Xray T4 Chassis plate (2014, 2015 en 2016)

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Madhouse, 24 apr 2016.

  1. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik heb een Xra T4 2014 met een 2015 chassis plate, deze past met de Servo houder voor een 2015 en verder identiek. Ik heb deze auto 2e hands gekocht en het was al bekend het chassis iets krom is (Daar was de prijs ook na). Nu wil ik het liefst toch een nieuw chassis plate kopen maar wat is naast het origineel een goed alternatief merk chassis plate?

    Ik heb zowel de servo houder voor de 2014 en 2015 dus naar die typen chassis plates kan ik kijken. Maar zou bijv. een 2016 chassis ook passen of moeten daar meer aanpassingen voor worden gedaan?

    Graag jullie tips :D


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2016
  2. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Niemand?
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
  4. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ga ik doen, thanks!
     
  5. Govert

    Govert

    Lid geworden:
    16 jun 2006
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Hilversum
    De chassisplaten van een 2015 en 2016 komen voor 99,99% overeen met elkaar. Het enige verschil zit hem in de motormount. De motormount van een 2016 heeft meer schroefgaatjes, maar daar passen de schroefjes van een 2015 auto ook gewoon in.

    Andere merken zijn: Spec-R, Vigor RC, ID-products, Arrowmax, Radtech, Roche.

    Topdecks zijn ook verkrijgbaar van deze merken. Wel aan te raden, aangezien de auto blijkbaar een flinke klap heeft gemaakt.

    Neem wel de 2.25mm versie (bodemplaat), net als de originele Xray.


    Nog een ding; topdeck noemde ik al, maar gezien de gemaakte klap, check uiteraard de hele auto en kijk ook vooral of de suspensions pins/hinge pins nog kaarsrecht zijn. Krom? Vervangen. Niet krom? Altijd verstandig om deze reserve te hebben. Kosten niks, maar kromme pinnen maakt je auto onhandelbaar.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2016
  6. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Bedankt voor je info Govert!

    De auto heeft geen klap gemaakt, het chassis is krom door een productiefout (was ook een goedkoop chassis en de fout werd pas later geconstateerd). Ik ken de vorige eigenaar goed en weet dat dit waar is.

    Ik heb nu een Radtec 2.25mm chassis plaat op het oog, qua prijs en kwaliteit de beste verhouding lees ik her en der.
     
  7. Govert

    Govert

    Lid geworden:
    16 jun 2006
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Hilversum
    Radtech is prima.
    In mijn ogen komt Vigor RC, ID Products, Radtech en Roche allemaal bij Spec-R vandaan, maar dat is een andere discussie :)

    Gewoon prima spul.
     
  8. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Mooi zo, dan denk ik dat dat hem gaat worden. Kost bij Tonisport rond de 55 euro. Een mooie chassis protector er bij en klaar :D

    ID Products staat ook zelfs op de Spec-R site.De vorige eigenaar meende dat er nu een ID Products chassis op zit en deze is krom, ik durf het daarom zelf niet aan om een nieuwe ID Products te bestellen.
     
  9. Govert

    Govert

    Lid geworden:
    16 jun 2006
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Hilversum
    Soms heb je net pech. Dan is je chassis net gevreesd uit een stuk carbon wat aan de rand van de plaat zit en wat minder precies is dan wanneer het uit het middelste deel gefreesd is. In dat geval gewoon melden bij de winkel (en Tonisport is zeer coulant) en probleem wordt opgelost.
     
  10. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik heb alleen het chassis daar niet gekocht dus kan het niet melden bij Tonisport. Weet ook niet of hij daar vandaan komt maar dat maakt ook verder niet uit.

    Op het Xray forum werd me overigens aan geraden een 2014 Chassis plate te kopen daar de auto daarvoor ontworpen is.
     

Deel Deze Pagina