X-ray T1 evo-2

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Jasper, 1 jul 2004.

  1. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Hallo mensen,

    sinds 30 juni ben ik in het bezit gekomen van een 2de hands, X-ray T1 evo-2 chassis. Hiermee wil ik op de club in Velp gaan rijden (EVMC). Hier een paar plaatjes van het chassis.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Er zitten al een paar hop-ups op het chassis. Het voorste diff is vervangen door een one-way diff en er zit een low ratio pullly op. De schokdemperhuizen zijn vervangen door aluminium en zijn traploos instelbaar. Voor de stijfheid van het chassis, zitten er voor en achter stabilitatoren op. Ook zitten er aluminium C-hubs op.

    Uiteraard heb ik er ook wat extra onderdelen bij gekregen. Hier een plaatjes daar van.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zoals je ziet, heb ik genoeg reserve onderdelen op voorraad :lol:

    Maar nu een paar vragen. Er zitten nog geen velgen en banden op, welke kan ik daar het beste voor kopen? Het moeten wel dishes zijn.

    Ik heb ook nog geen esc. Wat is een goede voor ongeveer 100 euro? Hij moet tot ongeveer 11 turns aankunnen en klein zijn. Want er is niet zoveel ruimte voor de esc.

    Ook kom ik erachter dat er alleen saddle packs in kunnen. Maar ik heb alleen maar stick packs. Kan ik deze ombouwen tot saddle packs? Of word dit te lastig? Ik heb al wat ervaring met solderen.

    Dit was het tot nu toe. Als ik nog meer vragen heb, horen jullie het wel :wink:
     
  2. marvin

    marvin Guest

    Ten eerste: dat is een heel mooi chassis, daar zul je veel plezier van hebben.
    Tip: koop wel een setje Hudy sleutels, dan kun je nog lang genieten van al die inbusjes.



    Informeer bij je club of ze clubbanden hebben, die je echt moet hebben voor wedstrijden.
    Ik rijd met takeoff CS27 met medium instert, die zijn kant en klaar op dish rims te krijgen vor 50 euro.



    Een nosram dominator is erg geschikt, maar die is niet meer in NL te krijgen, een GMV8 is ook een fijne regelaar.



    Stickpaks zijn vaak gepuntlast, die moet je losbreken, als je dat goed doet kun je ze zo tot sadle formatteren, wel even zilvere plaatjes kopen.
    In het vervolg als je een nieuwe accu koopt gewoon 6 losse cellen aanschaffen.
     
  3. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Die Stabi's zou ik er gelijk afhalen als je buiten rijdt, die heb je op Velp niet nodig.
    (Op geen enkel buitencircuit eigenlijk)

    De GM V8 is een leuke regelaar voor weinig en erg handig in gebruik. (En klein)

    Take Off CS27 gaan op Velp i.i.g. goed.

    Heb je ook nog andere veren dan die rode? Rood is VEEL te hard, begin met wit.
    Evt. wit achter blauw voor.
    30 of 40 olie rond-om, 2 gaatjes open voor, 4 gaatjes achter.

    Aan de stabi's en de veren te zien zal er zware olie in de dempers zitten, kijk dit even na.

    Mocht je nog accu's zoeken, ik heb nog een paar nieuwe gematchte GP3300's liggen. E40.- p/st
    (losse cellen, moeten nog gesoldeerd worden.)
     
  4. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    je kan ze proberen om te solderen, maar doe het eerst op een oude.

    tips: doe een strookje seconden lijm tussen de sellen,
    maak met schuurpapier of een stailess mesje wat krasjes op de polen van je accu, dan hect de tin beter, en soldeer vooral niet TE Warm!

    achter stabilo heb je vaak niet nodig, een voorstabilo is soms wel handig, maar dit naar ieder zijn eigen smaak.

    setje CS-27 raad ik je ook aan (maar dat werd al gezegd)

    regelaar, tja helaas is de nosram dominator niet meer leverbaar in NL, dus kijk eens naar GM v4 v6 v8.

    Groet Robo
     
  5. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Waarom moet ik die er af halen?

    De Nosram dominator is inderdaad niet meer in nederland te krijgen. Alleen in duitsland en bij een online shop in Japan nog wel. Dus daar ga ik hem dan kopen.
     
  6. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Omdat je ze niet nodig hebt buiten, ze zorgen voor minder grip. Zelfde geld voor die zware veren die e nu op zitten.
     
  7. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    hmm er word gezegd dat ze niet helpen en juist tegen werken, maar ik zelf vind een stabilo aan mijn voorkant wel lekker rijden, gewoon proberen, rij 5 rondjes met en 5 rondjes zonder en kijk dan wat het lekkerste en het snelste rijd.

    Oftopic: maar heb je links van die shops?? interesse :;):

    Groet Robo
     
  8. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Ja, natuurlijk rijdt het lekker maar snel is anders :S
     
  9. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
  10. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
    Om van die stickpacks saddlepacks te maken kan je hier eens kijken. Verder kan je op die site ook de voordelen van saddlepacks over stickpacks vinden.
     
  11. subaru

    subaru Guest

    Leuk wagentje ziet er niet vekeert uit ga straks ook een gehele nieuwe electro rc auto kopen veel plezier er mee.

    greetz subaru :wink:
     
  12. Marijn0

    Marijn0 Guest

    Zeer mooi bakkie voor een 2e hands ziet er als nieuw uit wat heb je ervoor betaald in totaal als ik zo brutaal mag zijn :$
     
  13. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    zeer mooie wagen jasper 8) maar dat wist je al. als het geod is komt in de 2e week van de vakantie mijn Xray FK met novak GT7 en gp 3300 accu's.

    maar weet er iemand hier wat voor klasse electro er op evmc gereden worden van de site wordt je ook niet veel wijzer.
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik heb ook onlangs de cellen uit een stickpack gesloopt en tot saddlepack omgetoverd. Ik had wel een probleem dat de cellen in een kartonnen omhulsel zaten en heb ik de cellen 1 voor 1 moeten voorzien van een krimpkousje.

    Maar waarom een specifieke regelaar over de grens halen, met je garantie is dat altijd lastig. Er zijn zoveel regelaars verkrijgbaar met gelijke specs, daar moet toch wel wat bij zitten ?
     
  15. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    het punt garantie is een vreemd punt, je hebt op al je elektronica garantie tot dat jij er zelf maar iets aan doet, dus je stekkers omsolderen of wat dan ook, je garantie vervalt heel snel, en soms zit er niet eens garantie op. dus tja of je het daar nu voor moet doen,

    service lijkt me een beter punt, als jij een vraag hebt is het wat lastig im weer over de grens heen te gaan om het te vragen.

    Groet Robo
     
  16. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    LRP geeft onbeperkte garantie op zijn producten, als je er iets aan veranderd moet ke zelf wat bijbetalen, dat gaat via bepaalde schema's. Als je er andere draden aan soldeert betaal je bij een kapotte regelaar een X-bedrag, maar dat staat in geen enkele verhouding tot de kosten voor een nieuwe regelaar.
     
  17. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Ik heb voor de hele set 225 euro betaald :)

    @ stevenkoiter, bedankt voor de info, daar heb ik wat aan ;-)

    Moet je perse de inbussleutels van Hudy kopen voor de X-ray? Want ik heb zelf nog een paar inbusjes die ook passen, maar die zijn niet van X-ray. En zo ja, welke maat moet ik dan kopen? Want er zijn er zoveel.
     
  18. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Ik zou zeker geen goedkope inbusjes gebruiken, dan zijn je schroeven binnen de korste keren dol.

    1.5mm, 2.0, 2.5mm en 3.0 heb je nodig iig.
     
  19. marvin

    marvin Guest

    Volgens mij hebben ze die inbus draaiers van hudy in setjes, normale inbusjes passen ook wel, maar dan zijn ze zo dol, met die hudy draaiers gebeurd dat niet of je moet het wel heel gek maken.
     
  20. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    aaaaah

    ik moet zo'n setje kopen voor men motortandwielen dan ?
    ik word echt ZOT van die inbuscrap !!!
     

Deel Deze Pagina