Xray of Arc electro modified klasse

Discussie in 'Electro onroad' gestart door kris1979, 23 okt 2014.

  1. kris1979

    kris1979

    Lid geworden:
    23 okt 2014
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    hallo iedereen,

    ik heb elk topic geloof ik inmiddels gezien kan alleen niet helemaal vinden wat ik zoek. maar excuseer mij als ik een dubbel post maak nu.

    ben me op het moment aan het orienteren om voor volgend seizoen wellicht mee te doen met electro wedstrijden modified 1 10 touring.

    ik zit nu nog naar twee chassis te kijken.

    dit is Xray T3, 4
    of de ARC R10.

    ik zou graag wat tips do ore don't s krijgen.

    waar het mij voornamelijk om gaat is mogelijkheden en verkrijgbaarheid omtrent onderdelen.

    hoe meer info hoe beter alles is welkom.
    wil me goed voorbereiden voor ik een definitieve keuze maak welk chassis.
    uiteraard discussies wat andere chassis betreft ook prima.

    en alvast bedankt voor de input.

    mvg,

    kris
     
  2. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Ik vraag me af waarom je zou twijfelen tussen een ARC R10 en een XRAY T4?

    ARC ken ik niet, wat het voor mij een makkelijke keuze maakt: XRAY.
    Bewezen chassis, goede verkrijgbaarheid van de onderdelen, de nieuwe T4 2015 is net uit dus je hebt het nieuwste model, zo compleet als een XRAY komen andere kits echt niet, etc.
     
  3. Govert

    Govert

    Lid geworden:
    16 jun 2006
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Hilversum
    Beide wagens zijn enorm goed. ARC heeft onbetwist dezelfde kwaliteit als XRay en de ARC R10 2015 (nu sinds gisteren aangekondigd met weer nieuwere updates) is een enorm goed chassis. Ik rijd zelf modified met Capricorn, wat een ARC is met kleine veranderingen (rood geanodiseerd aluminium, kevlar pulleys en gelagerde stabi's).

    Tip: neem de nieuwste versie. Spare parts: snaartjes, blades, spool outdrive en wellicht wat ophanging parts in het geval je een echt harde crash maakt. Door slijtage vervangen kan je uitsluiten ;)

    ARC is een zeer goede auto, onderdelen verkrijgbaar in NL (1 winkel weet ik toevallig) of Duitsland.

    Xray is eveneens een zeer goede auto. Goed verkrijgbaar en goede kwaliteit. Ik zou persoonlijk altijd het nieuwe model nemen (T4 2015), ivm setup-advies en wanneer je iets kapot zou rijden op de baan er meestal iemand is die je uit de brand kan helpen die een vergelijkbaar model heeft.

    Tip: Spare parts vergelijkbaar met ARC.
     
  4. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    Zou voor de XRAY T4 2015
    Bewezen goede voorziening van parts wat uiteindelijk meestal het belangrijkst is.
    Bij alle goede webshops te bestellen
    Maar het is misschien nog fijner dat er meerdere mensen met een XRAY rijden zodat je makkelijk goede set ups kan vinden en vragen
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Waarom alleen deze 2?
    Er zijn ook zoveel andere opties.
     
  6. Govert

    Govert

    Lid geworden:
    16 jun 2006
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Hilversum
    Omdat deze wagens zich uitstekend lenen voor modified geweld zonder dat je wekelijks onderdelen aan het vervangen bent. Er zijn altijd mensen die beweren dat ze niets vervangen aan hun model 'X' en dat je zorgeloos een seizoen kunt rijden zonder het vervangen van onderdelen. Óf deze mensen rijden 4x per seizoen, of deze mensen vertellen niet de waarheid. Eveneens gaat het niet op dat 'elk chassis tegenwoordig gewoon goed en slijtvast is', gewoonweg niet waar.

    Er zijn meer modellen, maar als je goed de ervaringen leest en hoort van gebruikers, dan zijn er nog veel chassis' die zwakke plakken vertonen wanneer ze gebruikt worden voor modified.
    Beide modellen lenen zich meer dan uitstekend voor modified.
     
  7. petter

    petter

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Hoogerheide
    Hoor ook goede geluiden over de Yokomo BD7 en de Serpent 411 Eryx 3.0 ;-)
    Beide zijn prima te gebruiken voor de Modified klasse.
    Ook hier zijn de onderdelen goed voor te krijgen en zijn er voor deze auto's voldoende set-ups en tips te vinden.
     
  8. Lyrix

    Lyrix

    Lid geworden:
    14 apr 2013
    Berichten:
    127
    Ik zie de Spec-r R1 niet in de lijst staan. Deze auto is prima geschikt voor het mod geweld. 4.5T werkt prima op deze auto! (boost en turbo natuurlijk)
     
  9. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    Ik ga ook in het onroad stappen. Eerst stock klasse..
    Ik heb voor xray t4 2015 gekozen..
    Puur voor onderdelen en kennis..
    Ik twijfelde tussen deze en de yokomo bd7. Maar vanwege het budget toch de xray gekozen..
    Ook dankzij goed advies van the Border trouwens... ;)
     

Deel Deze Pagina