Nee, met 3S en een te grote prop ga je pas veel stroom trekken. Ik denk dat je met zo'n 6Ampere turnigy uit de voeten moet kunnen, je gebruikt maar zelden vol vermogen.
Die 1800kv motor op 2s geeft je veel te veel vermogen voor een xerces... Die sleurt een 200g shocky nog met een noodgang door de zaal heen. (eventueel leuk op een sultimate, extra oid als je goede throttle management hebt, of een buiten shock) Daarnaast heb je de 2 motoren door elkaar gehaald, de 1800 kv is bedoelt voor 2s, en de 1300 voor 3s. Je toeren en vermogen zijn dan ongeveer gelijk bij gelijke prop. Door een motor een motor een hogere spanning te geven gaat hij niet minder stroom trekken, het tegenovergestelde juist. Maar volgens mij is dit niet het draadje om het over alle basisbeginselen van electromotoren te hebben. Een toepasselijkere motor is de veelgebruikte 19g tgy HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY 2204-14T 19g Outrunner Die op 2s 240mah en 6A tgy reg geeft je nogsteeds iets te veel vermogen voor een 100-130g f3p shock, maar komt dichter in de buurt. En scheelt toch weer een paar gram. Bij hobbycity zij nog enkele motoren die kunnen
Nando, bedankt voor de info. Ik haalde de motoren inderdaad door elkaar. vwb het meer stroom trekken gaat dat alleen op bij gelijk blijvende propmaat. Ik ging uit van een gelijk vermogen (in Watt), en dan trek je wel meer Amperes bij minder cellen accu. Ik ga de 19 grams motor bestellen voor op de Xerces!
Ikke!! ;-) Gediplac versie: Axi 2203/52, 3 x JR188, Hyperion 240Mah , CC10, +/- 128 gram DepronAero versie: Axi 2203/52, 1 x JR188, 2 x 4.7, Hyperion 180, CC10 +/- 117 gram Schrok me een relatief ongeluk dat exact dezelfde freesdelen uit DepronAero zo'n 7 gram lichter zijn.... DepronAero is wel ongeveer twee keer zo slap, dus je moet wat meer verspannen......
ha Winfried, heb je ook foto's? is de zware axi een keuze of een kwestie van hebben liggen? als ik dat zo zie en de axi eraf, de servo's 3x D4.7 op dieet, een 4 gram esc en hyperion 120 erop zou dan 105 gram zijn.
Hoi Jan, Foto's moet ik maken, maar je mag zondag rustig even kijken en voelen.... Axi is in zovere een keuze dat ik die heb liggen.... Plan is nu idd een 100-105 gram's versie te maken op basis van de DepronAero. Ben nog even een beetje aan het zoeken zodat het freeswerk netjes is. Groet Winfried
Ik ben uiteraard heel benieuwd naar de V5, heb nu wel spijt dat ik em niet met een kleurtje heb.. zie op tegen spuiten.. heb je ook al eens de vleugel verder uitgefreesd zoals de meeste hebben? zou dat veel verschil maken in gewicht? en een streckertje of zo erop?
ik had voor de Extra ook ongeveer 7g berekend, nog niet alle onderdelen gewogen. Maar met 2x zo slap overdrijf je behoorlijk... Als ik het met het spul van hobbyin vergelijk scheelt het niet zo veel. Lijkt ook taai er, wat ook wel positief is. Ik denk ook dat je wat meer uit je vleugel kan halen, maar op veel meer dan een halve gram moet je denk ik niet rekenen.
Ikke ook 130 gram. Gediplac versie met airbrush. strecker met wes prop, CC 10 regelaar, 3 maal 4,7 Dymond servo en Schulze ontvanger. Gewicht valt wat tegen, heb redelijk aan de hoeveelheid lijm gedacht. Volgende wordt dus een Depronaero, wil niet zwaarder dan 120 gram! m.v.g. Erik
Met slapper bedoel ik puur de buig-index t.o.v. gediplac Zelfde lengte strookje vastgeklemd met aan het eind hetzelfde gewicht, dan buigt DepronAero ongeveer 2 keer zo ver door. DepronAero is inderdaad wel veel taaier, je kan het buigen zonder dat het breekt, ook scheurt het minder snel.... Groet Winfried
Iets te vlug mijn xerces besteld? Ik heb enigzins last van 'onverwachtse' doorscheuringen.. (na duim fouten) tip: afplakken/tapen randen helpt
Een 2s 240 mah Hyperion. niets aan veranderd, alleen twee goudcontacten erop. geen lakdraad kabels, alle electrotouwtjes zijn gewoon standaard. Wel heb ik de plastic behuizing van de Schulze ontvanger afgehaald. De richtingroerservo zit aan de bovenkant van de romp, net als de accu. De gewichtsverdeling is nog niet optimaal, model wil terugrollen. Bij het volgende model maar even een oplossing voor verzinnen. m.v.g. Erik
Mooi, blij dat ik niet gek ben. De mijne: geel standaard motortje, 6a esc, hyp2s240, dymont47, uitgeklede ontvanger, en hier en daar ook wat teveel lijm. Er stond max 120 gr in de handleiding..
Winfried, als je de zelfe test met de helfd van het gewicht doet, is het dan nog steeds 2x zo slap? Erik, het gewicht verbaast me dan niks. Een beetje soldeer/strip-werk en je hebt minstens 10g te pakken. Niek, waar haal jij het vandaan dat je niet gek bent?
Mijn Nexus woog met dezelfde set up 125 gram. En die had de behuizing nog om de ontvanger en was met iets teveel lijm snel in elkaar geplakt. Dus die is dan zonder problemen op 120 gram te krijgen (die van Niels was 118 gram). Servo's strippen heb ik (nog) geen zin in. m.v.g. Erik