X-Ray M18T of M18MT

• Topicstarter Topicstarter Rude_Dude
  • Startdatum Startdatum
R

Rude_Dude

Guest
Hoi,

Ik ben helemaal niet op dit gave forum. Al veel geleerd.

Ik ga in de winter binnen rijden bij een vereniging. Nu wil ik een klein autotje van x-ray, een mt18t of m18mt. Maar ik weet niet wat ik moet kiezen. Ik vind de monster truck wel top maar bij de club zeiden ze dat het niet zo handig was met racen omdat die makkelijk omvalt in de bochten. Dan kun je beter een m18t nemen. Maar een monster truck is wel weer leuk in het terrein in de zomer.

Wat is slim om te kopen?

Ronald

Ja maar een gewone m18 kun je niet mee buiten rijden in het zand of op de baan met vloerbedekkign erop toch?

ik heb al een zender en ontvanger van vroeger. een mt18t of m18mt met powerpack kost 180 euris. tot 200 euris is voor mij te doen. maar ik wil ook graag een extra accu erbij want die zijn best wel snel leeg.

Hij wilt toch een offroad, geen onroad?

Ik denk dat beide niet zo snel zullen omvallen, ik zou voor de xray m18 MT gaan, want die is even duur maar je krijgt meer [mooiere kap, 2x zoveel schokdempers]. En hij ziet er gewoon beter uit, ikw il de xray m18mt ook nog een keer gaan kopen, maar ik dnk pas in de zomer OID, want moet eerst nog andere dingen kopen xD

-mattijn

Mattijn zei:

[, 2x zoveel schokdempers].

-mattijn
Maar die schokdempers zijn softer dan die van de truck versie, dus je kunt er niet zomaar ff 4 vanaf halen (nouja kan wel maar dan is ie nog niet gelijk aan de truck versie)
Als je wilt racen zou ik idd de truck versie nemen.

ik ben het even kwijt de t van m18t staat voor truck en de mt van de m18mt dus voor monster truck. dus voor indoor banen die niet alleen vlak zijn een m18t truck nemen?

persoonlijk vind ik de pickup niet zo mooi. oudere modellen hadden een mooiere pickup kap er op zitten. en van die veren kun je toch andere olie doen en veren erop? dat zeggen ze bij die club. zij zeggen juist de lage versie vanwege het zwaartepunt.

Daantke zei:
Mattijn zei:

-mattijn
Maar die schokdempers zijn softer dan die van de truck versie, dus je kunt er niet zomaar even 4 vanaf halen (nouja kan wel maar dan is ie nog niet gelijk aan de truck versie)

met een flesje andere olie erbij wel :P

Mattijn zei:
Daantke zei:
Mattijn zei:

-mattijn
Maar die schokdempers zijn softer dan die van de truck versie, dus je kunt er niet zomaar even 4 vanaf halen (nouja kan wel maar dan is ie nog niet gelijk aan de truck versie)

met een flesje andere olie erbij wel :P
Maar zonder flesje andere olie erbij niet.

Mattijn,

De veren van de M18MT zijn ook zachter dan die van de M18T dus behalve olie heb je ook een ander setje veren nodig.

Zelf rijd ik met de veren van een Nitro M18NT, die zijn iets zwaarder dan van de M18T, met 1500 wt olie erin zijn ze beter dan de standaard veren met de standaard 1000 wt olie.

De M18T is de racer van de twee.

Jasper

hier even een vraag want ga geen nieuwe topic maken...

hoe zit dat met tuning parts ?
En ik neem aan als ik andere schokbrekers wil voor de m18mt dan ben ik dus genoodzaakt er 8 stuks te kopen ?
of is dat niet nodig andere shocks ?

Ik ben namelijk ook van plan zo'n m18t of mt te kopen met inline 330 brushless

Iemand conclusies ?

berrybonzo zei:
hier even een vraag want ga geen nieuwe topic maken...

hoe zit dat met tuning parts ?
En ik neem aan als ik andere schokbrekers wil voor de m18mt dan ben ik dus genoodzaakt er 8 stuks te kopen ?
of is dat niet nodig andere shocks ?

Ik ben namelijk ook van plan zo'n m18t of mt te kopen met inline 330 brushless

Iemand conclusies ?
Niet direct. Er zitten diverse maten vulringen (3 maten) bij zodat de veren slapper (zonder ringen) of strakker (tot alles ertussen). Verder kun je in plaats van de plastic schokbreker alu versies krijgen. Zowel origineel X-Ray als bijv. 3Racing. Kijk eens hier voor onderdelen en hop-ups.

en hoe denken jullie over brushless dan ?

Mamba 6800kv of graupner inline 330

En geef eens een conclusie,want ik kan niet echt een conclusie trekken of wel en niet..

mijn mening wat ik heb gelezen is

Mamba last van cogging, zonder usb link heb je er niet veel aan,

En graupner een rotding volgens sommigen..ook niet af te stellen en noem maar op..

Weet jij of jullie hier meer van..

en ja er is al een draadje over maar ik wordt er niet wijzer van...

Cogging bij de Mamba kan alleen bij de 8000 voor komen welke duidelijk minder is met het gebruik van goede accu's, de minder snelle mamba's hebben dit probleem niet.

Ik weet niet hoe de Genius 30 regelaar is maar volgens mij kan je die ook PC linken maar je kunt ook de inline 330 motor met de Phoenix-25 regelaar (Mamba) combineren zodat je wel dezelfde programma-opties hebt. De inline 330 blijft naar horen zeggen wel koeler en zal dus minder snel problemen geven.

Licht er ook aan hoe hard je wil.
Volgens mij kan de inline 330 niet op 3cel lipo maard dat weet ikniet zeker.
De mamba kan dit wel.

ik wil hem gewoon gaan gebruiken met 1200 intel..
Het gaat me niet echt om hoe hard ie gaat..het gaat mij om de kwaliteit..krijg ik waar voor mijn geld ?

En hoe zit het met instellen van de mamba en genius ?
is het pluggen en gaan met de banaan ?

ik heb ook de 330 en de genius 30 ook met de intellect 1200pack's

ik ga hem morge voor het eerst testen.

gr.michiel

Back