Ja, zoals de titel al verraadt heb ik een XK130 Helikopter. De originele zender vond ik niet zo geweldig, dus heb 'm inmiddels gebind aan m'n Jumper T16 Pro. Drie pitch-curves ingesteld op basis van een YouTube-filmpje over een andere heli. Dat is natuurlijk link. Uiteindelijk besloten de pitch-curves, en met name de default pitch-curve (collective pitch) wat te matigen.
De zender is enkel geprogrammeerd voor `collective pitch`. Er zijn twee flight-modi beschikbaar: 6G (horizon mode) en 3D (acro-mode). Inmiddels is het landing-gestel vervangen, evenals het hoofdtandwiel en de drie servo's. Er zijn nu drie metalgear servo's geïnstalleerd. Ik heb inmiddels met de hoofdrotor gedemonteerd proef gedraaid en alles lijkt te werken, inclusief de 6G modus (horizontaal gestabiliseerd).
Wat kan ik doen om een debacle bij de volgende vlucht te voorkomen...
De zender is enkel geprogrammeerd voor `collective pitch`. Er zijn twee flight-modi beschikbaar: 6G (horizon mode) en 3D (acro-mode). Inmiddels is het landing-gestel vervangen, evenals het hoofdtandwiel en de drie servo's. Er zijn nu drie metalgear servo's geïnstalleerd. Ik heb inmiddels met de hoofdrotor gedemonteerd proef gedraaid en alles lijkt te werken, inclusief de 6G modus (horizontaal gestabiliseerd).
Wat kan ik doen om een debacle bij de volgende vlucht te voorkomen...