X400 uitrusten

• Topicstarter Topicstarter Inferno
  • Startdatum Startdatum
I

Inferno

Guest
Hoi,

Ik ben al een tijd gestopt met brandstofheli's wegens te duur. Nu heb ik al ff een x400 in de bouwdoos liggen en heb die dan toch in mekaar gestoken.
Op het gebied electro ben ik nog volledig leek, alleen weet ik dat je lipo's niet volledig leeg moogt vliegen omdat ze anders stuk gaan :D. Ik wil die x400 zo goed mogelijk uitrusten prijs/kwaliteit, welke stukken van motor, regelaar raden jullie mij aan ? Waarop moet ik zeker letten ? Zijn er upgrades die best van in het begin al gedaan worden op die X400.

Mvg Joris

Ik weet niet of je X400 al is uitgerust met een regelaar en motor, if not, verkoop 'm dan en haal een mini titan.

Ding vliegt uit de doos geweldig, iets wat je van een standaard ark niet kunt zeggen.

Inferno zei:
Hoi,

Ik ben al een tijd gestopt met brandstofheli's wegens te duur. Nu heb ik al ff een x400 in de bouwdoos liggen en heb die dan toch in mekaar gestoken.
Op het gebied electro ben ik nog volledig leek, alleen weet ik dat je lipo's niet volledig leeg moogt vliegen omdat ze anders stuk gaan :D. Ik wil die x400 zo goed mogelijk uitrusten prijs/kwaliteit, welke stukken van motor, regelaar raden jullie mij aan ? Waarop moet ik zeker letten ? Zijn er upgrades die best van in het begin al gedaan worden op die X400.

Mvg Joris

Daarmee weet je toch dat ik dit nog niet heb...

En ik wil de X400 laten vliegen geen mini titan. Als ik een heli heb en ik vraag welke stukken goed zijn om hem te laten vliegen kom je toch niet met een andere heli aandraven ?

Dus welke motor en brushless controller, lipo's laders etc raden ??

philippefeij zei:
Ik weet niet of je X400 al is uitgerust met een regelaar en motor, if not, verkoop 'm dan en haal een mini titan.

Ding vliegt uit de doos geweldig, iets wat je van een standaard ark niet kunt zeggen.

[Sarc mode]
Die reactie is ook heel leuk en leerzaam omdat het zo goed onderbouwd is...
daar heb je nog eens wat aan.

Maaruh ik zou dan geen Mini titan maar gelijk een Raptor 90SE alles van QuickUK erop,
dan gelijk maar een T14MZ erbij, Want tja die Mini titan vliegt daarbij vergeleken voor geen meter.
[/Sarc mode]

Inferno zei:
Hoi,

(KNIP)
Ik wil die x400 zo goed mogelijk uitrusten prijs/kwaliteit, welke stukken van motor, regelaar raden jullie mij aan ?
Waarop moet ik zeker letten ? Zijn er upgrades die best van in het begin al gedaan worden op die X400.

Mvg Joris

Joris,

Wat betreft de motor en regelaar
420LF Brushless Motor(3200KV) RCM-BL420LF
Deze is net wat zuiniger met zen stroom dan de 420L
de rest is wel goed wat Traveler zei, tuurlijk zijn er wel andere opties maarja die zijn er altijd wel.

Ik zou als ik jou was de volgende onderdelen gelijk door Alu vervangen,
en als je dat bij RCHeliParts Doet dan heb je tijdelijk nog eens 20%
korting op alle upgrades... ik heb daar mijn laatste alu onderdelen die
ik nog moest hebben ook wel, scheelt toch mooi weer.

Ok, deze onderdelen dus:

Alu center hub set with bearing
Deze omdat het plastic ding het nog wel eens wil begeven bij wat hogere toeren

Alu elevator lever
Alu elevator torque lever
Deze 2 omdat er aardig wat speling bij de plastic variant zit

Alu tail pitch plate set
Deze omdat de plastic versie geen scharniertjes heeft om de pitch van de
staartblaadjes te controleren maar bestuurd door de flexibiliteit van het plastic,
niet lekker voor de servo en niet fijn afstellen met de uitslag

TIJDELIJK 20% korting op ARK/X400 tuning parts
Deze natuurlijk in je wagentje leggen om de korting mee te pakken.

Voor de rest zijn natuurlijk alle Alu upgrades voor de rotorkop perfect,
maar bovenstaande zou ik zeker doen.

Ik heb mijn Ark reeds uitgerust met alle Alu onderdelen, Ziet er Donders mooi uit
al dat rode Alu.

GrEEtz Roel

Bedankt voor deze erg gedetailleerde beschrijving, hiermee heb je ten minste wat aan :!:

de 420LF is wat zuiniger als de 430L wil je zeggen ? ALs ik naar zo een brushless motortje kijk op wat moet ik dan zeker kijken ? Bij rc helistore verkopen ze ook
een motortje ARK-125, heeft iemand hier ervaringen mee ?

Groeten Joris

Bah bah.

Goed goed, ik zal het even onderbouwen.

Ga je de Ark uitrusten met motor/regelaar en de nodige upgrades om hem GOED aan het vliegen te krijgen, ben je snel € 150,- kwijt.

Verkoop je de ark voor € 75,- en legt die € 150 bij, dan heb je een mini titan die zo uit de doos beter vliegt dan de ARK.

En ja ik heb met beide heli's gevlogen.

BTW: Ik wil je alleen goed opweg helpen. Ik had ook geen ervaring met mini's en ben dus ook al meerdere keren op m'n bek gegaan. Spaar je hoop geld en stress en overweeg het eens.

Het arkje is toch goed vliegend te krijgen en dat is men bedoeling ! Ik vind het een mooi helitje en als het goed vliegt ben ik content, ook al moet ik 50 euro meer uitgeven. Ik geloof toch niet dat het arkje zo slecht vliegt als jij zegt.

Mvg Joris

Nog steeds hardleers Joris?
Heb zelf ook een X400 gehad, lees wat in deze topic aangeraden wordt, doen ze niet zomaar.....

Groetjes

Chris

Je moest eens weten wat voor een ellende ik met die X400 gehad heb in het begin.
Op een gegeven ogenblik vloeg die wel goed, maar helemaal perfect heeft die nooit gedaan.

Ik heb idd standaard Trex'en gezien die goed vlogen. Zelf had ik een X400 standaard die niet goed vloog. Speling in de aansturing die ook nog vrij zwaar was. Maar ik heb X400's ook goed zien vliegen dus verkoop je niet meteen wat je hebt maar begint de uitdaging om de heli goed te krijgen. 't kost wat tijd en geld maar de voldoening is des te groter.
Ik heb idd een alu kop (van de X400) en Alu staartstuk (van Trex) op de X400 gezet. Samen met een 401 gyro en een 9650 op de staartbuis ben ik best tevreden. Vlieg nu ook met stevige wind en gaat goed maar tjee wat krijgt dat ding snelheid als hij met de wind meevliegt. Je hebt dan echt wel wat ruimte nodig en geen achtertuintje.
Ik heb de 430L en die bevalt goed maar heb gelezen dat er nu ook een 430XL is. Schijnt nog wat meer kracht te hebben.
Ik heb een 10T wiel op de motor.
Voor de zichtbaarheid heb ik de kap geel fluo gespoten en het raam zwart gemaakt. Scheelt enorm en is zeker een goede en goedkope upgrade.
Ik vlieg zonder de horizontale vin op de staartbuis. (ging steeds kapot op de bevestigingspunten) en je merkt daar niet veel van.
Voor de aansturing heb ik graupner C2081, goedkoop en voldoen prima. Regelaar heb ik de kontronik jazz 40-6-18 en dat gaat goed.
Ik heb koolstof SAB bladen op de kop en Trex plasticbladen op de staart.

Klooi er wat mee en ik weet zeker dat de X400 goed vliegend te krijgen is.
Ik heb er zeker plezier van en vind het soms leuker dan mijn Raptor 50. (eigenlijk niet goed te vergelijken maar het gaat om het plezier wat je ermee hebt) Onderdelen zijn goedkoper dus je kunt ook eens wat proberen en niet gelijk veel kosten te hebben als het mis gaat.

Als je je heli verkoopt en 150 euro bijlegd heb je een goede mini T schrijft phillipefeij.
Als je dus 150 euro nu uitgeeft en dan een goede X400 hebt ben je hetzelfde kwijt alleen heb je dan een alu kop en geen plastik mini T.

Back