Xiaomi Yi action camera

Ik had de firmware update voor de camera al direct.

Heb even een snelle test gedaan maar beeld is echt goed.
Van licht buiten naar een donkere zolder doet ie gewoon direct.

Eerste indruk is top!

Protectielens kan wel handig zijn ja. Ik vlieg niet enorm ruig dus bij mij kan het nog wel ff wachten. Hopelijk komt de waterpoof case binnenkort uit, is leuk voor de vakantie.

Protectielens kan wel handig zijn ja. Ik vlieg niet enorm ruig dus bij mij kan het nog wel ff wachten. Hopelijk komt de waterpoof case binnenkort uit, is leuk voor de vakantie.
heeft niets met ruig vliegen te makken[emoji1]
Een takje of een val kan al voor een eeuwige plek zorgen.

Goeie Review!
Iemand enig idee of de diameter van de gopro lens overeenkomt met die van de xiaomi yi?
Op youtube vind ik een vid waar uit blijkt dat de buiten diamter van de GoPro 2 19.8mm is en die van een GoPro 3 23mm.
Als ik nu een accurate meting van de xiaomi lens heb weten we direct of hier iets van een lens beschermer op past.

Laatst bewerkt:
Vandaag eerste vluchtje met de xiaomi yi. Nog niet schuin gezet. Holy crap wat een mooi beeld.
Probeer morgen een filmpje te uploaden. Alleen de 60 fps al scheelt een hoop. Van licht naar donker doet ie top.

Let wel, ik had een Mobius [emoji14] dan weet je waar ik t mee vergelijk.

Dit ziet er echt super uit zeg Fint! Mobius en SJCam kunnen inderdaad in de prullenbak gegooid worden. De GoPro's ook eigenlijk, maar die zijn te duur om in de prullenbak gegooid te worden:D

Maar even serieus, de GoPro is wel scherper in focus.. en lijkt toch een beter kleuren contrast te hebben in combinatie met de image stabilisation en hogere bitrate (60mbps vs 30mbps van de Yiaomi). Plus de gebruiksvriendelijkheid, de duidelijke lcd en software etc. Op de Xiaomi is het lastig te zien of hij nou opneemt of niet wat ik zo hoor.

Maar het feit dat je zulke beelden kan krijgen voor deze prijs is natuurlijk voor GoPro wel een reden om wat aan die schandalige prijzen te doen...

Dit ziet er echt super uit zeg Fint! Mobius en SJCam kunnen inderdaad in de prullenbak gegooid worden. De GoPro's ook eigenlijk, maar die zijn te duur om in de prullenbak gegooid te worden:D

Maar even serieus, de GoPro is wel scherper in focus.. en lijkt toch een beter kleuren contrast te hebben in combinatie met de image stabilisation en hogere bitrate (60mbps vs 30mbps van de Yiaomi). Plus de gebruiksvriendelijkheid, de duidelijke lcd en software etc. Op de Xiaomi is het lastig te zien of hij nou opneemt of niet wat ik zo hoor.

Maar het feit dat je zulke beelden kan krijgen voor deze prijs is natuurlijk voor GoPro wel een reden om wat aan die schandalige prijzen te doen...
Bitrate van gp3 black is ook 30mbps op 1080p60fps. Gopro 4 black heeft max 60mbps op 4k30fps.

Kleuren zijn niet echt goed te beoordelen, het is niet echt mooi weer op die video dus alles is nogal donker.

En superview niet te vergeten :D. We moeten het niet met de gopro vergelijken natuurlijk. Die kan zelfs 120fps op 1080p (GP4).

Dit is wel een waardige budget concurrent! Mobius en SJcam zijn echt speelgoed cameras vergeleken met dit.

Mmmh.... Op mine staat firmware versie 0.7.11 maar heb tot nu toe nog geen update naar 1.0.7 zien verschijnen. Wanneer gaf hij het bij jou aan Fint?

Direct nadat ik met de app deed verbinden.
Als je naar de instellingen gaat moet je ergens de cam info kunnen vinden.
Bij mij kon ik daar zien welke firmware op de cam stond en gaf hij direct aan dat er een nieuwe versie was.
Heb daar op geduwd en toen ging alles vanzelf.

Back