X10S lipo vergroten en te laden met standaard lader

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Adop, 6 okt 2019.

  1. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    562
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Tray past perfect op orginele gaten .ook lion passen precies onder cover zo.
     
  2. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    Oke ik snap je , ik ga ze dan gewoon solderen , ik heb liever niet zoveel connectors die kunnen alleen maar storing geven .
    dus ik ga voor jouw oplossing , en bestel even zo'n extra lipo
    bedankt tot zover.

    mvg Andre
     
  3. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    Heb zojuist de 2e lipo erbij gezet maar nu knippert het aan/uit lampje tijdens het laden klopt dat ?
     
  4. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    Hier een foto ervan lijkt toch goed te zitten

    20191123_172318.jpg
     
  5. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    Onderstaande kwam een clublid mee, en ik vind dit zeker wel een belangrijk punt , of zit dit anders in elkaar ?

    ""als je er twee parallel aansluit dan krijg je dus 2 circuits die een signaal naar de zender willen sturen. Ene printje zegt "ik ben halfvol" ander printje zegt " ik ben vol". Wie heeft er dan gelijk?
     
  6. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Gelukkig werkt dat anders. De natuur houdt van evenwicht en zorgt er voor de spanningen van beide LiPo's gelijk blijft. Zie het maar als een greppel met water. Als je er aan een kant water uit haalt, dan gaat het water daar niet lager staan.
     
  7. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    562
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Idd zit goed zoals je het hebt gedaan. Ook safety van de lipo blijft werken. Check anders nogmaals die connectors . Bij mij gaat hij rood branden bij laden en groen bij vol. Zonder knipperen.
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Wellicht knippert hij als hij aan het balanceren is?

    Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
     
  9. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    562
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Zou hem laden met zender uit . Wacht een nacht en check de status dan . Wellicht is het dan goed . Knipperen betekend undervoltage om dat er 1 leeg is en1 vol . Dit moeteven in balance komen met laden.
     
  10. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Twee parallel geschakelde LiPo's kunnen geen verschillende spanning hebben.
     
  11. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    De 2 Lipo's eerst apart laden , na controle van de spanning van iedere cel , moet ongeveer gelijk zijn, aan elkaar koppelen en later samen laden
    Wat denk je dat er gebeurt als je een lege en volle lipo aan parallel koppelt ? Volle cel gaat ontladen tot beide cellen de zelfde spanning hebben, doordat de draden dik zijn weinig weerstand hebben gebeurt dit op veel te korte tijd met kans op beschadiging of zelf over verhitting van je lipo's.
    Je hebt hier geluk dat je spanning ongeveer gelijk was .
     
  12. Hobby4Life

    Hobby4Life

    Lid geworden:
    20 nov 2009
    Berichten:
    1.329
    Locatie:
    Avenhorn, NL
    De enige goede manier op een 2S2P pakketje te maken is 4 nieuwe cellen.. waarvan packs van 2 cellen parallel, en die in serie zetten.. en dan het printje te gebruiken dat in zo'n origineel pack zit..

    upload_2019-11-24_9-9-5.png

    Als je het printje los gehad hebt, na het assembleren van het nieuwe pack.. even de Min van de accu met de Min van de JST connector kort doorverbinden om het Circuitje weer te activeren.. anders staat er geen spanning op de JST connector.
    [​IMG]

    [​IMG]

    https://www.thingiverse.com/thing:3233752


    https://www.phaserfpv.com.au/blogs/blog/horus-x10-battery-upgrade
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2019
  13. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    562
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Bij staat het zoals beschrevenzonder problemen en werkt prima ! Maar goede aanvullende info.
     
  14. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    Ik ben nu de lipo's apart aan het laden en de nieuwe die knippert!!! ,
    ik heb nog een nieuwe en die knippert niet ? ik probeer die even vol te laden kijken wat deze doet , dus zou aan de Lipo zelf kunnen liggen of het printje wat erop zit
     
  15. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    562
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Idd waarschijnlijk 1 niet goed of printje resetten.
     
  16. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    Nu beide op de lader en het lijkt goed te gaan , dus even afwachten .

    Bedankt voor de tip maar ga eerst proberen te claimen want als het wat anders is kan ik hem weggooien, is toch meer dan 30euro
     
  17. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    Indien ik nu laad gaat het lampje netjes uit en knippert niet meer ,
    vanmiddag bijna 2 uur gevlogen achter elkaar en de zender staat nog op 8,1 volt netjes zo.
    dus probleem opgelost ,bedankt voor de tips en meedenken .


    mvg André
     
  18. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    562
    Locatie:
    Brabant of omgeving
  19. Phaedra

    Phaedra

    Lid geworden:
    20 aug 2011
    Berichten:
    502
    Locatie:
    omgeving Antwerpen
    Ik vond de batterijcapaciteit van de zender toch maar wat nipt voor een dagje vliegen, en dus bestelde ik ook een setje 3500mAh batterijen om te combineren in 2S2P zoals hierboven beschreven.
    Het vergt wel een degelijke soldeerbout om de batterijen te solderen, maar dankzij de duidelijke beschrijving ging het vrij vlot om alles op zijn plaats te krijgen:
    P1100078.JPG

    Toen ik echter de batterijen wou opladen, kreeg ik alleen een knipperend groen licht, wat betekent dat de interne lader een probleem heeft om de batterijen te laden.
    Ik heb dan eerst de batterijen gebalanceerd en voor een deel opgeladen, maar het knipperen bleef.
    Uiteindelijk bleek het probleem te zijn dat de thermistor losgekomen was van het originele printplaatje. Toen ik die opnieuw had vastgesoldeerd, werkte alles prima.
    In plaats van 2600mAh heb ik nu normaalgezien 7000mAh (valt nog te bezien hoeveel die cellen echt zijn). Het laden zal nu wel een stuk langer duren dan voorheen, maar ik zal hopelijk geruster kunnen zijn op het terrein dat mijn batterijen het volhouden.
     

Deel Deze Pagina