XK X350 Air Dancer 3D Quadcopter

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
D

DutchRC

Guest
Halloa :D

ik heb weer es een nieuwe quadcopter binnen gekregen ;) Deze keer betreft het een 3D quad (die dus op de kop kan vliegen) en ik heb deze vooral besteld om dat te kunnen oefennen..
Best een mooi afgewerkte quad is dit! Beter dan ik had verwacht..

Link naar de quad op de Banggood site:
http://www.banggood.com/XK-X350-4CH...Aircraft-p-974719.html?p=TO251813974002015038

Specs:
Channel:4CH
Gyro:6 Axis Gyro
Material:Special PC+ABS
Wheelbase:37.6cm
Flying Time:More Than 12-18 minutes
Motor:2212 1400/KV Brushless Main Motor
Battery:11.1V 2200mAh 40C Li-po Battery
Recharging Time:1.5-2 hours
Remote Control Mode:2.4G
Remote Control Distance:1000 Meters
Flying Weight:770g
Product Size:305 x 305 x 210mm

Mijn unboxing ervan dan! :)

XK is wel leuk bezig, lijkt het. Wel jammer van het ontbreken van een aan-uit schakelaar bij zo'n grote quad. Aan de andere kant, de standaard zender is wel weer erg uitgebreid voor een RTF. Als ik het goed heb begrepen van de handleiding bij de XK Blast K110, dan heeft de zender 1o modelgeheugenplaatsen, expo, throttle curve en pitch curve, en zit er zelfs een speciaal programma op voor vliegtuigen, met diverse mixen, zoals voor flaperons. En om te zetten van mode 2 naar mode 1, zonder de zender open te maken.

Zeker! In eerste instantie vond ik de zender wat goedkoop aanvoelen. Met de batterijen er in viel dat dan weer wat mee. Hij oogt niet kitch, en heeft inderdaad prima voorzieningen. Het lijkt een prima entry-level zender te zijn eigelijk. Programmeerbaar en de sticks voelen lekker..
Tja.. een aan/uit knop was mooi geweest.. Dat heb ik ook niet op m'n zelfbouw quads, maar daarbij kun je makkelijker bij de connector..

Programmeerbaar, en met aparte software voor vliegtuigen, en modelgeheugen. Sticks zijn ook op lengte in te stellen. Vergeleken bij de zender die je bij de WL Toys V977 krijgt, wat in feite dezelfde heli is als de K110, is het dag en nacht verschil.

Zonder meer.. Dat doet XK goed. Ik heb ook de kleinere XK X250, en daar zit ook een lekker zendertje bij..

Deze quad laat inderdaad de motoren de andere kant op draaien, om op de kop te kunnen vliegen....

Heb deze quadcopter gisteren zien vliegen en deze doet het erg prima. Nee, nog niet op de kop, dat vergt ook wel wat moed lijkt me :).

En de beschikbaarheid van reserve-propellors ook ;)
DIE zijn inmiddels Wel beschikbaar en besteld! :)

Ziet er goed uit. Nu schijnt er ook een "hang FPV" te zijn waavoor er reeds aansluitingen zijn. Weet jij mss er iets van ?
En die radio kan je die ook gebruiken voor andere :hammer:wanneer mocht blijken dat het allemaal erg leuk is en er bijv een .....QAV250 aangeschaft wordt.

Inderdaad! Aan de onderkant van de quad zit een 12V EN een 5V uitgang :)
De radio is inderdaad best prima, en hij gebruikt het Futaba S-FHSS protocol.. Daarvoor zijn legio ontvangers te vinden :)

dat "hang" is gewoon een kromme vertaling. Daarmee bedoelen ze dat je er een FPV systeem op/aan kunt hangen. En dat kan ieder willekeurig FPV systeem zijn...

Back