X-ray T1 evo-2

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Jasper, 1 jul 2004.

  1. michel_rc

    michel_rc Guest

    nope , maar de t-1 FACTORY KIT is eigenlijk de evo 1 als je het zo zou kunnen noemen.maar ik vind EVO 2 wel chill klinken:lol: :wink:
     
  2. xraycer

    xraycer Guest

    hoort de 1 er niet voor de 2 te zijn? :lol: (ik heb het hier natuurlijk over de evo)
     
  3. pro racer

    pro racer Guest

    natuurlijk: het is allemaal begonnen met de Evo 1 deze auto had een chassis met de akkuus 3 bij 3 naast elkaar, met lange armen en de bulkhads die nu op de T1R zitten. tevens was er de ball joint suspension op de Evo 1. Op de Evo 2 zitten iets andere bulkheads ( miniem verschil ) en het chassis had de mogelijkheid om de akku in veel verschillende posities te leggen vanwege de 6 slots zowel links als rechts.
    De T1r is dan misschien wel de eenvoudige versie van de Evo 1 maar dan wel met de c-hub suspension.
     
  4. Blade_3

    Blade_3 Guest

    ik heb een xray t1, met een chassis waar je idd de cellen allemaal links of allemaal rechts kan doen, wat je wilt.
    bulkheads passen wel op die chassisplaat maar moesten kleine aanpassing gemaakt worden alles zit nu goed en rijd lekker, vandaag trouwens een klein onderdeel van me achterste veer kapot gereden, vreselijke (mooie) crash ;)
     
  5. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Even weer een update.

    Sinds een week heb ik een paar nieuwe motoren en accu's, 2de hands overgekocht. Twee keer een Fantom en een Team orion V2 motor. De accu's zijn de GP3300.

    De plaatsing van mijn accu's heb ik ook veranderd. Dit geeft veel meer stuur en de grip achter, blijft ook nog goed. Hierdoor moet je ook de esc een andere plek geven. Die zit nu lekker dicht bij de motor, zodat je korte draden hebt en dus een nog lagere weerstand.

    Over de V2 motor ben ik tot nu toe nog erg tevreden. Het uitvinden hoe de koolborstels en veren werkte was even lastig. Maar als je het eenmaal door hebt, is het goed te doen.

    Zondag doe ik mee aan de clubraces van EVMC. Dat wordt mijn eerste wedstrijd, ik hoop op een goed resultaat :lol:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    mag ik je wat tips geven na het zien van deze foto's. probeer je ontvanger van je servo af te halen en hem op de bodemplaat te plaatsen. bijvoobeeld tussen je antenne en je accu. even passen en meten, maar daardoor word je top gewicht lager.

    mooi dat je regelaar korte draden heeft, maar let op dat de motor je regelaar niet te veel gaat verwarmen, en dat ze niet gaan storen. heb je geen problemen lekker laten zitten

    voor de rest, ik wens je succes met je wedstrijd

    Groet Robo
     
  7. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    @ Roboscan,

    natuurlijk mag jij mij tips geven, dat was juist mijn bedoeling.

    De ontvanger zal ik tussen de accu en antenne plaatsen. En als het niet past, verhuist de antenne even naar de andere kant.

    Nog meer tips/trucs zijn van harte welkom!
     

Deel Deze Pagina