xray t3, welke motor?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door wabbit_nl, 13 apr 2015.

  1. wabbit_nl

    wabbit_nl

    Lid geworden:
    22 mrt 2014
    Berichten:
    39
    Hallo,

    Ik heb een vraagje over de xray t3, ik heb zojuisteen zgan xray t3 gekochten daar zit een 5,5t motor op. ik heb wel begrepen dat dit een zeer snelle rakker is. Ik wil er buiten mee gaan rijden op bijv. Raco iN utrecht. Mijn vraag is simpel, wat is nou een goede keus wat aantal t's betreft, misschien ook nog eens met een knipoog naar de toekomst omin deze klasse een wedstrijdje mee te doen. Ik rij ook met een tamiya tt02 met een brushless 17.5 indoor bij the border.

    Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven ook wat de vertsanding bereft.

    Dezelfde vraag gaat overigens volleidig op voor een spec r die we er bij willen kopen voor het zelfde doel.

    Alvast bedankt!
     
  2. Lyrix

    Lyrix

    Lid geworden:
    14 apr 2013
    Berichten:
    127
    Gewoon met die 5.5T blijven rijden. Je kan altijd met de vertanding de auto tunen. Gewoon de ESC stock laten en het rijd prima.

    Als u nog niks heeft voor de spec-r dan zou ik hier een 10.5T motor voor kopen. Is een leuk setje om mee te beginnen.
     
  3. wabbit_nl

    wabbit_nl

    Lid geworden:
    22 mrt 2014
    Berichten:
    39
    Bedankt, hier kan ik wat mee!
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Zeker weten dat je daar wat aan hebt?

    Met het oog op een wedstrijdje moet je natuurlijk kijken wat de eisen zijn voor dat wedstrijdje. Naar mijn weten kent alleen de baanbrekers de 10.5 turns voor de stockklasse. De meeste stockklasses in Nederland zijn op basis van een 13.5 turns en vaak is er een beperkte lijst aan motoren (en regelaars) die gebruikt mogen worden.
    Sommige kleine clubs als ook the-Border zegt geloof ik een 17.5T met waarschijnlijk een blinky regelaar.

    Kijk, wat je met het vrij rijden doet zal iedereen een worst zijn en is die 5.5 spectaculair snel. Je auto zou met wedstrijden zo in de modified klasse kunnen maar dan heb je denk ik nog wat te oefenen om mee te kunnen komen. Naast dat is modified niet zo populair.
     
  5. wabbit_nl

    wabbit_nl

    Lid geworden:
    22 mrt 2014
    Berichten:
    39
    Mooi man, kopen we er toch gewoon een motortje bij.....

    Vrijdag maar eens proberen bij de border!
     
  6. Lyrix

    Lyrix

    Lid geworden:
    14 apr 2013
    Berichten:
    127
    Stond niks over wedstrijd rijden in de vraag dus neem aan dat het om vrij rijden ging ;-)
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Oh?

    ;)
     
  8. Lyrix

    Lyrix

    Lid geworden:
    14 apr 2013
    Berichten:
    127
    Oh dat had ik niet gezien! Sorry CHEF! ;) Zal volgende keer gewoon niks posten. Misschien wel beter op dit forum ;)
     
  9. wabbit_nl

    wabbit_nl

    Lid geworden:
    22 mrt 2014
    Berichten:
    39
    Hi, ik gaf geen steek onder water hoor! Ik waardeer alle input. Ik ga gewoon eens kijken hoe hij nu rijd en dan kan ik er altijd nog een motortje bij kopen, ik heb ook nog een 17.5t orion liggen.

    Kortom, toch bedankt!
     

Deel Deze Pagina