X8R en kanalen volgorde?

Kanalen volgorde bepaal je volledig zelf; als jij zegt dat ailerons op kanaal 3 is, dan stel je dat zo in ("Mixings" pagina). Geen rigide vastgelegde kanalen hier, je kiest alles gewoon zelf zoals je wil.
Wil je beide aileron servo's op hetzelfde kanaal, dan moet je inderdaad een Y-kabel gebruiken, maar je kan al even makkelijk 2 kanalen voorzien voor ailerons, die je elk apart dan moet instellen.

Inderdaad, een Y-kabeltje gebruiken. Als vervolgens een roer verkeerd loopt, betreffende servo om zijn langsas roteren en weer monteren.

Allemaal gelukt, had alleen wat problemen met het hoogte roer maar was makelijk op te lossen door het plastic linkje wat bij te draaien zodat deze mooi in het midden weer uitkwam, Nu nog uitvogelen hoe ik flaps moet gaan programmeren op mijn Turnigy 9XR.

Gear is landingsgestel, 't is maar een naam.
Inderdaad. Heel veel uitdrukkingen in de vliegerij, dus ook de modelvliegerij, zijn uit het Engels. Voluit is het 'landing gear' (landingsgestel)

Ook:
- Rudder: Richtingsroer
- Ailerons: rolroeren
- Elevator: Hoogteroer
- Throttle: Gas

Engelse uitdrukkingen ben ik wel gewend, maar dacht eerst dat de Gear knop eits van doen had met een op Brandstof lopend motor en dat je via die knop van versnelling ofzo van stationair naar 1 ofzo kan switchen.

Maar blijkt dus gewoon landingsgestel, heb het nu ook gewoon uit mijn transmitter uit de mix gehaald, zal alleen moeten uitvogelen hoe ik juist de flaps op die kanalen kan krijgen.

9XR heeft gewoon totaal geen goeie handleiding, met in relatie tot wat elke knop doet en hoe deze in relatie staat in de Mixing commandos.

vy4e9e7a.jpg

Even kijken.. In mijn 9x met er9x firmware is dit mijn mixen scherm..bij 6 nog een 100% ail net als bij kanaal2
Kanaal 1 elevator, kanaal 2 en 6 ailerons, 3 throttle, 4 rudder, 5 retracts gear.

Je sluit je ailerons dan niet met een y kabel aan maar afzonderlijk..

Voor 2 en 6 zit deze mix er ook bij.. Die zorgt ervoor dat wanneer ik de throttle switch omzet de aelerons 70% deflectie geven.

ugu2y9uz.jpg

Hoop dat je een richting nu hebt om eens te proberen..

Mocht je vragen hebben dan hoor ik het..

Leon

Laatst bewerkt:
9XR heeft gewoon totaal geen goeie handleiding, met in relatie tot wat elke knop doet en hoe deze in relatie staat in de Mixing commandos.
Dat staat niet in een handleiding om de eenvoudige reden dat je dat zelf kiest, welke switch wat doet....in tegenstelling tot zoveel andere merken waar alles vastligt op voorhand.

Dat staat niet in een handleiding om de eenvoudige reden dat je dat zelf kiest, welke switch wat doet....in tegenstelling tot zoveel andere merken waar alles vastligt op voorhand.

Denk niet dat je helemaal begrijpt wat ik bedoel.

Stel in je mix kun je kiezen: Knop 1 2 3 4 5 6 enzovoorts, maar op je controller staan dingen zoals Gear Aux enzovoorts

Oftewel je kunt gewoon niet weten welk van deze nummers Gear Aux enzovoorts is.

En dat is wat ik bedoel dat de 9XR geen handleiding hiervoor heeft.

@Leon

Dankje zal eens kijken wat ik verder ermee kan doen met jouw tips, denk dit weekend dat ik de Maiden zal doen hoef niet persee flaps bij om dit te doen.

Back