X-Tra 60

Voor ondergrond heb ik voor een talentbord gekozen, kaarsrecht, stevig, maar misschien toch iets te hard om met knopspeldjes latjes mee vast te prikken.
Vandaag zal het me wel duidelijk worden of het wel of niet werkt.

En werkt het goed met die groene gipsplaat ?

Hallo,

@Gert-Jan,
Ik ben benieuwd naar je foto's van je romp ;)

@Reyaz,
De groene gipsplaat werkt voor mij prima. De toplaag is wel hard, maar het lukt wel om speldjes in te prikken.

Groeten Ruud

Zo als beloofd heb ik wat foto`s gemaakt van de romp.
Hallo,

@Gert-Jan,
Ik ben benieuwd naar je foto's van je romp ;)

Groeten Ruud
De eerst foto in vlucht maar helaas net niet de hele kist er op :D volgende week beter hoop ik:D
xtra1.jpg

en dan nu de binnen kant van de romp.
xtra2.jpg

xtra3.jpg

En dan de naar de achterkant heb ik een close loop aan sturing. Het is de eerste keer dat ik hier gebruik van maak, en het is helemaal spelings vrij :D
xtra4.jpg

xtra5.jpg

Zoals je ziet zit ie goed vol met schuim om het geluid zo goed mogelijk te dempen want wij moeten onder de 80db blijven. Ik denk dat het wel lukt.
xtra6.jpg

De vleugel bevestig ik met een vleugel moer. Ik heb een M5 bout in de vleugel gelijmt en dan de vleugelmoer er op een klaar, Ik zag het niet zitten met elastieken. Dat gepruts wil ik de winter niet :D
xtra7.jpg

xtra8.jpg

Zoals je ziet zit de moer er zo op:D
xtra9.jpg

En nog een foto van de motor.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :D
Groeten uit Ommen

Mooie kist, zou ik best wel eens mee willen vliegen.

Greetz Jeroen

Hallo Gert-Jan,

Helaas is het project even stil komen te liggen door omstandigheden :(
Als alles meezit dan verwacht ik dat ik over een week of 2 tot 3 weer aan de slag kan om verder te bouwen :)

Groeten Ruud

Hoi Ruud
Ik heb zelf ook een Xtra 60 van tekening gebouwd met een FX91, tussen alle adviezen mis ik er 1 , let op het gewicht !!!!! Op de tekening staat 3500 gr maar dat is te zwaar. Rond de 3000 gram moet ook kunnen zegt men.

Ha Ruud,
Hoe staat het er mee?????
Ik ga de mijne ombouwen naar elktro. Set up ben ik nog niet helemaal zeker van.
Mijn 15cc 4 takt heeft de geest begeven na 10 jaar. grrrr
en een nieuwe kost ongeveer net zoveeel als het ombouwen naar elktro.

Gr Gert jan

Ik heb hem nu omgebouwd naar elktro.
de moter: TGY AerodriveXp SK Series 50-65 38
Regelaar: TURNIGY Plush 80A w/ UBEC
En de lipo: 5S ZIPPY-H 5000mAh 5S1P 20-30C
Ben zeer benieuwd.
Nu alleen nog even een nieuwe moter kap bestellen en dan ziet hij er ook weer strak uit.

Back