Xbee telemetry; geen data

vreemt dat het dan niet goed werkt.
vermoet dat het toch aan de software licht die er in zit.
ik heb hem nu niet in de buurt anders kon ik de data vergelijken en de instelingen.
zal hem morgen eens pakken dan kan ik meschien ff beter helpen.

Ha dat zou fijn zijn, ik zal wat foto's maken, misschien dat dat wat makkelijker praat.
ik gebruik de sw van Arducopter 2.0.35 en heb de set bij Lipoly.de besteld.
http://www.lipoly.de/index.php?main_page=product_info&cPath=880_1912_2586&products_id=158553&zenid=op3fgonmhek47bdhcdv196qcs0[/URL]

de telemetry en nog wat andere dingen later bij jdrones.
Alvast bedankt voor je moeite en je hulp.

Hoe ik het nu doe:
dubbelpolige schakelaar aangesloten tussen de Tx en Rx om zo in 1 beweging deze afzonderijk "open" en "dicht" te schakelen.
Schakelaar open, LiPo aansluiten, Boardje op laten starten, dan schakelaar omzetten, dan in APM connecten.
Verbinding weer verbreken: in APM disconnecten, schakelaar om, LiPo los.
Dit werkt nu al een tijd erg goed en is voor mij zo wel werkbaar.
de weerstanden op de Tx en Rx hielpen bij mij, zowel 100k als 200k niet, deze heb ik er dus ook weer tussen uit gehaald.

Let op hij gebruikt wel een 900Mhz Xbee. Al dat "111100" is voor een 2,4.

De Xbee 900Mhz moet op 57600 en werkt altijd (vele geholpen en altijd was het een instellings of HW fout, zoals de diode op het sparkfun boardje dat doorvebonden moet worden). Zo niet staat een instelling niet goed.

Vragen, instellingen PM me even of kom langs dan fixen we het.

Groetjes,

Frank

Laatst bewerkt:
full
Het werkt !, ik heb nu inmiddels een tijdje getest en ik heb hem niet meer hoeven unbricken.
Met dank aan Teletubbie voor zijn hulp hiermee !! :thumbsup:, ik heb andere instellingen / firmware gebruikt op beide XBEE's. en ik hoef nu niet meer de schakelaar tussen de rx en tx te gebruiken tijdens opstarten van mijn Quadro.
Modem XBP09DP Function set: XBEE-PRO-900 INTL Version 21061

Laatst bewerkt door een moderator:
Back