Xceed x8 pro heli probleem

• Topicstarter Topicstarter sokkeh
  • Startdatum Startdatum
S

sokkeh

Guest
Hey,

heb al wat rondgekeken op de forums over mijn probleem maar kan niet een duidelijke oplossing vinden.

Ik heb de helikopter kort geleden gekocht bij een handelaar op een beurs, ben nog helemaal nieuw in het rc gebeuren.

De helikopter kwam uit de doos en het rotortje op de staart stond scheef ten opzichte van de helikopter, dus niet 90 graden t.o.v. de andere 2 rotorbladen.

Bij het vliegen had hij een aantal rare afwijkingen en ik heb door de staart weer goed te draaien de meeste weten te verhelpen alleen het enige probleem wat ik nog over heb is dat de helikopter zodra hij opstijgt een afwijking naar rechts heeft (heli beweegt naar rechts draait niet). Nou kon ik niet echt vinden hoe ik dit kon oplossen bij een 3ch helikopter dus alle help is welkom.

Tim

Dat is heel apart, een 3CH zou niet naar de zijkant mogen vliegen; die functie heeft hij niet. Ik denk dat het probleem dan misschien in het evenwicht zit, helt het dingetje over naar die kant waar-ie heen gaat? Misschien helpt het om 'm een heel, heel klein beetje zwaarder te maken aan de andere kant?

bedankt voor je snelle reactie ik ga dat eens proberen. het dingetje helt nu niet meer omdat ik em heb teruggedraaid

Dat hoord zo hoor Tim!

Dat is de "nick" van die coaxiale heli, daarmee stuur je vooruit.
Dat hij naar rechts kanteld is ook normaal, dat heet groundwash.
Even de heli een meter van de grond en hij trekt waarschijnlijk niet meer weg.
Je kunt, als dat mogenlijk is, even de accu naar de linker kant schuiven,
anders kun je proberen wat aan de ski te hangen om te zien of dat de boel corrigeerd.
Zoja dan even een klein stukje lood aan de binnenkant van zn kap plakken.

Laatst bewerkt:
Hey bedankt voor de hulp, ik heb een klein stukje metaal wat ik nog had aan de binnenkant van de kap vastgemaakt en nu vliegt hij een stuk stabieler. heb hem ook even mee naar buiten genomen en daar geprobeerd en als ik iets hoger vlieg gaat het inderdaad beter, had ik zelf ook wel kunnen bedenken maarja ;D

Alles moet je leren, dat moest ik ook. ;)
Ik heb zelf ook staan twijfelen om deze heli te kopen op de snuffelmarkt in westmalle (BE).
Lekker groot en simpel om eens mee rond te snorren, maar de doos lag midden open met mischien heli schade dus heb et maar niet gedaan. ;)

Back