xerces

weet iemand waar de neutrino toevallig nog meer te koop is als bij espritmodel want deze heeft hem niet voorraadig

Nando: Heel scherp !!

Op de YGE 4A zit inderdaad geen BEC, dus alles draait op 2S (evt beperkt door een diode)
Je regelaar en servo's moeten daar wel tegen kunnen.

Groet
Winfried

Laatst bewerkt:
Bedankt Nando voor de link heb hem besteld.
Ik had ruud al gemaild maar die had de E power 22 ...... en daarvan las ik dat die lagers niet zo best waren. Dus ik ga voor de Neutrion

Ik had ruud al gemaild maar die had de E power 22 ...... en daarvan las ik dat die lagers niet zo best waren. Dus ik ga voor de Neutrion
in doorsnee hebben we nog niet veel last gehad van de lagers. Er vliegen bij ons meerdere leden met deze motoren zonder problemen.

Misschien haden we gewoon pech, al had de motor ook al > 10 drraiuren erop zitten zonder onderhoud of een druppie olie.

Max vliegt met een Neutrino(van Rplanes) en dat is een fijn motortje, de neutrino van Derk maakte destijds op zijn FT veel geluid, liep overigens ook wel perfect.

@winfried,

de regelaar van YGE zou in NL aleen bij 2Brothers te koop zijn, deze heeft geen voorraad.

Nando: Heel scherp !!

Op de YGE 4A zit inderdaad geen BEC, dus alles draait op 2S (evt beperkt door een diode)
Je regelaar en servo's moeten daar wel tegen kunnen.

Groet
Winfried

Ontvanger bedoel je ipv regelaar? mag aannemen dat die wel kan hebben :-)
Lust de regelaar wel de spanning door naar ontvanger of moet je met andere kabeltjes de stroomvoorziening regelen?

gr
ruud

Die klonen moet je gewoon niet kopen. ;-)

Dit zijn look-alikes van de versie 1, als je alleen al naar de wielen die aan de vluegel gemonteerd zijn zie je dat dit persoon niets van indoor modellen snapt.

Ik heb echter ooit de Xerces tekeningen van de 1.x op internet gezet, en dit persoon biedt niet zo zeer het model aan, maar meer de 'uitsnij' dienst.

Idem met Jeroen van Gog zijn Precize ontwerp, en meer schaamteloos de modellen van Ikarus en Martin Muller.....

Als je toch zo je brood moet verdienen......

Wat de YGE 4A betreft: Mamo models heeft die.

Verzendkosten naar nederland zijn 8 euro, dus misschien weer ff combineren die bestellingen.

Nog een vraag over de YGE 4; wat voor mini stekkertje zit er voor de ontvanger aan de regelaar? Ik dacht dat dit een reguliere servo stekker zou zijn, maar het is veel kleiner. Wie heeft daar de passende stekkertjes voor gevonden??? En nog belangrijker: waar?

Warom zou je dat willen? Enkel gewicht... Gewoon wat 0,2mm lakdraad bij rc-tchniks halen en solderen maar.

Solderen moet je toch. (tezei je spectrum vliegt.)

Laatst bewerkt:
Wat nando al zegt:Gewoon solderen....

Aan die drie pootjes komen vijf draadjes en let op de indeling...

Je krijgt de + en -van de accu,samen met de + en - van het snoertje wat naar je ontvanger gaat samen, en dan nog de puls van de ontvanger naar de regelaar....

Warom zou je dat willen? Enkel gewicht... Gewoon wat 0,2mm lakdraad bij rc-tchniks halen en solderen maar.

Solderen moet je toch. (tezei je spectrum vliegt.)

Ik vind het echt iniminiespul om te solderen. ben ik geen held in.
met mijn soldeertechnieken plak ik zo twee pinnen aan mekaar ;-)
ga wel ff iemand binnen mijn club vragen die voor zijn werk ook soldeert.

Dat 0,2 mm lakdraad; is dat voldoende om naar de ontvanger alle stroom te geven (voor 3 servo's en ontvanger)? Ik heb nog niet eerder met lakdraad gewerkt.

gr
ruud

Als je een schoon klein soldeer puntje gebruikt en niet te veel tin is het goed te doen hoor.
Ik heb al wel 0.2mm gebruikt gaat prima, maar nu gebruik ik 0.3 op de meeste toestellen, iets makkerlijker solderen.
Zo veel scheelt het niet met gewicht hoor, van 3 D47 servo's de draadjes en stekkertjes wogen op mijn weegschaal maar 2.31 gram. Maar als je ze op 2s wilt hebben (met of zonder diode) dan moet je sowieso gaan solderen, dus dan maar meteen koperlak.

Ok. thanks. Ga wel even kjken of 0,3mm.

Solderen beperkt zit tot regelaar - accu - ontvanger met de YGE.
Je zet in feite gelijk 2s spanning op de ontvanger en servo's.
Servo's laat ik dan ook gewoon zo. Minder soldeerwerk :-)

We hebben het niet over D47, maar over de jr's.
Begin gewicht inc kleine hevel 6,29g/stuk.
Na het lichtermaken inc te lange nieuwe draadjes, trekontlasting en kleine hevel: 4,86g/stuk
Dat is voor 3 servo's 4,29g verchil op enkel de servo's.
Op de ontvanger de pootjes eraf halen kan afhankelijk van de ontvanger ook zomaar 1,5g (+) schelen.
6 gram is gewoon heel erg veel.

Solderen is idd niet heel makkelijk, maar als je het af en toe doet merk je goed dat het steeds makkelijker gaat.

Back