xerces

Heb er c131 servo's van graupner ingezet. Voordelig bij conrad.
Wel ietsje minder dan de ds188, maar veel beter dan de hk servo's...
Zondag testvlucht.

Zo de vlag heb ik maar in de stijl gehouden van de rest..en nu kunnen we aan de bouw beginnen morgen...

Xerces18.jpg

Xerces19.jpg

Alvast aan het solderen geslagen, aangezien ik voor het lijmen nog vetvrij bakpapier moet halen anders zit de kist dadelijk aan de tafel vast....

De D47 met kabel
P2130151.jpg

De D47 met lakdraad
P2130154.jpg

De gewichtbesparing is per servo zo'n 0.5 gram(als de lakdraad is ingekort), dus totaal op 2 D47's een besparing van 1 gram.

Laatst bewerkt:
Die servo kan lichter!

Die bovenkant er af, geen schroeven, tapeje rondom.

En das geen 0,2mm lakdraad denk ik..., we hadden het er met Dick er over, voor digi zitten ze nu op 0,3 voor plus en min, en 0,1 voor signaal. D47 verbruikt een stuk minder stroom en is 0,2mm echt geen 'probeem'.
Maar als mijn 0,2 op is zou er best nog eens 0,3 voor in de plaats kunnen komen.

Maar nu het belangrijke nieuws...

De Xerces is 3e geworden in de F3P-B in Parijs!!!
En ik ook, Met heel veel dank aan Robin, het was zijn model. Je wedstrijd kist uitlenen doen er niet veel en dit hielp echt. :worship: Bedankt Robin!
En Winfried, Bedankt voor het ontwerp!

De kist presenteert zich erg mooi, gaat echt super door de lucht en vloog zeer strak.
Er zat in totaal zoon 3-4g lood op de neus, maar er is plek zat om servo's te verschuiven of iets anders te doen. En dit is ook alleen vanwege de 12g motor met 8,8g accu.

Robin was ook nog niet echt begonnen aan het uitgebreide trimmen/afstellen. en we zijn ook tijdens de wedstrijd nog met uitslagen en dergelijke bezig geweest. Echt een kist met veel potentie.

Laatst bewerkt:
Uhm, die van jou weegt 1,5X zo veel..... En idd, die vloog al goed.
Dat en de snellere servo's en een super recht gebouwde kist.

Die servo kan lichter!

Die bovenkant er af, geen schroeven, tapeje rondom.

En das geen 0,2mm lakdraad denk ik..., we hadden het er met Dick er over, voor digi zitten ze nu op 0,3 voor plus en min, en 0,1 voor signaal. D47 verbruikt een stuk minder stroom en is 0,2mm echt geen 'probeem'.
Maar als mijn 0,2 op is zou er best nog eens 0,3 voor in de plaats kunnen komen.

Allereerst gefeliciteerd met de behaalde resultaten !

Dat kan idd allemaal nog......en of ze hebben me voorgelogen bij Rctechnics..of dit is wel 0.2 lakdraad ;-)...maar voor die digi moet ik dus 0.3 hebben, goed om te weten.....dan moet ik die nog bestellen.....

Ja! Scheelt weer 1,5g! (3g totaal)
En waarschijnlijk nog heel iets minder met kortere kabel.

Het bovenkapje werkt wel als een lager voor het asje, ik weet niet hoeveel (of weinig) speling er nu in zit, maar ik zou het niet doen.

@Ron De speling valt mee(is er niet), als je de print maar goed vasttaped, want hier kan wel speling door ontstaan, als deze bewegingsruimte heeft...

@WVR De overige onderdelen zijn goed aangekomen.....

Hier ff wat foto's van de vorderingen tot nu toe..heb helaas nog niet goed de versteviging van het hoogteroer kunnen zien op foto's, dus ben nog aan het bedenken hoe ik dit ga doen....

Xerces29.jpg

Xerces30.jpg

We hebben vanmiddag nog foto's gemaakt van de staart, en modificaties aan de tippen (voor het A programma)
Ze staan wel bij Nando op de telefoon, dus hij zal ze even moeten uploaden.

Geisteravond uitgeprobeerd, turbulators met splinters depron
(te?) zwaardere xerces gaat merkbaar langzamer door zaal.

{ovigens hoorde ik gewichtige geruchten over jouw Nando?}

Jup, voor mij binnenkort ook een xerces!

Budget. <100g.
Ben nu een kleurenschema aan het bedenken.
Waarschijnlijk D47 overal ;) spul van de clik. Zo ver mogenlijk naar voren (ook als winfried het anders heeft bedacht), kan er nog eens een lichtere motor/accu op of addons achter. Pull-pull rudder/hoogte. (eigen ontwerp) aileon aansturing is nog niet duidelijk.

Graag foto's van turbulatoren!!!!!

En over dat 'te' zwaar, Hij is niet te zwaar om C te winnen...

Back