Ik zit met het volgende. Ik gebruik 8000mah 2s paketten voor mijn auto's. Nu is het probleem dat ik het idee heb dat de lader de accu's niet vol laad. Wanneer ik +- 20-30 minuten rijd, (27turns 540 motor) de lader binnen 5 minuten aangeeft dat de accu weer volledig geladen is, en hij geeft daarbij aan 7.65v over 2 cellen. Zou het kunnen zijn dat de accu een te grote capaciteit heeft voor de lader, of waar zou ik dit probleem in moeten zoeken.
Wanneer ik vervolgens niet gebalanceerd ga laden begint hij vrolijk overnieuw,en laad hij naar mijn weten wel door. Ik laad overigens met 2a, de gebruikte accu's zijn robitronic's 8000mah met een 25c waarde. Moet ik met meer amperes laden of zou ik het probleem ergens anders moeten zoeken. Graag verneem ik of ik er nou gewoon naast zit, of dat er toch wat anders mis is.
Alvast bedankt!
Maarten
Wanneer ik vervolgens niet gebalanceerd ga laden begint hij vrolijk overnieuw,en laad hij naar mijn weten wel door. Ik laad overigens met 2a, de gebruikte accu's zijn robitronic's 8000mah met een 25c waarde. Moet ik met meer amperes laden of zou ik het probleem ergens anders moeten zoeken. Graag verneem ik of ik er nou gewoon naast zit, of dat er toch wat anders mis is.
Alvast bedankt!
Maarten