Xray M18 Uitspoor ???

Discussie in 'Electro onroad' gestart door R2D2, 26 jan 2005.

  1. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    Is het beter om mijn Xray M18 te voorzien van een optionele stuurstang, zodat ik de voorwielen een beetje op uitspoor kan zetten , want volgens mij staat hij nu op 0 graden :D :D
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je er niet mee raced zal je er ook niets van merken, ik heb overigens ook de normale spoorstang nog zitten.

    Maar in het setje zit voor achter ook de spoorstangen en die zijn wel nuttig !
     
  3. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    idd, ik gebruik ook alleen de achterkant... de voorkant heb 'k gewoon niet geprobeerd omdat 't allemaal prima is zo.....
     
  4. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    Ik race er dus wel mee, maar wordt het stuurgedrag er niet rustiger van dan ?
     
  5. b4

    b4

    Lid geworden:
    6 jan 2005
    Berichten:
    103
    Locatie:
    nieuwkuijk
    nee net anders om :wink: ,het stuurgedrag word er agresiever van vooral stuur in en de auto kan gaan zoeken op rechte stukken.

    grts tom

    ps, maar wat doet je auto (of wat niet)wat je wil veranderen :?:
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je stuur wilt vinden zal je verbaasd zijn wat een beetje minder uitspoor niet kan betekenen. Daarom zeg ik dat het setje voor de achterkant wel enige waarde heeft.

    Ik weet ook niet met wat voor motor je rijdt maar een neutrale sporing voor geeft de minste wrijving en dus de hoogste snelheden en langste rij-tijden.
     
  7. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    Ik heb het setje gekocht en reeds gemonteerd , ook achter heb ik het verandert, en de toespoor wat kleiner gezet, maar wat zijn de voordelen er dan van , en dan bedoel ik achter, voor toe of uitspoor snap ik maar achter niet zo goed
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Meer toespoor achter betekent meer grip maar ook meer wrijving.
    Meer stuur kan je doen door voor meer stuur/grip te maken maar ook door achter grip weg te nemen. Moeilijke materie ?
    Nee, maar wel de weg om te bewandelen als het eerste niet lukt, iedere auto zal namelijk ook met de achterkant een beetje willen schuiven in een bocht dus je kunt hem dat wat meer of minder laten doen.

    Als je er mee wedstrijden rijdt is een variatie aan banden zeker aan te bevelen omdat een band meer doet dan afstellen..
     
  9. HansGSI

    HansGSI Guest

    idd. roelof!

    en vergeet niet ieder tapijt is weer anders als je tegast bent bij een andere tapijt baan, dat heb ik nu ook wel ondervonden.
    ik heb me TT-01 volledig uitgerust me talle hop-ups die er in NED. in de handel zijn, maar soms ben ik ook meer aan het afstellen, proef rijden, dan weer eens een keer , dan in een keer een accu aan het leeg rijden... :lol:

    let altijd op het loopvlak van je banden, bekijk goed of / waar het stof/vuil zit tenopzichte van het schone gedeelte, dan heb je een goed beeld hoe de banden onder je auto staan.

    too-in enz. is leuk, maar voor dat je het goed hebt afgesteld op de juiste baan ... 1000 meningen, 1000 afstellingen, moet je zelf proef ondervindelijk uit vogelen.
     
  10. b4

    b4

    Lid geworden:
    6 jan 2005
    Berichten:
    103
    Locatie:
    nieuwkuijk
    banden is 90 procent van je afstelling en de rest :?: net wat ik al eerder
    heb gezegd dat is de rest van je afstelling(toe in of out caster camber veren enz enz) maar dat is voor iedere baan of rijder verschilend :wink:
    je moet gewoon rijden en testen.
    je moet ook eerst weten wat je wil veranderen,,,meer stuur of minder stuur of misschien meer stuur half weg de bocht of wil je met het uitkomen van de bocht meer of minder stuur wat doet je auto wat je niet leuk vind :?:
    als je dat weet kun je je auto pas aanpasen :wink:

    grts tom
     
  11. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    95% ...

    90% ;)

    in offroad dan, ik denk dat in onroad de geometrie een iets wat grotere rol speelt, en in offroad de vering een grote rol
    die 95, die 90 (heb'k ook maar ergens gelezen) is wat veel naar mijn idee
    75 a 80%.

    In offroad heeft camber trouwens geen grote invloed als je met bolle banden rijdt of op een onvlak parcours. Dan is vering en demping zzer belangrijk.
     
  12. b4

    b4

    Lid geworden:
    6 jan 2005
    Berichten:
    103
    Locatie:
    nieuwkuijk
    on of of-road dat maakt niet zo veel verschil in grootte lijnen is dat het zelfde,je banden zijn een van de eerste dingen waar je mee begind en je afsteling pas je daarop aan.

    ps 95% 90% 85% je begrijpt wat ik bedoel het grootste deel van je afstelling :wink:

    grts tom
     
  13. slak12345

    slak12345 Guest

    het zal niet voor niks standaard 0 zijn, lekker laten als het zo goed rijd toch!

    mvg
     
  14. xraycer

    xraycer Guest

    Je kan veel hebben aan een beetje uitspoor, het ligt maar net aan het parcours. En als je er niks aan zou hebben zou het ook niet verkocht worden als hop-up toch? :wink:
     
  15. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    Ik heb nu met 2 graden uitspoor op de voorwielen gereden, en ik moet zeggen een wereld van verschil, dit rijdt werkelijk perfect.
    Ik heb er meerdere mensen mee laten rijden en alle waren het er mee eens dat dit veel beter rijdt en stuurt , lekker strak op de rechte stukken en veel grip in de bochten.
    Ik heb er totaal geen spijt van dat ik dit gemonteerd heb , ik wil niet meer zonder. :p :p :p
     
  16. b4

    b4

    Lid geworden:
    6 jan 2005
    Berichten:
    103
    Locatie:
    nieuwkuijk
    als je nooit iets probeerd dan weet je niet wat het doet
    en kun je er je voordeel nooit uit halen :wink:

    grts tom
     

Deel Deze Pagina