X-tra 40 elektro?

allen,

ik zit in mijn hoofd om m'n X-tra 40 om te bouwen naar elektro. er zit nu een OS-max 46 met een 11*5 op wat behoorlijk vliegt. Het is geen snelle vlieger, maar heeft wel wat trekkracht nodig.

Is het realistisch om te denken dat ik hem met een Tsunami 30 regelaar uit te rusten en een Typoon Micro 29-18-14
test resultaten volgens rctechnics:
Typhoon 29/18/14
APC 11/5,5E APC 12/6E APC 13/6,5E APC 14/7E
8V 5A/4800 7A/4500 9A/4400 10A/4200
10V 7A/5700 10A/5400 12A/5200 14A/5000
12V 9A/6700 13A/6200 15A/5900 18A/5600
14V 12A/7500 16A/6900 19A/6600 22A/6300
15,3V 13A/8000 18A/7400 22A/7000 25A/6600

propje APC 13*6 bij 15,3 Volt (14 cellen?)

volgens de laatste FMT: 12*8 bij 14 Volt 27,6 A

theoretisch zou de Tsunami 30 dit aan moeten kunnen, van mij hoeft de X-tra niet ongelimiteerd omhoog te kunnen, maar ik moet zeker niet minder vermogen hebben dan nu. Gewicht X-tra ongeveer 2,2 kg
 
Hoi, ik heb de Xtra 40 in 2003 gebouwd en vlieg het nu met de volgende setup.
X tra 40: Mega 22/30/3 vertraging 1x2:5, Regelaar Jeti 3P-40 met liposave, 11x9 apc-e prop, 5 cellen (Kokam 3200) 2,3 kilo, vliegtijd 11 minuten.
Maar als ik nog eens moest kiezen voor een motor dan zou ik voor een buitenloper gaan.
Ik heb vandaag mijn Xtra 60 met de Mega 22/45/3 vertraging 1x2:5, 13x8 apc-e prop, 8 cellen (Kokam 3200) 3,2 kilo aangepast.
De motor is vervangen door een Axi 4130/20 met een 17x8 apc-e prop en eveneens op 8 cellen(kokam 3200) nu 3,1 kilo.

Hans
 
Tijden zijn veranderd.. ik heb er destijds toch voor gekozen om niet om te bouwen. Maar nu ben ik bezig met Hexa's en heb het een en ander aan elektromateriaal verzameld. waaronder 4s 5000 mah accu's. Daar moet volgens mij een X-tra ook goed op kunnen draaien.
Deze motor?
NTM Prop Drive Series 42-48 650KV / 1295W
Of ligt er bij een van de lezers nog een geschikte aandrijving te verstoffen?

en een regelaar van 70 A o.i.d
Wat vinden jullie? het is voor mij vaak nog zoeken.
 
Back
Top