Xray T2 009 Bouwverslag :

Vandaag de Xray T2 009 afgehaald om straks te beginnen met de opbouw ervan.
De doos met daarin de Xray T2 009 :

Het voorgemonteerd chassis met de goudkleurige bulckheads :

Een Protoform Mazda 6 reeds klaargemaakt om straks op de Xray T2 009 te monteren :

Laatst bewerkt:
Danny: Die doos ziet er al prachtig uit, die body ook, maar die carbon chassis is echt mooi :)

Succes met deze bouw, hier komt een abbo op :)

Bedankt morgen begin ik aan chassis verlijming. Ook wat beginnen monteren,ge kent da hé. Juist de feestdagen kunnen wat voor vertragingen zorgen. Maar tegen eind deze wéék wil ik toch reeds ver staan erméé.

We konden nog nie slapen,dus dan voor middernacht nog wat beginnen alvast.
Ondertussen reeds de handleiding uitgenomen,zoals steeds bij xray wéér prachtig opgemaakt tot in de details verzorgd :

Ook de T2 009 stickers zitten in deze bundel :

Dan maar met de imbusschroevendraaier de voorgemonteerde schroefjes uit de bulkheads demonteren tot een kaal chassis :

Ondertussen met het vijltje de scherpe randjes wat afronden om het deurscheuren van de accu tape te voorkomen :

[/URL
Uit onze rc werkkoffer dan maar de secondelijm en een wattenstaafje uithalen om onze chassis te verstevigen en ook splijting van de carbon te voorkomen :
[URL=http://img514.imageshack.us/my.php?image=dsc01932ox8.jpg]

De randen van het chassis worden met een wattenstaafje zorgvuldig met secondenlijm versterkt,ook de schroefgaatjes worden onder handen genomen :

Ook het weggefreesde déél in het chassis waar de moter komt wordt gedaan,daar deze plaats wat dunner is :

Laatst bewerkt:
Nu de randen en gaatjes verlijmd zijn beginnen we met de verdere montage. Eérst de differentiéél van achteraan onder handen nemen.
De voorgemonteerde differentiéél is aan te raden te demonteren,en te monteren met de bijgeleverde hudy vetten. De transparante wordt gebruikt in de kogels en de zwarte in de kleine stelring met kogeltjes om uw diff aan te spannen.

Dan wat bijregelen tot de juiste spanning,handig is dit hulpstukje om uw slip te controleren van uw differentiéél :

Daarna worden de lagers over de outdrives geschoven :

Nu néém ik de bijgeleverde spool(ook vaste as genoemd) :

Nu schuif ik éérst de kogellagers op de spool voor ik de oudrives erin stéék :

Nu ik de outdrives erin stak aan beide zijden moet ik ze nog vast schroeven met het bijgeleverde schroefje van M3x10 :

Zie ook in de handleiding :

Nu het chassis gedroogd is van de verlijming kan ik de goudkleurige bulkheads met de M3x6 verzonken kop imbusschroefjes deze vast monteren op het prachtige carbon chassis :

Nu beginnen we met de draagarmen (voor en achter)klaar te maken,éérst wordt een imbus asje van 3x8mm ingeschroefd om later de schokdemper eraan te bevestigen :

Ook wordt er 4x8mm stelschroef in de armen gedraaid om zo de downstops te kunnen regelen :

Zo zijn beide sets voorste en achterste armen voorzien van deze stelschroeven :

Nu worden de asjes bekeken of ze soepel in de armen bewegen,zoniet kun je ze met de Hudy Arm Reamer(107633) wa bijwerken,nu kunnen we monteren van de armen :

Hier zijn nu de voor en achterarmen reeds gemonteerd :

Nu wordt er een rustpauze voorzien want tis kerstavond. Iederéén zalig kerstfeest.

Na wat rust van kerstavond zijn we terug begonnen met verder monteren aan onze Xray T2 009. Zoals monteren spurgear en de middenpulleys :

Dan de spool,de achterdiff en de middenpulleys klaarleggen :

Nu nog riemen gerééd leggen om alles te monteren :

Nu wordt de midenpulleys en de achterdiff. in de alu parts gestoken :

Nu wordt ook de spool in de voorste bulckhead gestoken :

Reeds de bovendelen klaargelegd om dicht te schroeven met de M3x6 schroefjes :

Nu montéér ik ook het carbon tussenplaatje tussen moterhouder en achterkant :

Nu néém ik de voorste shocktower en schroef die vast :

Nu néém ik ook de achterste shocktower :

Ook deze wordt vastgeschroefd :

Zo deze zijn nu ook klaar :

Ziet er netjes uit danny, ik vind het een gaaf chassis :)
Alleen mischien wel handig om voortaan alle foto's in de begin post te doen dan hoef je niet zo te zoeken en te scrollen :)
En zeker bij hele grote bouwverslagen met veel reacties is het handig.
Maar je chassis ziet er top uit :)

Groeten Stefan

Beginnen aan de sturing :

Alles keurig opmeten met de schuifmaat :

De stangen worden nu aan de servosaver geschroefd :

Nu het balgewricht op de futaba horn schroeven daar ik een Futaba S9551 zal achteraf monteren :

Nu worden de kogellagers in het chassis en het bovendeck geplaatst :

Nu wordt het bovendeck erop geplaatst en vastgeschroefd :

De cardans heb ik reeds gemonteerd en borgde de imbusjes met borgmiddel om het loskomen te voorkomen tijdens het rijden :

De kogellagers monteer ik nu in de achterwielblokken :

De dikkere cardans monteerde ik nu in de achterwielblokken,de cardan wordt nu vastgeschroefd met de wielmeenemer met een stelschroefje :

Nu zijn zowel de voorste als achterste cardans gemonteerd :

Nu schroef ik de stuurblok met de C-Hub tesamen :

De onderdééltjes voor de ophangingsstangen worden klaargelegd :

Nu steken we de vier stuks op afmetingen tesamen :

Nu kunnen we de ophanging tenvolle monteren :

Nu haal ik de torsiebaren uit de zakjes om te monteren, de 1.4 wordt achteraan en de 1.6 vooraan vastgeschroefd :

Nu dit allemaal is afgewerkt is dit het voorlopig resultaat :

Laatst bewerkt:
Een nieuw zakje uit onze doos halen onderandere de schokdempers met de verschillende losje onderdééltjes , ik verkies het vaste systéém om te monteren :

Gevuld met de bijgeleverde siliconeolie 350 en na ontlucht te zijn dan dichtschroeven en controleren van de dempers :

Nu de veer monteren over de schokdemper,de 2.8 vooraan,de 2.6 achteraan en dan de veerschotel om de veer op te houden en de schokdemper is klaar :

De bolgewrichten worden nu onder en boven in de houders(rotullen) geperst om straks aan de shocktowers en de armen te schroeven :

Nu een nieuw zakje openen waar de voorspoiler en de bodyposten insteken en beginnen met monteren :

Ook nog de bodyposten aan de achterste shocktower :

Nu néém ik de samengestelde schokdempers en schroef ze vast met de voorziene imbus schroevendraaier,ook zéér makkelijk demonteerbaar met dit systéém :

Nu zijn de schokdempers rondom vastgezet :

Nu de nieuwe LRP Vtec 30r voorgekleefde bandjes één voo één vastschroeven met de kraagborgmoer :

Zie zo afgewerkt voorlopig, nu nog beginnen aan de electronica maar dit zal voor morgen worden :

Hey, vraagje of 2.

- waarom heb je gekozen voor de de Xray T2 009 en niet de MI3 of 3.5?
- heb je alleende auto gekocht of ook nog de lipo conversion set of ga je op cellen rijden.

- ik wil ook touring kopen maar weet nog niet goed welke de T2 009 of de MI3.5.

alvast bedankt kriske.

Ps;mooi verslag trouwens.

Hey, vraagje of 2.

- waarom heb je gekozen voor de de Xray T2 009 en niet de MI3 of 3.5?
- heb je alleende auto gekocht of ook nog de lipo conversion set of ga je op cellen rijden.

- ik wil ook touring kopen maar weet nog niet goed welke de T2 009 of de MI3.5.

alvast bedankt kriske.

Ps;mooi verslag trouwens.

Ik kan 1 van je vragen beantwoorden... de lipo conversion zit standaard bij de 009. Deze bestaat uit 2 carbonnen delen waardoor je topdeck hoger komt te liggen...

Ja Martijn , voorlopig voor wat Ronse,de rest van races of dergelijke zal ik in Januari 2009 verder bekijken. Ik optéérde voor de 10.5 Lrp bruschles moter. En Kriske,inderdaad zoals Roger juist melde zit deze lipo conversion kit erbij in de kit(heb hem trouwens gemonteerd) zal in het slot van mijn bouwverslag straks te zien zijn. En op uw twééde vraag is bij Xray steeds nog een snelle service voor handen,ook zéér sterke wagen. En nu met dat goudkleurig effect oogt hij ook nogééns schitterend. Tévens is Xray zowat overal verkrijgbaar en indien op bestelling steeds binnen de wéék leverbaar,ook de onderdelen zoals reeds jaren de gekende service. Dit vindt ik trouwens ook zéér belangrijk,zelfs belangrijkst. Zodat we géén wéék moeten overslaan om te zitten wachten op een onderdééltje om nog te kunnen rijden.
Ieder zijn keuze natuurlijk maar tegenwoordig overal méést gebruikt Xray gevolgd door Tamiya. Tamiya misschien béter online te kopen want in de gewone rc winkel is dit wachten,wachten,wachten of zelf grote reserve aanleggen.
Straks zet ik mijn laatste bouwverslag foto's online.

Eérst onze body, de gaten voor de bodyposten en de antenne met onze Hudy reamer maken :

Ook worden de lexandelen waar de wielen komen te zitten wat uitgeknipt op juiste formaat:

Zo nu wordt onze body erop geplaatst op de Xray T2 009 :

Nu néém ik mijn Futaba S9551 servo uit zijn doosje en schroef deze vast op de aluminium servoposten,daarna wordt deze op het chassis vastgezet :

Nu haal ik mijn Lrp Sphere Tc Spec competition uit het doosje,tevens haal ik ook de Vector X11 10.5T bruschles moter ook uit de blister en plaatst die vast in de wagen :

De draden werden zorgvuldig ingekort en rechtstreeks aan de moter gesoldeerd,de sensorkabel werd ook met voorzichtigheid in regelaar en moter geplaatst, ook werd het gewone bovendeck eraf gehaald en vervangen door de lipo conversion kit :

Mijn spectrum ontvanger van mijn DX3.0 werd uit zijn doos gehaald en boven de servo geplaatst met dubbelzijdige kleefband :

Nu de Teamorion 3800mah 30c in de wagen leggen, de regelaar instellen in zijn setup programma en klaar :

Nu de kabeltjes nog met presbandjes proper vastleggen :

Nog een T2 009 sticker uitknippen en op body kleven :

Voila en nu klaar voor gebruik :

Binnenkort dan zijn éérste rondjes rustig uitproberen. Bedankt. En iederéén een prettig eindejaar en een succesvol 2009.
Grtz Danny.

Danny,

Dat "Lipo" boven deck? dat lijkt wel gewoon géén boven deck te zijn. Of valt het weg in de carbon look van je accu. Zou je er eens een foto van willen maken?

Groet Robert

Ja Martijn , voorlopig voor wat Ronse,de rest van races of dergelijke zal ik in Januari 2009 verder bekijken. Ik optéérde voor de 10.5 Lrp bruschles moter. En Kriske,inderdaad zoals Roger juist melde zit deze lipo conversion kit erbij in de kit(heb hem trouwens gemonteerd) zal in het slot van mijn bouwverslag straks te zien zijn. En op uw twééde vraag is bij Xray steeds nog een snelle service voor handen,ook zéér sterke wagen. En nu met dat goudkleurig effect oogt hij ook nogééns schitterend. Tévens is Xray zowat overal verkrijgbaar en indien op bestelling steeds binnen de wéék leverbaar,ook de onderdelen zoals reeds jaren de gekende service. Dit vindt ik trouwens ook zéér belangrijk,zelfs belangrijkst. Zodat we géén wéék moeten overslaan om te zitten wachten op een onderdééltje om nog te kunnen rijden.
Ieder zijn keuze natuurlijk maar tegenwoordig overal méést gebruikt Xray gevolgd door Tamiya. Tamiya misschien béter online te kopen want in de gewone rc winkel is dit wachten,wachten,wachten of zelf grote reserve aanleggen.
Straks zet ik mijn laatste bouwverslag foto's online.

Oke, bedankt.

Zijn de onderdelen lang verkrijgbaar?, als ik op de club vertel da ik Xray wil kopen zeggen niet doen ,binnen 2 jaar kan je er geen onderdelen meer voor krijgen.

Ik ga toch voor de Xray gaan, hij is zoals je aangaf mooi met de goud en de fun van het bouwen is erook nog. En dat vindt ik spijtig aan de MI3.5.

Hallo Chris , zelfs onderdelen van de t1fk'05 kun je zelfs nog verkrijgen. Dus géén probléém hoor.
Hallo Roger, inderdaad het bovendeck verdwijnt. Vooraan en achteraan wordt een carbon stukje geschroef op de alu bulkheads en middenpost steun aan de servosaver.

Grtz Danny

Back