als "fun-car" is de M18MT (dus de Monster Truck) leuker. En zelfs in het ruwe zand met standaard configuratie (dus met Power Pack) lukt het prima, ondanks de afmeting. 8)
m18mt_cross_country.jpg

nice action shot. De m18 is een lekker karretje om door te week wat te prutsen

groetjes

rc-store.net

Dezelfde voordelen als bij de 1:10 electro. Door de slots iets lager te krijgen en je kunt ze in een ontlaadtray plaatsen (en die zijn er voor dit soort cellen)

En alle cellen kunnen goed koelen,
en je kunt alle soldeerpunten controleren,
en je kunt een slechte cel vervangen
en je kunt gemakkelijk een andere stekker monteren
en
en
en

Back