XAircraft superX

Beste modelbouwers,

Laatst heb ik de XAircraft superX met bijbehorende OSD aangeschaft als upgrade voor de CRIUS AIO. Alles heb ik aangesloten en in gesteld, werkt perfect. Behalve de Fail Safe, deze wil maar niet werken.

Ik gebruik een Graupner MX-16 als zender en heb deze als volgt ingesteld:
Ik heb kanaal 7 aangewezen voor de handmatige Fail Safe selectie, d.m.v. een 2-way switch.

SW 2 is de gebruikte 2-way switch op kanaal 7
full

Deze mixer heb ik overgenomen van de gebruikers van de DJI NAZA
full

full

Ook dit heb ik overgenomen van de DJI NAZA gebruikers
full

Wat er nu dus gebeurt is dat wanneer ik handmatig de Fail Safe wil inschakelen de LED rood blijft branden (wat bij de superX duidt op een opstart fout) terwijl deze eigenlijk langzaam rood-rood zou moeten oplichten.

Ook als ik mijn zender geheel uitschakel gaat de FC niet in Fail Safe.

Zie ik iets over het hoofd of zijn mijn settings verkeerd?
Ik hoor het graag en alvast bedankt,

Gtgijs

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou het niet kunnen zijn dat hij alleen in failsafe gaat als hij daadwerkelijk vliegt? Omdat je aangeeft dat hij rood blijft branden (opstart probleem) misschien even testen met de props er af en dan opstijgen simuleren met de hand en dan proberen op failsafe te zetten ? Heb zelf geen ervaring met superx.

Zou het niet kunnen zijn dat hij alleen in failsafe gaat als hij daadwerkelijk vliegt? Omdat je aangeeft dat hij rood blijft branden (opstart probleem) misschien even testen met de props er af en dan opstijgen simuleren met de hand en dan proberen op failsafe te zetten ? Heb zelf geen ervaring met superx.

Bedankt voor je input, ik snap je idee. Het gekke is echter dat ik eerder wel handmatig de fail-safe aan kreeg (ben helaas vergeten wat ik heb veranderd), de Fail-Safe inschakelen door het uitzetten van de zender heeft nog niet gewerkt.

Ik het idee proberen hopelijk werkt het.

Back