X-Tra 2000

Hoi iedereen,

Ik heb een aantal vragen voor jullie 8) ,

Ik ben van plan om een X-tra 2000 te gaan bouwen. Nu was mijn vraag waar ik de tekening(zonder freespakket) kon kopen.

Daarnaast vroeg ik me af welke motor jullie aanbevelen voor dit model?

En nu nog de vraag welk soort hout ik het beste kan gebruiken voor de verschillende delen zoals Stabilo, staartvlak, vleugels....etc. Of staat dit vermeld op de tekening?

Hopelijk weten jullie mijn vragen te beantwoorden.

Gr. Pierre

tekeningen??? gewoon bij Dennis in Waalwijk halen .. trouwens ook de enige die ze verkoopt

groet,

vincent

@Pierre

Ik geloof dat de stabilo, vleugel en staartvlak voornamelijk bestaan uit balsa en ik geloof dat het ook wel duidelijk wordt als je de tekening hebt :!:

Zo niet kun je tegen die tijd weer even wat vraagjes stellen :wink: trouwens is die tekening niet los te krijgen bij Dennis( hobby-inn) dan :?: ik meende namelijk dat die gene die mijn Xtra gebouwd heeft toen ook los de tekening daar gekocht had vandaar :) .

Grtz,
Heino

Daarnaast vroeg ik me af welke motor jullie aanbevelen voor dit model?

En nu nog de vraag welk soort hout ik het beste kan gebruiken voor de verschillende delen zoals Stabilo, staartvlak, vleugels....etc. Of staat dit vermeld op de tekening?

de beste motor is de OS160FX met een KS resonantiepijp (#1015) en het te gebruiken hout staat dacht ik vermeld op de tekening.

Groetjes Richard

PS. is dit niks voor je: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8616

Vliegt te langzaam bij harde cross-wind

Idd is de reden om de X-tra 2000 slanker te maken dattie harder vliegt, wat handiger is bij crosswind... betekend echter niet dat de "oude" X-tra slecht is of slecht presteert.

Maar aangezien jij al RC-1 vliegt zul je het wel merken :lol:

Groetjes,

Rich

Ik heb zowel de X-tra 2x2 als de X-tra 2000, en jah, de X-tra 2000 vliegt sneller bij crosswind, maar het ligt er een beetje aan wat je plannen zijn.
Als je echt de RC-2 of RC-1 in wilt, dan is dat pas van belang, voor zondagsvluchtjes niet hoor.
Maar het zijn allebei heerlijke kisten.

Mijn X-tra 2000 met 160fx

afb4214.jpg

Mijn X-tra 2x2 met irvine 150

afb4213.jpg

ik heb zelf het complete pakket gekocht, maar de tekening is ook los te koop. materiaal is hoofdzakelijk balsa, met wat triplex voor de spanten, en hardhout voor de liggers. zelf heb ik er een webra 145 met achteruitlaat voor gekocht, met ks resopijp. webra schijnt in duitsland een veelgebruikte motor te zijn in rc-1

Ik heb zelf geen ervaring met webra, maar ik kan wel zeggen dat ik erg tevreden ben over o.s. max en irvine.
Ik heb nou weer een x-tra op de bouwplank staan waar een 23cc super tiger op gaat, ben benieuwd wat dat gaat doen....

grt.

de x-tra 2000 lijkt tenmiste nog ietswat op een extra, de x-tra vind ik meer een pattern achtig ding geworden.

Gerard_nl zei:
de x-tra 2000 lijkt tenmiste nog ietswat op een extra, de x-tra vind ik meer een pattern achtig ding geworden.

het is precies omgekeerd :D

de x-tra 2x2 is afgeleid van de CG Extra 300, de x-tra 2000 is echter geheel anders.

grt.

ja ik keek verkeerd bij je fotos, de text stond erboven :oops:
dat bedoelde ik dus ook :wink:

Back