xray t1fk05 wilt niet vrij lopen

Discussie in 'Electro onroad' gestart door traxxas jato 2013, 8 sep 2013.

  1. traxxas jato 2013

    traxxas jato 2013

    Lid geworden:
    22 feb 2013
    Berichten:
    15
    Locatie:
    deventer
    hallo mensen ik heb een probleemje mischien is iemand hier mee bekend

    mij xrayt1fk05 wilt niet vrij lopen op de achter wielen wel als ik vol gas geef draaien ze wel als ik het gas los laat in de bocht slaan de achter wielen vast en de voor wielen blijfen vrij lopen ook als ik de auto op de standaard zet en een x vol gas geef blijven de voor wielen uit draaien en de achter wielen staan gelijk stil wie weet het probleem hier van mvg kevin
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Dan zitten de voorwielen op een vrijloop en staat de neutraal van het gas op de rem.
     
  3. traxxas jato 2013

    traxxas jato 2013

    Lid geworden:
    22 feb 2013
    Berichten:
    15
    Locatie:
    deventer
    oke ik snap het niet helemaal
     
  4. traxxas jato 2013

    traxxas jato 2013

    Lid geworden:
    22 feb 2013
    Berichten:
    15
    Locatie:
    deventer
    probleem is verholpen dankje roelof
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Snap je het nu?

    In de tijdperk dat die auto nieuw was reed men vaak met een oneway as, het geeft goede rij-eigenschappen maar heeft ook zijn nadelen.
     
  6. traxxas jato 2013

    traxxas jato 2013

    Lid geworden:
    22 feb 2013
    Berichten:
    15
    Locatie:
    deventer
    oke maar hij doet het nu weer perfect dankje wel
     
  7. traxxas jato 2013

    traxxas jato 2013

    Lid geworden:
    22 feb 2013
    Berichten:
    15
    Locatie:
    deventer
    wat zijn de voor delen dan en wat zijn de nadelen
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Met de juiste poelie of banddiameter verhouding zullen alleen de voorwielen aangedreven worden wanneer nodig. Bij wielspin of het uitbreken van de achterkant zullen de voorwielen pas aangesproken worden en zal de auto zich als een 4wd gedragen. In een 2wd over het rechte stuk bespaart ook energie en gaat harder.
    Bij een verkeerde verhouding vreet het energie maar geeft wel een stabielere en directere auto, daarom rijdt men tegenwoordig met een vaste as aan de voorkant.

    Het grootste nadeel van een oneway is dat bij het remmen alleen de achterwielen gebruikt wordt. Dit maakt het remmen minder krachtig en minder stabiel.
     

Deel Deze Pagina