xray nt1 lipo of nihm

Hallo ik ben opzoek naar een accu voor mijn xray nt1.
Kan hem alleen niet vinden .

Dus heeft iemand tips./ aanraders.

Kan zowel nimh als lipo 6v/7,4 2s.

Max maten zijn 80x30x 16

Hallo ik ben opzoek naar een accu voor mijn xray nt1.
Kan hem alleen niet vinden .

Dus heeft iemand tips./ aanraders.

Kan zowel nimh als lipo 6v/7,4 2s.

Max maten zijn 80x30x 16

Ligt er aan welke servo's je gebruikt. De meeste gaan kapot van de langdurige hoge spanning van een LiPo, en zijn specifiek gemaakt voor 6V.
Je kunt LiPo gebruiken met een spanningsregulator.

Ik heb net een LRP LiFe pakket gekocht. Is vol geladen maar 7.8 volt terwijl een vol geladen NiMh ook al snel 7.5 volt kan zijn maar eenmaal in gebruik valt de LiFe terug naar 6.6 volt en dat is haalbaar voor alle elektronica.

De LRP LiFe weegt 80 gram en is net zo groot als een NiMh pakket en is ook 1600mAh

ik heb met li-fe ook alleen maar goede ervaringen,enkel wel even opletten dat hij niet onder de 3 volt komt natuurlijk.

Zelf heb ik een LRP Life accu (art. nr. 79950) in mijn NT1 gemonteerd. Het past echt precies.
De nanotech 1450Mah accu's zijn te breed en passen niet. Voordeel van een Life pakket is dat het voltage niet te hoog is. Met een Lipo pakket heb je een voltage regulator nodig. (Spanning van een lipo pakket is te hoog).

Hallo, ik zou ook graag voor LRP Life (79950) gaan. Wat voor (goedkope) oplader kan ik hier het beste bij kopen?

Bovendien ben ik benieuwd of ik dit kan combineren met accu's en een lader voor een startbox (zou handig zijn als ik dezelfde type accu's en lader kan hebben)

Groet,

Lennart

Laatst bewerkt:
Back