X-ray T1 evo-2

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Jasper, 1 jul 2004.

  1. serpent dude

    serpent dude Guest

    Dit is wel handig he Jasper :wink: , niet dat als je pas bij EVMC bent je in een keer een harde knal hoort :lol:
     
  2. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    haha LOL maar dat streepje stond ook op de diode die jasper had hoor :wink: ten minste toen we hem voor het eerst er op hadden gesoldeerd wel :twisted:

    hoop dat je weer kan rijden heb je ten minste wat te doen ik moet op vakantie naar turkije :roll:
     
  3. michel_rc

    michel_rc Guest

    yo herman IK MOEST MEE NAAR KROATIE :evil: :tank: :hammer: :sleepy:
    gelukkig ben ik weer terug want daar was het egt ongelovelijk saai.

    naja veel plezier in turkije waar ze tenminste zandstrand hebben!!!

    mare nu weer :eek:ntopic:
     
  4. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Gister en vandaag zijn we weer op evmc geweest. Het was erg leuk en ik heb ook een handige tip gekregen. Namelijk, als je je accu weer 'fris' wilt maken, moet je het volgende doen. Ontlaad de accu volledig en leg hem een nachtje in de vriezer. Laat hem daarna op en je hebt weer een frisse accu.

    Ik heb zelf de test gedaan, met 2400 sanyo accu's. Eerst reed ik met mijn accu, die heb ik nog nooit ontladen en al helemaal niet in de vriezer gelegd. Deze reed net zoals altijd: snel maar op het laatst loopt die langzaam leeg. Daarna ging ik met een 'gevriesde' accu rijden en deze had een veel hogere top en een snelle acceleratie. De accu was ook in een klap leeg.

    [​IMG]

    De auto van Ruben (serpent dude) staat aan de linker kant, in het midden de auto van Rick en rechts, de auto van mij.

    Ook heb ik nog een filmpje, van mij en een ander lid van evmc. Klik daarvoor hier

    hier een filmpje van de auto van Herman.
     
  5. subaru

    subaru Guest

    vette auto man.
    Effe een vraagje aan je hoe lang heb je over het bouwen gedaan en staat het allemaal goed aan gegeven in het boekje van de x-ray ??

    greetz subaru :wink:
     
  6. michel_rc

    michel_rc Guest

    ik weet wel dat ie hem 2e hands heeft gekocht. en ook niet zelf heeft gebouwd.
    --->zie 1e pagina van dit topic!!!!!

    en gemmideld ben je 2 volle dagen bezig om egt het vatsoenlijk aftemaken.

    zelf vind ik het in het boekje redelijk goed aangegeven maaar er is hier al een topic over.gebruik de zoekfunctie.

    maar daar waren de mensen minder te spreken over het door draaien van een inbusschroefje[xray werkt allen maar met inbus dus zorg dat je FATSOENLIJK GEREEDSCHAP HEBT. bijv. van HUDY.]
     
  7. michel_rc

    michel_rc Guest

    @jasper egt vette filmpjes. de volgende keer[als ik dan eindelijk me saddle packs heb] dan wil ik ook mee.

    btw: maandag krijg ik een GRAUPNER XS-6 +++ NOSRAM DOMINATOR in de loop van de week!!!
     
  8. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    TIP: koop het inbussetje van pitstop-tuningcenter. Deze heb ik zelf ook en ze zijn erg goed! Ruben kon zelfs inbusjes die dolgedraaid waren (met normale inbusjes), nog vastmaken!
     
  9. michel_rc

    michel_rc Guest

    klopt ik heb het tot nu toe met normale inbussjes gedaan omdat ik nog steeds niet egt gereden heb.

    maar binnen kort ga ik ook zón setje halen.
     
  10. marvin

    marvin Guest

    Dat van in de vriezer leggen werkt ook met accu's van bijv. mobiele telefoon's die lui zijn geworden. Maar een Nihm accu mag je nooit helemaal leeg trekken, volgens rcnl.net hoef je ze niet eens te ontladen en is het beter om als de accus lange tijd ongebruikt blijven de accus op te laden....
     
  11. maar als je accu's in vriezer legt gaan je stekkers er niet van kapot? heb stekkers met plastic omhulsje.
    groet Cees
     
  12. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    neej het uitzettingscoeefficient is zo klein van je stekker dat je geen last er van hebt, alleen even goed kijken of er geen bevroren condens in je stekker zit (ijs ;) ) . ik zelf heb er wel van gehoord maar het nog nooit gedaan. kan iemand scheikundig uitlegen wat er nu precies gebeurd als je je nicd of nimh ionen bevriesd.?

    Groet Robo
     
  13. Blade_3

    Blade_3 Guest

    jasper,
    ik heb ook een shotkey diode in me draden gesoldeerd alleen was dit in mijn geval de dood van me regelaar... ik heb de draden zo hangen dat ze langs me accu lopen, niet plat erlangs maar met een boog ruim van de accu af. ik had in die draad de diode gedaan om ook van dat gekloot af te zijn.... echter na een vette crash in een wedstrijd :p toen ik in de buitenbocht wilde inhalen) vloog ik tegen de harde railing aan en kapte me auto ermee.
    wat nou bleek na wat denken was dat de open stukken van de draden waar de diode aan zat tegen een accucel was aangekomen waardoor er kortsluiting was en me regelaar ermee kapte
    >>> gevolg, nieuwe regelaar kopen, :D novak cyclone TC2 :D mgoed geen leuke diode...

    nog iets, gelezen in de handleiding van me nieuwe regelaar:
    je moet nooit open stukken maken in draden van naar de motor daar kan heel wat storing vandaan komen...

    ik heb alleen een heel klein stukje open voor de montage van pin naar de accu

    ik heb geen splitsing in de draden, ik heb een zwarte naar de -accu, een blauwe naar de -motor en de rode gaat naar de +accu en door naar de +motor dus als t ware een stop 'n go penaltie bij de accu mgoed, verder waar ik gebleven was

    ik zou als ik jou was de diode uit de draad halen, het scheelt je wel wat werk met een andere motor solderen maar het geeft ook gevaren voor je electronica en auto...

    koop gewoon een zooi van die diodes en frot er een op elke motor. da gaat makkelijk zat, de meeste motoren hebben tog een extra vin voor condensatoren en diodes..

    drekt ff een diode op me v2 motor gooien, zal wa lastiger gaan...
     
  14. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Op die V2 motoren heb je juist zeeen van ruimte om die diodes op te 'frotten', lijkt me geen probleem.
     
  15. Blade_3

    Blade_3 Guest

    ja dat wel :D

    ik heb um er net op zitten...
    verslag :p :
    van de motor van dennis (ouwe 9 turns) de diode afgehaald, de pinnen wat gebogen en op me v2 gezet. moest 1 koolborsteldraad ergens anders op doen. er zitten 3 vinnetjes op beide koolborstelhouders... 1 voor de draad, 1 voor de koolborstel en nu 1 voor de diode.. ik heb daarbij natuurlijk gelet op de aerodinamica van de motor :lol: er zitten namelijk sleuven in de endbell waarlangs koel lucht kan stromen. heb nu de diode boven de lager zitten, tussen de slueven ;)
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    wat doe je niet allemaal met mijn motor :p
    Maar maak er maar foto van Mark:)
     
  17. Blade_3

    Blade_3 Guest

    nou, ik haal alle onderdelen eraf die nie van jou zijn :p mgoed ik rijd er tog nie mee hij licht daar een beetje weg te rotten. heb er wel lager olie in gedaan en beschermende commutator spul... kom maar ophalen jonge anders hou ik um :twisted:
     
  18. marvin

    marvin Guest

    Ik zie vaak evo 2 freedom of choice staan. Is de t1 evo 2 nou altijd een freedom of choice? of is dat een speciaale uitvoering?
     
  19. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    @ marvin,

    dat is een speciale uitvoering, met de normale en c-hub ophanging.
     
  20. xraycer

    xraycer Guest

    wel relaxt dat de c-hub ophanging standaart op de t1r zit, anders had ik nu een evo2 zonder c-hub. (ik heb mijn t1r helemaal omgebouwd tot evo2) Is er trouwens een evo1? heeft iemand hier toevallig foto's van?
     

Deel Deze Pagina