Xray M18

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Michiel D, 8 jul 2004.

  1. Michiel D

    Michiel D Guest

    Ik wil binnen enige tijd een M18 kopen, ik heb wel bestolten dat ik er een aantal onderdelen bij doe:
    300 Motor met koelfinnen
    Conversie set voor 300 motor (met alu motorsteun)
    Veder gaat die rijden op 6 cellen.
    Maar ik weet nog niet wat voor regelaar ik er bij ga doen.
    Hebben jullie een :idea:
     
  2. hee,
    je kan er zo'n merit regelaar bij doen 40 euro o.a. bij www.rcshoproal.nl te koop of gmv4 allebei zonder achteruit en gm v4 is ook 40 euro bij roal alleen is merit regelaar kleiner.
    groet Cees
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Die Merit is een hoop waar voor je geld !!!
    Ik rij er dus ook mee en het is gewoon een fantastische regelaar, hij kan zelfs een standaard 540 motor aan.
     
  4. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    juh, 'k heb het regelaartje in de kist liggen... hij is eigenlijk voor 1:24, maargoed, daar is ie veel te krachtig voor, ik heb hem eruit gehaald omdat er geen achteruit op zat (bij 1:24 is dat wel handig)...
     
  5. Michiel D

    Michiel D Guest

    Ik zal zo even vragen of ze hem hebben :wink:, of anders of ze heb kunnen leveren 8)
     
  6. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    waarom een Xray en geen hpi ?? volgens mij kwamen er veel klachten binnen over gesmolten parts bij de M18.

    by the way er staan op marktplaats 2 M18 per stuk 75 euro nieuw ongebruikt !!
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Het is algemeen bekend dat de motoren oververhit raken (de standaard 180 motor) en moet je er alles aan doen om dat gekoeld te houden.

    Met een 300, alu motorplaat en een koelrib blijft dat wel heel, zeker als je nog eens een gat in de bodem maakt.

    Wat de aandrijflijn betreft, op yourmicro zijn er een paar die met een brushles en speed-400 motoren mog geen problemen hebben gezien.
     
  8. die zijn volgens mij al verkocht.
    groet Cees
     
  9. Stijn S

    Stijn S Guest

    in m-auto 2 staat nog een uitgebreid verslag van de m18.
     
  10. in de modelbouw aktueel ook nummer 99.
    groet Cees
     
  11. enne welke micro regelaar wil je er dan in doen?
    en welke ontvanger.
    groet Cees
     
  12. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    mamba brushless daar moet je voor sparen joh :twisted:
     
  13. Michiel D

    Michiel D Guest

    Ik heb ook zitten denken aan een Borstelloze motor :D
    Maar ik heb ook nog een aantal dingen in besteling staan :(
    En ik ga er gewoon voor de fun mee rijden, alleen die grafiete bodemplaat vindt ik wel leuk om erop te zetten :lol:
    De ontvanger weet ik nog niet, mischien gewoon een standaart, of een kleinere. Ik moet nog even kijken of ik er een over heb of dat ik er ergens een uit moet trekken :p
    De regelaar ben ik vergeten te vragen omdat ik over ging op een GPS die ik binnenkort ga aanschaffen 8) (kan ik meteen de snelheid meten)
     
  14. Hermen

    Hermen Guest

    Heb deze M18 laatst zien staan bij RCpitstop in Zoertermeer. Zou er bijna gelijk aan beginnen. Leuk klein pittig karretje.

    Worden er ook races gedaan met deze 1:18 wagens? Van de winter moet het sturen toch ook in de vingers blijven (RC vingers dan, rijden doe ik hele dagen met groter materieel :p )
     
  15. Guest

    Guest Guest

    Ja er worden in de winter races gehouden in een binnenbaan volgens mij.
     
  16. Blade_3

    Blade_3 Guest

    die 1/18 karretjes gaan verrekte hard man, een hele tijd geleden was er iemand op erce die op het circuit reed. da kleine ding ging gewoon evenhard als een 12 turns auto... welliswaar vloog ie de bocht uit omdat ie wat aan het kloten was met de instellingen.. maar daarnaast hebben die kleine bandjes ook wat minder grip dan de 1/10 banden...
     
  17. Hermen

    Hermen Guest

    Maar het hele wagentje is klein, dus de banden kunnen dan niet achter blijven.

    Ben helemaal NIET bekend met electro-rijden, maar dit lijkt me wel een leuk ding om mee te beginnen. Foute gedachte??
     
  18. het is in de m-auto 1
     
  19. Hermen

    Hermen Guest

    Heb de M-auto 2 hier liggen, maar de 1 is nergens meer te vinden, kan deze ook niet nabestellen.. want daar vind ik niets over terug in de colofon.
    Maandag eens bellen.
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Het is erg leuk en erg goedkoop. Een speed-300 motor kost je maar 8 euro en kan je redelijk mee komen met de rest. En dan de banden.... als je op het standaard rubber rijdt dwijl je alle kanten op, maar als je naar de HPI soft rubber of foams gaat heb je geel veel grip !
     

Deel Deze Pagina