xerces

Ik heb nu op mijn clik 2xD47 en op rol hxt500, dat moet natuurlijk anders bij wedstrijden, maargoed ik wou gewoon een D47 doen dat lijkt me voor de C-klasse toch genoeg?

Voor de extra300 zit ik wel te kijken naar de JR maar is de digi versie echt zoveel beter als de analoge of valt dit wel mee? het is immers wel weer 10 euro duurder dan de analoge versie...
En kan ik de JR servo's klakkeloos op 2s zetten of kunnen deze servo's dat niet hebben?

Justus

Zeker op een 3d/ am kist zul je het minder merken, dat de precisie/middenstelling voor de digi jr beter is dan de analoge. En het is hoe dan ook een hele vooruitgang op de hxt's.

Ron, goed punt voor d47 tov analoog jr. Alleen ik zou die iets lagere precisie voor lief nemen in ruil voor de extra snelheid/kracht (wat zich vooral uit in snelheid).

Laatst bewerkt:
daarbij sluit ik me aan bij winfried, de snelheid is eigelijk alleen belangrijk bij rolroer.
Daarom zou ik voor F3P-A een fs31 nemen, en JR voor AM.
Als ik met mijn beide Xercessen vlieg (één met JR en één met FS31's) dan merk ik het verschil wel, maar een minuut later ben je er aan gewend en stuur je gewoon iets eerder :lol: de 4 punts rol omhoog lukt aardig met FS31 en mijn Xerces doet de halve rol omlaag best netjes in de zaal van Zbergen.

Zeker op een 3d/ am kist zul je het minder merken, dat de precisie/middenstelling voor de digi jr beter is dan de analoge. En het is hoe dan ook een hele vooruitgang op de hxt's.

Dan ga ik gewoon voor een analoge JR op de extra 300! als de digi alleen precieser is tjah, alles beter dan hxt;)

ik vind hxt opzich ook prima servo's maar voor f3p gewoon niet meer.. en ja d47 zijn voor mij heeel veel geld, 20 uur werken ongeveer. maargoed, je merkt het verschil wel. en op de extra 300 komen op richting en hoogte ook hxt 500. maar op rol een JR scheelt best wel heel veel gewicht!

Justus

Tja, het is niet goedkoop om met een goed toestel wedstrijden te willen vliegen. Het ergste aan deze sport vind ik dat iets na een week al 'oud' of 'zwaar' is. Op die manier blijf je maar nieuwe dingen kopen en bouwen. Daar schiet de tijd en het geld meestal tekort.

maar op rol een JR scheelt best wel heel veel gewicht
gewicht? De HXT500 is geloof ik net zo zwaar als de JR

Het ligt veel aan uitslag en afstelling maar de JR is inderdaad iets sterker.
Ik zou in jou geval ook gewoon JR nemen, dan waarschijnlijk ook voor hoogte en richting.
HXT is natuurlijk niet te vergelijken met de A-merken, ik heb al 2 HXT's met kapotte tandwielen, 1 doorgebrand en 3 stuks met centreerproblemen door slijtage. Dit heb ik nog niet bij de FS31, D47, JR ES316 en Fut S3114 meegemaakt.

Tja, voor mij is het al heel wat dat er een JR komt, die andere twee blijven mooi HXT's die doen het ook gewoon, behalve op rol dus...
Ik heb tot nu toe nog nooit kapotte servo's gehad!
P.s. is het verschil tussen de analoge en digi JR op rol van een extra 300 nou echt merkbaar ofniet?

Het ergste aan deze sport vind ik dat iets na een week al 'oud' of 'zwaar' is. Op die manier blijf je maar nieuwe dingen kopen en bouwen. Daar schiet de tijd en het geld meestal tekort.
Ik vlieg ook met oude D47 op mijn F3P kist (op 2s direct), maar ik zou op rol hem toch graag vervangen.
En tijdens de vorige wedstrijd had ik nog een hxt500 op het hoogteroer van de extra. Digi jr op rol, analoog op rudder. En de 1e wedstrijd vloog ik met 4 stuks hxt. Nu is ook de laatste hxt op een wedstrijd kist vervangen mer jr.

En het gaat er mij ook vooral om dat als je nu iets nieuw koopt, je beter kan investeren in jr188.
Mijn 1e zin in dit topic over de servo's was dan ook; 'De d47, ok als je ze hebt liggen, maar als je ze nog moet kopen....'

Als ik met mijn beide Xercessen vlieg (één met JR en één met FS31's) dan merk ik het verschil wel, maar een minuut later ben je er aan gewend en stuur je gewoon iets eerder :lol: de 4 punts rol omhoog lukt aardig met FS31 en mijn Xerces doet de halve rol omlaag best netjes in de zaal van Zbergen.
Hoe je ook stuurt, het eindresultaat zal anders zijn. Dat kun je niet oplossen door eerder te sturen.

Tuurlijk wen je er aan, en zal je met bijde prima kunnen vliegen. Toch ziet het er met de 188 beter uit.

Toch ziet het er met de 188 beter uit.
Dat ontken ik niet, maar bij een looping (waarbij je de hoogte van de zaal gebruikt) merk je helemaal niks van de snelheid van de servo's. Wel bij strakke 4-punts rollen bijvoorbeeld.
Ondanks dat mijn nieuwe extra lekker vliegt merk ik voor een freestyle kist wel dat die Futaba's langsamer zijn dan die heerlijke (qua snelheid) JR's

DSC02511_(Medium).JPG

ziet er prima uit! heb je mischien wat meer datail opname's hoe je het hoogteroer hebt verstevigd, met name bij de aansturing?

gr, Nico

Zo als het goed is is morgen mijn Xerces ook binnen...heb net de F117 af...
([123779] rcpowers-f117-v2)

Dus nu kan alles aan de kant voor de Xerces.

Het moeilijkste is denk ik nog om een leuk kleurschema te verzinnen, dat niet al te veel werk wordt. Dus ik probeer het simpel te houden deze keer anders gaat er echt te veel tijd in zitten, en hij moet natuurlijk wel vliegen voor de wedstrijd in zevenbergen :-)

Ik zal mijn voortgang hier posten....

Laatst bewerkt door een moderator:
Hopelijk 'vervuil' ik dit draadje niet teveel met een beginnersvraag:

Bij dit toestel zie ik de bekende plastic stabilo/kielvlak/rolroer aansturingen en servo bevestigingen.
Nu heb ik deze ook mijn eerste model zitten, maar ik dacht dat dit lichter kon/moest met koolstof en krimpkous....
Is het zinnig daarmee aan de slag te gaan of gebruiken veel wedstrijdvlieger/grammenjagers deze standaard set?

Back