X-UFO / Quattrocopter / Quadrocopter

• Topicstarter Topicstarter gvhaaren
  • Startdatum Startdatum
G

gvhaaren

Guest
Wie hier in NEDERLAND vliegt nog met de X-ufo of iet soortgelijks, of wil er mee beginnen, doorgaan of vanaf?!

Anybody? Kom op ik kán niet de enige zijn in dit land diet het ding nog té gek vind!

Hoi

IKKE!!!

WIE NOG MEER??? (nu ben ik ook nieuwsgierig)

Maar intussen is er weinig origineel meer aan.
Het is nu een verzameling Carbon frame en nieuwe electronica. Het enige wat nog origineel is zijn de props. Ook lipo accu's

Brushless motoren, X3d Gyro, X-Base, X-Acc. Is niet meer te vergelijken. Wel leuk.

Allemaal via X-ufo forum en X-Ufoshop in Duitsland.
Als je links wilt, lat ff weten.

Is nu een heel ander vliegding geworden.

Groeten
Arie

Ha die Bartjuuuuuuuuuuh

Jij hebt je toen bekeerd tot het helicopterdom.Ik ben gewoon verslaafd gebleven.
het is nu wel een heeeeeeeeeeeeeeeel ander vliegapparaat hoor.

Groetsels
Arie

WORD!!!! Gelukkig maar! :-)
Ja ik heb alleen nog orgineel, de motoren en het chinaboard.. daar gaat deze zomer nog verandering in komen :-) toch nog een vraagje ...want betreft de MX12 ben ik (écht)een leek... Wat voor kristallen moet ik nou bestellen??
Anyway goed te horen dat er nog diehards zijn!

Gewoon de kristallen die bij de MX 12 horen. Die van de ontvanger gaat dan in de X-base of in het chinaboard. Dus als je al kristallen hebt bij je MX 12 zit je goed.

Bij de X-Base zit trouwens een ECHTE losse ontvanger. Naar keuze in 35 of 40 mhz. Volgens mij lusten ze alles, die ontvangers. Sommigen vliegen met ONTVANGST kristallen van Conrad voor een paar euro. Ik betaal maar voor de echte. Na de opgetelde waarde van de X-UFO ga ik niet bezuinigen op een setje kristalletjes.

Heb jij verder alles nog origineel?? frame, motorhouders, accu etc??

Beroerd vliegweer de laatste (lange ) tijd buiten. Ik hang binnen maar wat rond. Gaat goed met die nieuwe electronica. Niet goedkoop maar wel mooi spul.

Groeten
Arie

Ik vlieg nog met een DraganFlyer (type I of II?). Versie met losse ontvanger en nog zonder druksensoren. Het schuim-frame vervangen voor een koolstofstokjes-constructie.
Als iemand een prettig bod doet (via PB), mag 'ie weg.

hetgeen ik nog orgineel heb,zijn de motoren en het chinaboard,de bedoeling is dat daar deze zomer ng verandering in komt :-) zou toch fijn zijn als die brushless set iétsie in prijs omlaag zou gaan...

YO!!!
Waar is iedereen ineens??
@gvhaaren nog gelukt met die MX12

Groetsels
Arie

JOOW ..Ik ja bén er zéker nog! Morgen mn kristallen binnen.. dan testen.. en dán zoek ik nog iemand die me een beetje wegwijs maakt in lekentaal met de MX12.. ben wél een techneut.. maar die mx12 heb ik weinig kaas van gegeten .. Móet ff verandering in komen!
Dan ga ik even kijken wanneer ik poen over heb om als 1ste de X-base met een fatsoenlijk setje Lipo's te bestellen... en dan de grand finale update he.. Brushless.. maar dát zal wel eind zomer worden.
Kan ik tót die tijd de stuk of 12 motor die ik hier nog heb er mooi doorheen draaien!
Maar arie, als je weer gaat vliegen, gooi er eens een keer een filmpje op, ben wel benieuwd hoe je "x-ufo".. altans wat er nog van over is vliegt!.. Als die van mij airborne is knal ik m er ook wel op!
Adios........vlieg er op los.... maar niet totall lossssssssssssssssssssssssssssss ;)

Ha die gvanhaaren.

Ken je die Duiste X-Ufosite??
Staat bol van de filmpjes. Varierend van origineel tot scheurende brushless ufo's
FORUM.XUFO.NET :: Index

In het onderste vakje. Luftaufnahmen etc.

Veel kijkplezier

ja die ken ik maar al te goed! ... Heb de x-ufo al zo'n beetje vanaf het begin.. maar die filmpjes die had id nog niet gevonden inderdaad... mn duits is net als mn chinees.... vér onder de maat :P
Had gister pas je pm gelezen.. THANKS A LOT!!! das een goed begin, heb nog niets in de vliegende modelbouw gedaan(behalve dan de x-ufo) dus daar moet ik me nog even in verdiepen. Ow... maar dat dat chinaboard anders "denkt" wil dat zeggen dat mn Throttle op het rechter knuppeltje zit ipv de linker? Zo ja, is dit tijdelijk om te zetten ( tot ik mn x-base heb)?

VANDAAG VLIEGEN!!! als t goed is dan..

Laatst bewerkt door een moderator:
Hee hallo

Ik moet weg dus ff geen tijd.

Jij wilt gas links dus mode 2 op dezender. Aangezien het chinaboard dat omkeert moet je dusmode 1 kiezen nu. Zie boek. (Tijdgebrek)
Heb je die handleiding nog gekregen via vorige bericht??

Succes

Hee hallo

Ik moet weg dus ff geen tijd.

Jij wilt gas links dus mode 2 op dezender. Aangezien het chinaboard dat omkeert moet je dusmode 1 kiezen nu. Zie boek. (Tijdgebrek)
Heb je die handleiding nog gekregen via vorige bericht??

Succes

Ja ik heb reeds een nederlandse handleiding in mijn bezit! :) én een engelse.. dus dat moet een heel eind goed gaan komen! kom er nou echt niet uit, ga ik je nog even om advies vragen ok!?
Thanx so far!

greetzzzz : Giovanni

Hallo,

(zelfbouw) Mikrokopter vlieger hier. Tikkie groter dan de X-Ufo, maar komt hier in grote lijnen mee overeen :)

gegroet,

Rik.

Ik vlieg met een X-Ufo van Silverlit.
Veranderingen zijn:
- X3D gyro
- 900Mah 11.1v Lipo
- Vlieg met Graupner MX16s zender

Gaat erg leuk. Brushless is me even te duur.

Back