X-Twin electronica overleden, wat te doen met accu?

• Topicstarter Topicstarter -Robbin-
  • Startdatum Startdatum
R

-Robbin-

Guest
Hallo iedereen. :)

Nadat ik vanmiddag, na lange tijd, weer even gevlogen had met mijn X-Twin merkte ik dat hij veel, veel minder presteerde dan normaal. Ik heb dus even m'n Twin uit elkaar gehaald voor een closer look en een testopstelling gemaakt. Nadat ik alles goed opgesteld had maar eventjes 't gas aanzetten; een kringeltje rook uit de regelaar was het laatste teken van leven.

Nu heb ik alle bruikbare onderdelen eraf gehaald in verband met een eventuele samenvoeging van twee Twins. Maar nu zit ik nog met de accu. Kan ik hiervan gewoon de draadjes doorsnijden en de accu voor een bepaalde tijd opzij leggen, kan ik hem eventueel aan een andere accu aansluiten of moet ik hem gewoon in de chemobox doen?

Alvast bedankt! ;)

Robbin

de accu uit de xtwin niet weggooien, die zou nog okay kunnen zijn. als je vermogen verliest of vermindert na een veelvoud gebruiken zijn of de motortjes versleten, of de accu is versleten (of beide)
maar als je de accu wegdoet.. wil ik em graag hebben :) opzijleggen is niet heel erg problematisch, en als je em echt weg wil doen, dan maar in de chemobak denk ik..

Dan houd ik hem gewoon. Ik zat namelijk een beetje in m'n maag met filmpjes van brandende en exploderende LiPo's, dus ik denk ik vraag het even. ;)

Zou het eventueel een probleem zijn om de accu aan een andere accu te solderen? De min-draadjes aan elkaar en de plus-draadjes aan elkaar, zodat je een soort van Y verbinding krijgt die naar de ontvanger gaat. Ik ben nogal een electronicaleek. :P

nee, dat kan geloof ik niet. alleen bij een xtwin zou je em eraan kunnen solderen zodat je wat langer kunt vliegen (waarschijnlijk word het toestel al te zwaar dan), of kunnen bewaren voor als er wat mis gaat met de accu van je andere xtwin.

Geen batterijen aan elkaar solderen tenzij ze van hetzelfde type (2 lipo's of 2 nimh's of 2 nicd's, maar niet mengen) zijn en dezelfde capaciteit (mah) hebben.

Als het 1 celletje is (3.7V), kun je dit wel gebruiken om in een hlg/dlg te steken. Deze cel zorgt dan voor de stroom van de servo's en ontvanger.

Als het een 2 vellenpakketje is (7.2V) doe je dit best niet, want daar kunnen de servo's en ontvanger niet tegen (hun werkspanning is 4.8 of 6V)

Mvg,

Dennis

tis 1 cel 150 mah.. alleen ik vraag me af bij elk voltage de servo's ermee kappen.. (ik hoop toch boven de 3 volt) en dat je nogal optijd moet landen.. (volgens mij vrij snel leeg zo'n klein celletje..)

Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar ik bedoel twee LiPo's op de ontvanger van de X-Twin. Eigenlijk gewoon een X-twin met vier motoren en twee accu's. Zou dit mogelijk zijn als ik dit wil solderen?

ja, dat moet gewoon mogelijk zijn... :)
een andere vraag is of dat xtwin printplaatje de last van 2 keer zoveel motoren aankan.. maar je kunt het proberen, en anders word dat dus printje ook opwaarderen..

Back