Xmaxx de deur uit wat nu ?? Losi truggy /Xray buggy /Trx revo ? /Xxl2e?) uitslag TRUGGY

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 9 feb 2016.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Groter is niet altijd beter.. Dat blijkt. Ik had een kortstondige affaire met een Xmaxx van traxxas.
    De laatste jaren zit ik in de multicopters, en dat zal iedereen wel weten. Het hele auto gebeuren ligt hier al jaren op zijn gat. Maar daar komt verandering in... Die was er al door de x-maxx.

    Ik heb nu een traxxas stampede, beetje aangepast andere motor, en snelle servo erin, wat hopups zodat alles ook heel blijft. Een auto waar ik me prima mee vermaak
    +Goedkope onderdelen
    +overal verkrijgbaar
    +Reageert direct, "hangt aan de zender"
    +wheelies
    +goedkope accu's
    +snelheid (tegen 60km per uur)
    -iets aan de kleine kant
    -toch wel wat flex/speling op de verbindingen van chassis tot wiel. (geen last van met rijden, puur gevoel)

    Nu houd ik wel van tegenpolen. Dat houd het leuk. Als je 2 dezelfde wagens hebt, lijken ze teveel op elkaar..
    De Xmaxx was daar de ideale kandidaat voor. Echter ik vond het NIETS!
    -logge rijstijl
    -reageert niet direct
    -traag in optrekken
    -vermogen komt niet direct vrij, regelaar doseert het langzaam, om alles heel te houden
    -"hangt totaal niet" aan de zender
    -toch wel weer aandrijfas problemen (komt zeker (aftermarket) vervanger voor)

    Bovenstaande komt gewoon omdat hij erg groot is en zwaar.
    Dus ik betrap me erop dat het wel goed en snel moet reageren, maar een stukje groter is dus wel prettig..
    Daarnaast was de Xmaxx ook wel heel erg groot...

    Best veel gehad aan rijdend materiaal. Maar het moet electro zijn, dit voor de buurt, en een offroad model.

    Vroeger ook een Xray buggy gehad op nitro, daar kon je leuk mee jumpen, dus ik dacht meteen aan een truggy van Xray met een leuke BL set. Dit omdat een maat van me de losi gasoline 8ight T heeft. Das een mooi formaat. Beetje zelfde als de E-revo.

    Helaas heeft Xray momenteel geen e-truggy in zijn assortiment. Wel de buggy, maar die is toch wel wat kleiner dan een truggy. Losi wel. De 8ight T E 3.0. Speciale Electro uitvoering van de nitro / gasoline versie. Dus qua maat erg leuk.

    Nu ben ik al een tijd uit de markt met auto's. Losi was altijd een goed, merk, hoewel ik Xray hoger in het vaandel heb, zit Losi nu bij horizon hobby. Dus verkrijgbaarheid is geen probleem. Zelfde geld voor Traxxas.

    De E-revo BL is ook wel iets, maar lees hier toch wel veel problemen mee... Zeker met de mamba erin lijkt me het wel erg leuks peelgoed!

    Wie heeft ervaring in bovengenoemde modellen?, eventuele andere opties? Wie denkt met me mee ?
     
  2. Rwi

    Rwi

    Lid geworden:
    7 aug 2013
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Apeldoorn
    Hoi Emil,

    Zelf heb ik de E-revo met Mamba setup gehad. Echt niet kapot te krijgen! Volgas 20 keer over de kop geslagen en gewoon weer rijden. Ik heb er echt niet voorzichtig of zuinig meegedaan! 1 ding: Ik reed hem altijd op 4S en niet 6S en dat zal vast schelen. De Diffs schijnen niet echt 1/8 diffs te zijn.
    Op 4S ook een mooie 60 km/uur. Vlot zat. Nadat ik hem helemaal netjes had gemaakt heb ik hem verkocht (ik had hem te netjes gemaakt en vond het zonde om er mee te gaan rijden hahaha). Kon het echter niet laten en heb een oude roller gekocht om die op te knappen en daar komt geen Mamba setup in maar een trackstar van HK. Zit ook in mijn traxxas Summit. Damm wat een beest is dat op 4S. Ook niet stuk te krijgen (wel hele aandrijflijn van staal genomen).
    Conclusie: Als je op 4S gaat heb je aan zowel een Summit als een E-Revo snelle en leuke wagens die zeer goed tegen een stootje kunnen.

    Groet,

    Rob
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Thnx voor de antwoorden...
    Een summit valt af, die heb ik al gehad en vond het niet fijn...

    Zit nu echt te twijfelen tussen de Revo en een Truggy.
    De serpent lijkt wel mooi,echter een 3mm bodemplaat vindt ik wat dun. Er word niet mee geraced, maar mee gebashed, zoals dat tegenwoordig heet. Dus wat skate parkjes, wat op de weg, en veel in het bos, en de lokale natuur. Alles behalve een mooie RC-baan,zullen we maar zeggen...

    Wbt snelheid 60 is een prima uitgangspunt. Mits er voldoende power aanwezig is.
    Wheelies met een revo is een must, standing backflips niet.

    Zouden we voor een truggy gaan, dan is de eis voor wheelies niet aanwezig, dit van de natuur van de wagen...
     
  5. heeelmooi

    heeelmooi

    Lid geworden:
    25 jan 2012
    Berichten:
    12
    Locatie:
    The Netherlands (The Hague)
    Ik heb nooit een E-revo gehad, maar staat natuurlijk bekend om wat zwakke 1/10 diffs and the plastic assen willen ook wel kapot gaan. Als je er mee gaat springen heb je ook het risico dat je je chassis breekt. Echter vind ik het rij gedrag wel erg mooi, maar dat heb je met een truggy ook.

    Ik heb zelf 21 auto's en de beste vind ik nog steeds mijn Losi 8ight-T 2.0 truggy. Dat is veruit de sterkste van allemaal (moet wel de diffs goed shimmen en een stalen spurgear hebben). Hier een filmpje van mijnes op 6s:



    Kraont en Talion hebben ook een goede rep overigens en zijn goed te betalen.
     
    Eidos vindt dit leuk.
  6. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Heb je al eens gedacht aan een HPI Savage Flux HP? Momenteel heb ik deze en ik denk absoluut niet aan een andere auto, ik had hiervoor een E-Revo Brushless Edition en mijn mijn mening over deze auto is heel anders dan die van Rwi. De E-Revo is zeker een sterke auto op (zoals eerder genoemd) de diffs na. Wat een drama. Ik trok speedruns op 4S, auto was behoorlijk snel maar voor ik het wist waren mijn diffs kapot. Als ik het mij goed herinner heb ik de diffs 4 keer moeten vervangen in anderhalve maand. De reden dat ik de auto heb weg gedaan was dan ook puur omdat ik klaar was met de diffs. Voor de rest een erg leuke auto om mee te rijden, heb er op de diffs na ook niks kapot aan gekregen en qua rijeigenschappen is hij stabiel en snel.

    Toen ik mijn E-Revo Brushless had verkocht ben ik op zoek gegaan naar een auto die de power van de Mamba Monster setup wel kon verdragen, ik was wel verkocht van die Mamba Monster setup, wat een power! Na wat zoekwerk kwam ik uit bij de HPI Savage Flux HP die ik nu bijna twee jaar heb. De diffs die in deze auto zitten noemt HPI zelf Bulletproof en ik kan dat wel beamen want ik heb ze nog nooit vervangen, en geloof het of niet maar ik heb sinds het begin op 6S gereden met de slipperclutch helemaal strak gedraaid. Met een beetje geluk doe je drie backflips achter elkaar, leuk voor eventjes. De aandrijflijn kan de kracht van de Mamba Monster zeker verdragen (heel goed zelfs), ik heb tot nu toe nog niks aan de aandrijflijn hoeven vervangen. Qua reparaties ben ik denk ik in totaal minder kwijt dan dat ik in die anderhalve maand aan de E-Revo kwijt was. De Savage is voor de rest zeker een sterke auto, ik heb de laatste tijd wel wat kleine dingetjes gebroken maar dat waren dankzij metershoge jumps i.c.m. ongelukkige landingen.

    Waar je bij de Savage wel op moet letten is dat hij out of the box (en vooral op 6S) helemaal overpowered is. Waar de E-Revo bij volgas erg stabiel is, vliegt de Savage alle kanten op (dankzij de grote banden). Verder gaf je aan dat je X-Maxx log is en traag reageert. De Savage is out of the box zeker log, bij een minste stuurbeweging kantelt hij om. Qua reactiesnelheid, gas/rem is zeer snel, sturen is redelijk traag door de zwakke servo, had best een sterkere servo in mogen zitten. Zelf merk ik hier vrij weinig van tijdens het rijden. Zoals eerder aangegeven qua aandrijflijn totaal geen opmerkingen.

    Een Savage Flux HP is dus ook een goede optie. Houd er echter wel rekening mee dat je er wat geld in moet gaan steken om hem stabieler te krijgen. Ik heb onroad banden (getapet) en andere veren. Dit zorgt er wel in één keer voor dat de auto erg stabiel is maar je bent wel gauw €120,- verder. Voor de rest heb ik niet veel aangepast, alleen de 39T High Speed Idler Gear. Maakt wel echt een groot verschil in snelheid maar dat moet je maar net willen. Ik vind het in ieder geval een erg leuke auto waar je zowel onroad als offroad erg goed mee kunt rijden afhankelijk van je setup.

    Ohja houd er wel rekening mee dat HPI onderdelen over het algemeen wat duurder zijn dan Traxxas onderdelen, dus dat kan soms tegenvallen.

    Succes met je keuze!
     
  7. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    De Savage is voor Psygho al een gepasseerd station Rajeev.
    Hij heeft hem als nitro gehad en kent de voors en tegens van een Savage maar al te goed.

    Wat zijn zoektocht betreft denk ik dat je met een truggy meer gaat behalen wat je zoekt Emil.
    Wegligging van die dingen is geweldig als je een net model weet te vinden.
    De Serpent die Roelof al aandraagt is zeker eengoede keuze imo.
     
  8. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Als je een truggy zoekt is er eigenlijk maar 1 verstandige keuze...een Mugen MBX7R-Eco!

    Buggies zijn er in de 1:8 klasse ruim te krijgen, maar Mugen blijft de enige leverancier die met regelmaat een nieuwe truggy uit brengt en ook nog goed onderdelen blijft leveren. Enne een Mugen MBX7TR versie stuurt bijna net zo agressief als een buggy van een paar jaar geleden ;)
     
  9. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Trouwens wheelies met een 1:8 buggy of truggy....kan wel maar gebeurt vooral per ongeluk als je lomp rijdt, of je moet je diff olie erop aanpassen en met hele dikke olie gaan rijden.
     
  10. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ik heb idd een savage gehad, idd in nitro.
    Voors en tegens,de buggy (xray) won het van de savage. Savage was hier vrij snel weer de deur uit...

    Hier wat bewijs: (heel wat jaren terug!)

    Savage:


    Buggy:


    Maar ja, ik zal er nu niet zo gek mee jumpen denk ik... Meer wat in de bos crossen, en zo...
    Maar onderdelen verkrijgbaarheid is me wel heilig! Ook als we een paar jaar verder zijn....

    Iets wat overweg kan met de mamba monster, is wel een punt. Ik verheug me wel op zoveel power! Daarnaast wil wel een aandrijflijn wat daar tegen kan... Op 6s zal ik denk ik niet op gaan rijden, maar is leuk als hij er tegen kan...
    Wil ook langer dan 12 minuten op een accu kunnen rijden het liefst.
     
  11. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Dat zijn mooie jumps met je Savage. Als je hem al hebt gehad is het inderdaad leuker om wat anders te proberen.

    Over de Mamba Monster kan ik alleen maar positieve dingen zeggen. Ik lees af en toe dat de ESC problemen geeft, echter heb ik hier nooit last van gehad. Ik heb tot nu toe drie verschillende sets gehad, eentje in een E-Maxx Brushless Edition, eentje in een E-Revo Brushless Edition en die ik nu heb ik mijn Savage Flux HP en stuk voor stuk waren/zijn ze perfect. De Traxxas auto's heb ik allebei op 4S gereden, de HPI alleen op 6S. Ik moet zeggen dat de temperatuur ik de gaten houden totaal overbodig is. Mijn ESC schommelt rond de 30-35 graden en de motor rond de 35-40 graden. En de power is inderdaad geweldig, je hebt vrijwel altijd power te veel (op 6S tenminste), dat vind ik in ieder geval erg gaaf. Ik rij met Gens Ace accu's, 2x 3S 5000mAh en geloof het of niet maar bij normaal gebruik haal ik er minimaal 45 minuten uit, vaak zelfs wat langer. Dit zal ook komen doordat ik normaal gesproken vrijwel nooit vol gas geef, hooguit af en toe drie kwart. Ik rij dan vrij rustig met wat andere mensen en dan lopen we een beetje te jumpen of in het zand te rijden. Tijdens speedruns haalde ik met mijn vorige accu's (Turnigy Nano-Techs, ook 2x 3S 5000mAh) ongeveer 20 minuten, houd er wel rekening mee dat ik dan constant vol gas gaf. De accu's waren destijds ook al wat ouder toen ik speedruns begon te doen. Misschien dat ik met mijn huidige accu's een half uurtje haal.

    Kortom als je een beetje in het bos gaat crossen etc. zal je denk ik wel een stuk langer dan 12 minuten kunnen rijden. Ik baseer dit wel op mijn Savage, misschien dat dit in een andere auto totaal verschillend is.
     
  12. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    1: Ik zag vandaag de Losi XXL 2-E voorbij komen op mijn zoektocht...
    Op het eerste gezicht een leuk ding!, Mamba Monster set erin. Toch wel groot, maar niet te groot. Op de diverse filmpjes op 6s echt een beest.

    Wheelies ook geen probleem. En stuurt nog best strak en reageert ook lekker direct. Moet wel andere stuur servo in, maar goed dat ben ik wel gewend.

    Vind hem voor een Monster Truck ook best wel laag, maar dat doet de rij-eigenschappen natuurlijk wel goed....
    Qua budget ook prima passend.

    Lijkt op het eerste oog bijna alles te hebben waar ik blij van word...
    (min of meer de grote 4x4 versie van mijn stampede)
    Iemand hier ervaring mee ???

    2: Arma:
    Op diverse forums word vaak naast de xxl2e ook vaak de door jullie eerder aangehaalde Arma Kraton (monster truck) en Arma Talion (truggy) genoemd worden. Nu zegt me het merk niets! Maar schijnt in de USA wel bekend te zijn. Beiden delen het zelfde chassis. hier zit ook een mamba monster set in. Ze zijn wel flink goedkoper! Hoe zit het met de onderdelen op lange termijn??

    Minpuntje xxl2 e en de 2 arma wagens:
    Wat ik in de exploded views zie is dat beide wagens (losi XXL en de arma wagens) de assen van de onderste draag armen los in de houders hebben zitten. Ze zitten niet in die mooie plastic bushings, die dan in de alu houder.
    Of wat ook een oprtie is, zoals de serpent het heeft, dat je ze vast zet met een set-screw. De assen zitten er gewoon los is, en worden met een beschermkapje op hun plek gehouden.
    Ben altijd wat benauwd dat dat wat uit-lubbert...

    De truggy en buggy van losi heeft het wel op de mooie manier met van die plastic bushings.

    3: Zo te zien zit in de Arma typhoon blx (buggy) ook de mamba monster set. die kost "maar" 379,00 waar de motor set los al 300 kost. Hmmz..
    Edit2: nope er zit geen mamba monster in de arma.


    4: Als we naar een buggy kijken, is de vorza flux dan wat ?? Of ben je beter af met een Xray en een mamba monster set ? De savage schijnt goed weg te komen met 6s, qua aandrijflijn.. Geld dit ook voor de vorza ?
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2016
  13. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    De Vorza schijnt erg stevig te zijn.
    In de LST zit standaard geen Mamba Monster maar een sidewinder 1:8 geloof ik?
    De hinge pins worden gewoon tegen gehouden door een paar plaatjes, die vast geschroefd worden met de skid plate.
     
  14. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Klopt, zit (helaas) een mamba monster in (geen max). Zag het ook, (90ampere) Kan je dat ding ook net zo instellen als de grote broer ?
    Maar voldoet prima, weinig klachten over dat hij onderbemeten is.....


    Vraag me af of dat nu een zwak punt is voor de xxl2-e. Houd namelijk niet zo van los liggende hinge pins, in kaal alu..
    Nazoeken leert echter dat ik er weinig over kan vinden. De XXL platform is er al wel een poosje... Maar weinig over de hingepins, of uitgeglubberd alu...
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2016
  15. Eidos

    Eidos

    Lid geworden:
    24 nov 2015
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Ermelo
    Ik heb de xxl2e en de vorza. Beide zeer stevig en kunnen echt wat hebben. Makkelijk om te sleutelen, mocht dit nodig zijn. De xxl2 assen wel in de locktite zetten want deze gaan los. Zeer mooie wagen om te zien.
    Beide rij ik op 6s en geen problemen. Ik doe er alleen wel rustig mee, dus gecontroleerd gas geven etc.
     
  16. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat kan wel inderdaad, met de Castle link, het is gewoon een rebranded Sidewinder 1:8.
    Ik heb er geen last van, maar ik rijd niet zo heel veel, maar ik heb er inderdaad niets over gehoord.
    En niet alleen de XXL gebruikt dat systeem, de LST2 ook, de Muggy, en volgens mij de LST1 en Aftershock etc ook.
     
  17. tinuss

    tinuss

    Lid geworden:
    14 nov 2008
    Berichten:
    304
    heb een supermaxx en zowel met een mamba als tekin is dit erg leuk speelgoed...
     
  18. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ik stem voor de Losi LST2e XXL heb hem in september gekocht en echt een super auto. Ook erg makkelijk aan te sleutelen voor als je bijvoorbeeld diffs wilt vullen etc.

    Hier mijn Losi met de nodige jumps en ook crashes incl. T-bone Racing wheeliebar/bumper, die wheeliebar veert wat verder door dus daarom lig ik nogal vaak op mijn dak.


    En hier nog wat wheelies met mijn Losi met standaard wheeliebar gas erop en gaan....
     
  19. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Hoi Psycho, kijk ook eens op RCTECH.net, daar hebben ze een monstertruck forum waar ze het veel hebben over het LST platform.

    De HPI Vorza heb ik ook gehad maar is natuurlijk weer wat anders dan een monstertruck. De Vorza is echt een tank. Waar ik in 5 jaar tijd nauwelijks iets aan kapot heb gereden. Ook toen mijn Vorza overreden was door een stadsbus, viel de mechanische schade mee (shocktower, draagarm, hingepin).

    HPI Vorza




    Overigens rijd ik in mijn Losi LST met 4s en heb ook altijd met 4s met de Vorza gereden. Op 6s heb ik met beide auto's geen ervaring.

    Maar vind de Losi LST al standaard hard genoeg gaan en leuke snelheid om te springen/offroaden etc.
     
  20. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Thnx voor de berichten, iedereen!!
    Ik denk dat het de xxl2e gaat worden!
     

Deel Deze Pagina