XCELL lipo. Ook in Nederland verkrijgbaar?

• Topicstarter Topicstarter Marc Bolier
  • Startdatum Startdatum
M

Marc Bolier

Guest
Ik ben op zoek naar 4900mAh XCELL lipo's. Het liefst een winkel in de buurt van Brabant, dat kan dus ook Belgie zijn! De Flightpower's zijn ook goed en goed verkrijgbaar maar de XCELL's hebben een hogere spanning onder belasting (40-50C impuls). Ze hebben minder interne weerstand en blijven daardoor koeler. Volgens onbetrouwbare bron zijn het dezelfde cellen als NeuEnergy. Ze gaan overigens in een Hotliner/F5B kist.

Als je wat weet hoor ik het graag!

Ik heb ook X cell accu's ! Hele goede als je het mij vraagt, alleen is nu na een seizoen de put er wel een beetje uit! Ik heb ze gekocht bij modellbaubichler.de in duitsland, erg snelle service ALS het op vooraad is, anders kun je wel eens 5 weken wachten!

Verder werden de accu's eigenlijk nooit warm, maar dat is goed! Ze bleven erg lang op een hoog voltage en zakten niet snel in, maar dat is nu na een jaar wel anders .....

[quote="Ze bleven erg lang op een hoog voltage en zakten niet snel in, maar dat is nu na een jaar wel anders .....[/quote]

Dan heb je of:
:D 150+ vluchten gemaakt.
:( Ze te zwaar belast (maar je zei al ze werden niet warm, dus dat zal wel meevallen)
:( Ze na het vliegen weer vol weggelegd.

Ik denk dat ik in totaal rond de 250- 300 vluchten heb gemaakt ( vlieg elke zondag mits mooi weer, een keer of 3-4 en doordeweeks als het mooi weer is ook! dus Het is waarscheinlijk gewoon optie A .
Ik zie de capaciteit gewoon langzaam afnemen ( in totaal nu ongeveer 400 mah minder als bij aankoop).
Spanning zal ik eens meten onder belasting! Binnenkort zal ik de spanning hier even noteren.(onder belasting , de gemiddelde ontlaadspanning)

Groeten Harm

Back