X900 Tri-Copter FPV (bouwverslag)

Na lang wikken en wegen, toch maar het X900 Tri-Copter frame besteld bij HK.
Omdat het vorige week niet best weer was, en genoeg tijd had door gebracht op hk website, alle spullen maar besteld in NL warehouse.
Had nog 3 regelaars liggen, komen die ook mooi van pas.

Setup :
X900 Tri-copter frame
1000kv Turnigy 2830 motor's
10x4.7 slowfly props
30a simonK ESC's
KK2.0 flightcontrol
Digital precisie servo metal gear
Wat kabeltjes enzo..

Bedoeling:
Uiteindelijk FPV gear er op en GAAAAAN :D .

Fpv gear wat ik momenteel al in huis heb :
Fatshark Predator
5.8ghz fox receiver en transmitter
cloverleaf's voor 5.8ghz

Nog onderweg :
Simpel osd'tje van HK
Camera van securitycam2000 (ondertussen al 1 maand onderweg..... :? )

Gisteren was het bout weer, en vandaag ookal, dus mooi kunnen beginnen aan de bouw.
Zo goed als alle bijgeleverde boutjes, moertjes en schroefjes zijn egt rotzooi !. dus bij de gamma wat sterker (en lichter) spul gehaald :) .

zown 2 uutjes later zat het frame in elkaar :

Vandaag verder gegaan : esc's geplaatst, bekabeling gedaan voor een gedeelte.
Wil het uiteindelijk mooi weggewerkt hebben. Dus zit nu te kijken hoe ik dit het beste kan doen.

Nu de esc's, samen met bekabeling in afwerk nylon/draad gedaan, en dat getiwrapt aan de armen.

:

Misschien toch maar de esc kabels verlengen aan de motor kant, en dan de esc's op de bodemplaat vastmaken...
Ben er in iedergeval nog niet helemaal over uit hoe het mooist zou zijn... :?

Morgen nog effe wat servo verlengkabels halen voor de yawservo. dan kunnen we weer verder.

Ziet er gaaf uit! Als je de motor kabels gaat verlengen, is het dan niet een idee om ze door de armen te laten lopen ipv er overheen?
Welke dikte kabel gebruik je eigenlijk voor die D2830's? Zelf heb ik 16 awg gebruikt, maar is achteraf gezien toch wat te dik. Volgens mij had 18 awg ook voldoende geweest (motoren kunnen max 21A trekken, maar dat haal je volgens mij niet)

X900 Tri-Copter FPV (bouwverslag)

Hoi leuk verslag zover.

Heb hem zelf inmiddels ook gebouwd en had jij nog veel gekke aanpassingen in de settings op je kk 2.0 board?
Welke capaciteit lipo gebruik jij en welke vliegtijd haal je dan?

tnx

Hoi redscorpio, tof !. nee had niet veel bijzonderheden bij mn kk2.0 .
ik vlieg met 2200mah en 2450mah, daarmee vlieg ik zown 8 tot 10 minuten.

Zit er momenteel aan te denken om een slag grotere motoren te nemen.
Deze namelijk :D3530/14
Met straks 12"inch slowfly props.
Omdat ik straks ook FPV gear en gopro ga meeslepen met de tricopter.
Hij weegt momenteel zown 840gram. Dan straks met gopro en fpv spul, verwacht ik dat die een 1000gr ongeveer gaat wegen.
Iemand advies of deze setup mogelijk is ??
Volgens ecalc, kan ik met mn huidige setup zown 7,5min vliegen maar vlieg ik in werkelijkheid 8 a 10 minuten.
Met de hierboven setup, d3530/14 motoren, 12"inch props en 1000gr(tri met fpv gear) zou ik volgens ecalc ook 7,5min kunnen vliegen. Hoop dat iemand hierin advies kan geven, met een beetje geluk zal ik dan met bovengenoemde setup even lang kunnen vliegen maar dan met fpv settup :), dat is teminste wel mijn doel.

Ecalc is handig voor de theorie, Praktijk kan daar wel eens van afwijken.
Hoe ver het afwijkt zul je alleen achter komen door te proberen.

Zo zou ik met 8x6 props volgens ecalc niet genoeg power hebben om te hoveren, maar toen de props er op zaten en ik gas gaf kwam ie gewoon netjes in hover.

Back