motorsports
Forum veteraan
Zoals de titel al aangeeft wilde eens kijken of ik de banden en velgen van de X-ray M18MT op de Slash vxl 1/16 kan krijgen, deze banden en velgen had ik nog liggen dus maar eens bedacht hoe dit passend te krijgen.
De mee-nemer van de Slash is hex en de mee-nemer van de X-ray M18 banden rond, dus dat is eigenlijk het eerste en grootste probleem.
eerst maar eens de schacht opgemeten van de velgen van de X-ray , omdat er maar 12mm lengte as is om de velgen te monteren moet de schacht van de X-ray velg worden ingekort, met de dremel ging dat haast niet ,dus maar een 12mm hout boor gepakt en ruwweg de schacht met 8 mm ingekort, dit hoeft niet 100% recht te zijn omdat ik er een busje in wil gaan lijmen en deze met een kleine inkeping over de as van de hex meenemer wil laten vallen zodat de velg niet kan gaan ronddraaien op de as zonder aandrijving.
Asjes van 8 mm lengte gemaakt en deze erin geperst dmv bout en moer, let wel dat de platte kant van de binnen zijde van de X-ray velg eruit moet zijn(deze gebruikt X-ray om de velg te fixeren op de as.)En dat het busje recht in het hart van de X-ray velg komt te zitten.
Busje vast gelijmd met Locktite en na droging er een gleufje in gezaagd met behulp van de dremel, zodat het asje wat gebruikt wordt bij de slash om de hex mee-nemer te borgen ,erin valt zodat de velg wordt gefixeerd.
straks even een proefrit maken en kijken of het stand houd

oh ja de velegen zijn niet meer te gebruiken voor de X-ray
De mee-nemer van de Slash is hex en de mee-nemer van de X-ray M18 banden rond, dus dat is eigenlijk het eerste en grootste probleem.



eerst maar eens de schacht opgemeten van de velgen van de X-ray , omdat er maar 12mm lengte as is om de velgen te monteren moet de schacht van de X-ray velg worden ingekort, met de dremel ging dat haast niet ,dus maar een 12mm hout boor gepakt en ruwweg de schacht met 8 mm ingekort, dit hoeft niet 100% recht te zijn omdat ik er een busje in wil gaan lijmen en deze met een kleine inkeping over de as van de hex meenemer wil laten vallen zodat de velg niet kan gaan ronddraaien op de as zonder aandrijving.


Asjes van 8 mm lengte gemaakt en deze erin geperst dmv bout en moer, let wel dat de platte kant van de binnen zijde van de X-ray velg eruit moet zijn(deze gebruikt X-ray om de velg te fixeren op de as.)En dat het busje recht in het hart van de X-ray velg komt te zitten.


Busje vast gelijmd met Locktite en na droging er een gleufje in gezaagd met behulp van de dremel, zodat het asje wat gebruikt wordt bij de slash om de hex mee-nemer te borgen ,erin valt zodat de velg wordt gefixeerd.




straks even een proefrit maken en kijken of het stand houd


oh ja de velegen zijn niet meer te gebruiken voor de X-ray

Laatst bewerkt: