Xiaomi Yi action camera

Xiaomi Yi is besteld, zag dat ze ook leuke silocon cases en lens beschermers voor hebben, ineens mee besteld.
Wordt men raggcam!

Vandaag firmware geflasht, wilde in eerste instantie niet lukken. Maar na een aantal pogingen toch gelukt.
Ben ook bezig geweest met een lens protector, had er nog wat liggen voor de SJcam. Het glas is net te klein dus iets wat vignetering en de diameter van het plastic wat groter moeten maken.
Eens kijken wanneer de aangepaste protectors online komen want die nu dus te koop zijn passen eigenlijk niet.

Mijn SJ4000 blijft nu hangen op het ' Welcome' schermpje.. als ik dit niet meer gefixed krijg, gok ik dat er een Xiaomi komt!

EDIT:
Jammer.. heb de SJ4000 weer aan de gang gekregen! o_O

Laatst bewerkt:
Net gekocht voor 64,52 euro bij banggood... kon 'm niet laten liggen voor die prijs.

Gelijk ook even een paar lens protectors gekocht van ebay.

Laatst bewerkt:
De Xiaomi Yi app op IOS is nu ook in het Engels... :)

Eindelijk

Sinds een week de cam in huis: wat getest thuis en ik moet zeggen dat het een prima cam is voor erbij. Scheelt een hoop geld als je deze ergens tegen aan knalt :rolleyes:

Top dat je em al hebt Hans! Geen lens issues?
Vooralsnog ben ik echt enorm happy met de cam, hopelijk zijn de lens beschermers er snel :P

Moet zeggen dat het beeld echt top is, komt wel in de buurt van een gopro!
Straks een paar bestellen :D
Wil geen gopros meer aan gort vliegen

Vind ook in dit filmpje dat de scherpte veel te dichtbij ligt, is bij mijn Yi ook zo. Daardoor is alles verder weg dan zeg 1m blurry. Meer mensen die dit zo ervaren bij zijn Yi?:)

Ik heb nog niet gevlogen met de Yi
Geluid en opnames dichtbij wel getest
Geluid is bagger bij wind: blaast als een gek
Tape erover denk ik

Komend weekend ff testen: denk dat de focus ook bij mij verkeerd ligt (foutje van hun denk ik en geen fpv cam eigenlijk)
Maar ja om de Gopro nu een fpv cam te noemen? Nee te breekbaar soms zeker de 4

Met inklaring zit je nu dan rond een 75 euro ongeveer, wat nog wel meevalt. Misschien binnenkort ook eens overwegen, ik dacht eerst aan een mobius, maar dan lijkt dit een betere investering

75 euro is alsnog spotgoedkoop voor deze camera. Specs zijn gewoon gelijk aan de go pro 3 BE he....de cmos heeft zelfs wat meer megapixels (niet interessant..maar toch) en denk maar eens terug voor welk bedrag de gopro 3 BE over de toonbank ging....

De lens kan je eventueel zelf stellen door hem open te maken. Ga dat binnenkort maar eens doen denk ik. Die scherpte zo dichtbij is niks voor ons doel. Leuk voor watersport/wintersport etc waar je scherp wilt zien wat je doet...maar niet nuttig voor filmen van onze vluchtjes.

Ik heb m destijds voor 93 dollar gekocht, maar geen inklaringskosten gehad en de dollar stond toen nog 1 ct onder de 90 ct, dus dan kom je rond de 81 euro uit.
Heb er geen spijt van ;)

De test op gras en gates van de cam: valt me niet tegen. ok, de scherpte op afstand is niet de beste. En het geluid is bagger maar ja...

Ik vind het een prima cam voor het geld: en de scherpte? Instelling staat op Average Metering nu ipv Spot...

Laatst bewerkt:
Back