xerces

Met JR's geloof ik dat ook wel; daar kan je wel wat winnen. Kabeltjes zijn ook wel dikker dan de D47. Op D47's denk ik weinig te winnen met lakdraad.

Ga mijn clublid om bijles solderen vragen :-) Je ziet het resultaat wel in Parijs.

Daar win je zeker ook wat, je moet ook de lichtere ontvanger meerekenen als je gaat solderen, die pinnen wegen nog best wat.
Maar idd niet zoveel als bij de zwaardere JR's. (zal wat foto's plaatsen met gewichten)

Edit: hier staan de foto's: http://www.armc.nl/index.php?option=com_ice&Itemid=81&catid=329#IceGallery

Een MPX M-link ontvanger EN yge 4, samen 1,84g...
IMG_0749.JPG

Laatst bewerkt:
Ik hoorde net dat de Glavak spulletjes binnen zijn, dus met een beetje geluk kan ik morgen gaan optellen wat de electronica in totaal gaat wegen (gestript en al)

Nog een gewicht binnen, Motor+prop gemonteerd+een kruis= 14,98g! :D
Robin heeft liever een kruis, makkelijke monteren/stellen, en erg stevig. In het verleden hebben we wel buisjes hehad maar toch veel liever een kruis. Dit is 1mm GFK.

IMG_0797.JPG

hopelijk niet te zwaar he, mijn auto kan niet veel gewicht hebben :-)
als er zo 4 in moeten ...

Hij is wel wat zwaar uitgevallen, rond de 89,5 gram inclusief accu.

Hij vloog meteen al heerlijk, zoals verwacht. Moet nog wel wat afstellen, maar hij vloog direct stukken beter dan mijn clik die rond de 108 gram is en heeeele trage servos heeft.
Mijn complimenten Winfried, ik ben er erg blij mee!

Ik zal kijken of ik morgen wat fotos kan maken.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk ben ik niet blij meer met mijn clik, hij wil niet 'echt recht' meer... (meskant op de linkerkant uitgertimt dan weikt rechts af, of andersom... En zo nog een paar dingen (kleine afwijkingen, natuurlijk) hij is dan ook al 3 jaar oud, en daarmee veruit mijn alleroudste toestel.
En de huidige freestechnieken zorgen wel voor erg fijn vliegende kistjes...

En van Robin mag ik met zijn Xerces vliegen. Dus als het van de wedstrijdleiding ook mag hoeft voor mij alleen de extra mee. Wat 2 kisten zou betekenen voor ons tweeën... Hoewel 4 natuurlijk de voorkeur heeft, kan er ook nog wat stuk :o Maar als Ron's spul mee moet dan kan het niet anders. (eventueel nemen we alles mee en laten we bij jou achter wat niet past)

Maar het moet wel mogen van hun, ik stuur wel een mailtje.

En terug On-topic.

Hey Robbin, Depron aero he...
Welkom bij de Xerces-club :P

P.s. Kunnen jullie mij een Pb sturen mbt het hotel? Moet er nog iets worden doorgegeven oid?
Zoals het er nu uit ziet kan ik met Henny ook meerijden, en passen er ook 2 vliegtuigen in.
Ik hou jullie op de hoogte.

De Xerces vliegt inderdaad als een droom...

Gisteren kunnen aanschouwen op de Pampa indoormeeting. Niet te geloven hoe langzaam de neerwaartse passages zijn :cool:

mvg

Dirk

ik heb nu al zin in het volgende indoorseizoen. Dan wil ik ook eens een gemillde Xerces proberen. Een deel van de setup is al besteld :D

Klopt het dat je met deze 'wielen' gewoon over de grond glijdt?

Setup:

Motor: GS 04-19-0,38 (GLASER; ik denk dat dat een afkorting is van GLAvak, SERgey)
Prop: Glavak 9x3,8 wide Carbon (Gewicht motor + Prop 14,98 g met aangepaste motorbevestiging)
Regelaar: YGE 4 (0,69g)
Accu: Hyperion CX 2s 160mAh 25C (8,86g incl stekkers)
Servos: 3x JR DS188 (4,8 gram per stuk gestript)
Ontvanger: MPX Mlink RX6 Light (1,15 gram gestript)

Totale setup weegt inclusief bekabeling ongeveer 42g, zodat het toestel zelf ongeveer 47,5g zal wegen.

De wielkapjes glijden inderdaad over de grond, er zit alleen nog wel wat klitteband (de zachte kant) op geplakt. Dan glijd het net wat beter.

Laatst bewerkt:
Hoe die xerces door de lucht gaat is echt belachelijk...
Het is echt een erg grote sprong vooruitgang op de 106g wegende Clik. (strekker, dymond, niet gemilled).
Elk moment van de vlucht merk je gewoon dat het een heel erg grote verbetering is.

Het zwaartepunt moest nog wel iets naar voren, maar de servo's kunnen nog een eind schuiven.
En het is wel wennen tov de clik, hij rolt bv. 'anders' Ik heb niet genoeg gevlogen om 'anders' echt uit te kunnen leggen. Komt hoop ik nog wel.

Tsja...
Motor: 79€
Prop: 16€
Regelaar: 39€
Ontvanger: 49€
servo's: minimaal 25€ per stuk (zijn overigens niet heel licht, maar wel super snel en precies)
Accu: 14€
Hol carbon is ook rond 4 € per meter (moet ik nog een rekening van krijgen, Ruud :-))
Xerces zelf: 35 €

Totaal is dus iets over de 300 €

Laatst bewerkt:
Hoi Robin

Mooi gewicht hoor en dat met die 'dikke' servo's.
Netjes gebouwd!

Succes in frankrijk !(dat geld natuurlijk voor iedereen die gaat ;-) )

Groet
Winfried

Back