xray m18 of nt18??

hallo beste modelbouwers,

ik zit erg te twijfelen tussen de xray m18 en de nt18 het verschil is dat de nt18 nitro is en de m18 electro. ik woon twee straaten van een indoor race baan vandaan waar je alleen met electro mag rijden.

nu vraag ik mij af welke zal ik kiezen de nitro of de electro want als ik de electro zou kiezen dan heb ik het gevoel dat ik waarschijnlijk het rijden op een baan snel zat zal zijn is dat zo?? (ik weet dat dat voor iedereen anders is) ik zou eens willen weten wat het rijden op een indoor baan leuker of minder leuk zal zijn dan buiten met een nitro auto??

wie kan mij helpen met mijn kueze groetjes mark.

Met zo'n klein autotje kun je naar mijn mening het beste gaan rijden op een indoor baan.
De meeste straten of parken hebben niet zo heel gladde bestrating zoals je op de indoor baan zult tegenkomen.
De m18/nt18 zijn maar kleine dingetjes waar je heel snel last hebt met hobbels denk ik.
de bodemvrijheid is denk ik iets van 2 centimeter.

Dus als je een indoorbaan in de buurt hebt waar je niet met nitro mag rijden denk ik zelf dat je het beste een electro kunt nemen.( op straat rijden is ook leuk hoor. alleen opletten voor losliggende stenen enz.)

Ik ben zelf echt een Nitro rijder maar als ik dit zo lees denk ik electro..

Met de m18 of nt18 heb je niet eens 2cm bodemspeling... Zal denk ergens rond de 5mm liggen... Je bent dus eigenlijk wel aangewezen op een baan , buiten rijden zal lastig worden i.v.m. de bodemspeling hooguit op een echte baan als de MACH misschien...

Met de m18 of nt18 heb je niet eens 2cm bodemspeling... Zal denk ergens rond de 5mm liggen... Je bent dus eigenlijk wel aangewezen op een baan , buiten rijden zal lastig worden i.v.m. de bodemspeling hooguit op een echte baan als de MACH misschien...

is ie dan echt nog lager dan ik al dacht??? ok dan zeker een baan opzoeken!!!

Ja ;) De m18/nt18 is niet voor "gewoon" buiten , wil je dat zal je de M18(M)T of NT18(M)T moeten nemen aangezien die wel een redelijke bodemspeling hebben.

De toerwagen is echt alleen voor op een circuit binnen/buiten geschikt , niet voor zomaar voor de lol op straat ...

ik heb ook een loods tot mijn beschikking die 6 bij 15 meter is en daar mag ik van mijn pa wel binnen rijden met nitro en de straat die voor mn deur ligt is welliswaar asfalt aleen vrij hobbelig denk ik.

ik denk dat ik dan voor de mt18 ga maar weet iemand dan een leuke nitro toerwagen die je zelf meot bouwen en die dan ook ongeveer ik de totale prijs catogorie ligt als de xray nt18??

(de xray nt18 compleet zal mij zo rond de 300 euro gaan kosten met starter enz.. erbij.)

Ik denk dat je moet kiezen voor een M18 electro.

Met een lipo accu en een graupner speed 300 motor ( 10 euro ) is dat echt al heel snel.

Met een brushless setje ( al te koop voor 80 euro )
heb je een race monster dat gemakkelijk 100 km/h haalt.

Wel zou ik direct voor de pro versie gaan, (200 euro )

xra38002.jpg

of de kogel diffs van een m18 mt ( monstertruck ) er in zetten,
de standaard tandwiel diffs van de standaard versie werken niet goed.

Onderdelen zijn erg goed verkrijgbaar nu RC-connect de importeur is.

Back